BAB2

2.4K 75 0
                                    

AZHAN ZAFRAN:

dah 2 bulan aku duduk sini tapi seorang pun aku tak dapat. hmm aku ni tak handsome ke..? atau aku ni tak cukup bergaya?? si peah tu pun tak tergoda dengan aku. jangan kata peah, si nia tu pon jual mahal je.. baik aku tanya irwan la.

"wan kau tengok aku ni handsome tak? ada macam orlando bloom tak?"

"apa kau cakap?? orlando bloom?? hahaha..!! macam tornado broom ada la.. kahkahkah..!!"

"wah..!wah..! seronok nya kan kenakan aku,,best sangat la kan. banyak la cekadak kau!aku punya handsome lagi macho ni kau samakan aku dengan penyapu?? dasar tak sayang mulut kau ni..."

"haha..haha.. relax la zaf.. gurau sikit je dah sentap.sejak bila pandai nak sentap-sentap ni..? by the way apsal kau tanya hensome ke tak. kau sendiri tau jawapannya kan? yela cuba kau tengok awek-awek yang berkepit dengan kau.. bukan sembarangan bro. muka tu perghh.!! memang cair lah kalau buaya-buaya cam kita ni pandang. body pula ummphh!! memang 'terangkat' lah adik aku ni.. haha..! haha..!"

"hehe.. pujian kau terlalu melambung wan.. toche..! toche..! awek-awek yang aku dapat memang muka and body dia pergh..!! aku pun 'terangkat' siott.. haha!! haha!!! tapi sekarang aku dah tak minat awek saiz S,M lagi la.. start aku jumpa si peah tu aku rasa aku macam nak try la. walaupun body dia saiz L or XL tapi aku tak kisah. janji syiok buat pelok. hihii"

"eleh aku baru puji sikit dah kembang sebesen. puih! ni.. sebut pasal peah tu aku nasihatkan kau janganlah main-mainkan dia. baik budak tu tau.. aku kenal mak bapa dia.."

"ala wan.. aku just nak berkawan je.. tak salah kan, kan, kan..? beside aku tengok dia cute je.. dengan pakaian dia yang pandai berfesyen tapi masih menutup aurat. dengan dia bertudung bawal kosong tapi ada berlian keliling tudung simple but nice.sopan,lemah lembut.. paling buat aku tak tahan tu senyuman dia. bila dia senyum makin terserlah keayuan wajah dia.. jangan kata dia si nia tu pun kalau senyum baru nampak kecantikan dia.."

"kau ni nak berkawan ke nak buat bini? gaya nya macam dah tangkap cinta je dengan peah tu.."

"aish..! tak ada lah.. aku just cakap apa yang aku nampak je.. lagipun nak buat bini apa salahnya kan.. hehe dia anak dara aku pulak teruna so padan la kan..hihi"

"dah,dah,dah,dah.. kau tak payah nak berdalih lagi dengan aku. aku ni belum pekak and belum buta lagi tau. aku tahu rahsia kauuuuuu..... heeeeheeeee"

tahu rahsia aku...?? rahsia apa..?? apa yang dia nampak..?? apa yang dia dengar..??

"wei rahsia? rahsia apa ni? cakap la..."

"aku taknak cakap.."

"cakap la bro... gitawu la aku.."

e'eh.. dia blah camtu je.. aku tanya bukan nak jawap. dah tu siap senyum-senyum lagi tu..

*****************************

DI KEDAI BUKU SAIDATUL AMIRAH:

"hai abang zaf,abang rizal,abang irwan.. sihat hari ini?"

"hai nia.. macam ni jela.. sakit tak,sihat pun tak.. "

"kenapa ni abang zaf..?"

"nia,kalau nia nak tawu abang zaf ni sebenarnya tengah sakit.."

"sakit..? abang zaf sakit apa abang irwan?"

"rizal, zaf ni sakit apa ya..? hihi"

"kalau nia nak tawu abang zaf ni sebenarnya sakit . . . . . . . sakit apa wan?"

"SAKIT CINTA"

"SAKIT CINTA"

"hahahahaha.....!!!"

amboi diaorang ni.... galak betul nyakat aku depan budak ni. jatuh la saham aku..! aduhh..!!

"oooo nia tahu! nia tahu! ni mesti kes tido tak lena,mandi tak basah,makan tak kenyang.. betul tak? betul tak?"

"hah! pandai pun nia.. abang wan bukan apa nia kesian tengok abang zaf ni.. abang zaf ni nia tidur pun sampai sebut-sebut nama gadis pujaan tu.. hehehe.."

makin berlemak diaorang ngumpat aku ni. makin aku diam makin galak pula mengata aku.tak kenyang la,tak basah la.. gadis pujaan la..

gadis pujaan?? patut la rasa sunyi je.. datul tak ada.. dia mana ek? takkan tak sampai lagi kut.. sekarangkan dah tengah hari.mana dia pergi..?

"nia.. toksa dengar abang-abang nia ni merepek. diaorang kalau tak nyakat abang tak sah. dekat rumah hari-hari abang kena nyakat tau..so,jangan caya cakap monyet-monyet ni.. nia cuma kena percaya cakap abang zaf je k?"

"eceh abang zaf.. tak nak ngaku konon.. macam kita tak nampak je kan. asal lalu je usya.. asal lalu je usya.. asal usya je lalu.. ececeh.. hah! ni dok tinjau-tinjau , dok skodeng-skodeng cari peah la tu.. kannn..?"

"eh mana ad.. abang . . . err abang hah! tengok teddybear tu.. comel nya..macam nia la.."

"toksa berlakon lagi la aih.. kak datul tak ad. dia pi lunch dengan mata air.. melepas la abang zaf.."

"ala zaf... cian kao zaf.. bunga kau sudah ada yang hinggap la.."

datul aka peah dah ada buah hati? macam mana aku tak perasan ni? hmmm takpa la.. tak ada jodoh kot..

eh kejap! apa aku merepek ni?! jodoh? please la.. takkan aku syok kat peah kot. no,no,no..!! tak mungkin cinta-cinta ni semua.

"apa la korang melalut ni.. dah,dah,dah jom bla aku lapar dah ni. makin lama duduk sini makin rancak kauorang mengutuk aku. jom.."

"kami bukan mengutuk abang zaf. kami mengata je.. haha..!!"

"you know what zaf,wan i like this girl.. naughty.."

"ah sudah! sudah! jom.. bye nia.. abang zaf balik dulu ye.."

lebih baik aku tarik diaorang. nanti sorang-sorang dok cinta awek-awek dalam tu..

*****************************

"akak...!! happy semacam je.. syok la tu dapat jumpa buah hati pengarang jantung.. hehe "

"banyak la syok."

"untung la orang tu. ada buah hati.pastu boleh jumpa..seronok nya.."

"banyak la untung dengan seronok. asyik-asyik bersms la..pastu ada call masuk cepat-cepat bangun lepastu jawap call jauh dari akak."

"hhmmm ada udang di sebalik tomyam ni.. ala maybe bunyi bising tak nak terganggu kot. akak jangan fikir bukan-bukan la.."

"mmm mungkin ya dan mungkin tidak.. entahlah malas nak fikir.."

"akak tadi abang zaf and the gang datang.. abang zaf cari akak tadi."

"cari akak? ada apa?"

"entah la kak. bila saya cakap akak keluar lunch dengan buah hati terus berubah muka dia.."

"iye ke..??"

"akak nia rasa abang zaf suka kat akak la..yela asyik usya akak je.. pastu banyak cakap dengan akak je dengan kitaorang tak pun.."

zaf suka aku?? tak mungkin la.. dia tu playboy takkan la suka dekat aku pula.. nasib baik aku dah berpunya kalau tak mesti aku terima dia. jawab nya nanti makan hati la aku dapat pakwe playboy.

cinta di kedai bukuWhere stories live. Discover now