BAB 27

1.9K 62 2
                                    

Lima tahun telah berlalu.. pemergian arwah ira benar-benar menguji datul. Selepas satu persatu perkara menimpa dia, datul di timpa kemalangan teruk nasib baik dia dikejarkan ke hospital dengan segera.

Kehadiran mama dan ayah membuatkan datul semakin sedih dengan apa yang berlaku. Nasib baikla kehadiran azhan a.k.a mamat swift datul sering disisi dan memberi sokongan moral terhadapnya.

Semenjak peristiwa tu datul kini bahagia bergelar isteri kepada seorang pelaut yang pada tika dulu yang kasanova dan ego. Azhan zafran nama yang sudah terpahat jauh didasar hati datul.

"Hah!" Terkejut bukan kepalang datul disaat ada sepasang tangan yang memeluk pinggangnya dari belakang. "Abang..! Jahat tau! Jangan la terkejutkan ayang macam tu. Kesian baby dalam perut terkejut tau."

Selepas mengucup ubun datul,azhan memandang tepat ke mata datul. "Im sorry my little cute kitty. You are so sexy at the back. I cant hold myself from huging you" sambil mengenyitkan nakalnya azhan mengucup bibir datul "see I cant hold myself. " azhan mengenyitkan lagi mata nakalnya. "Abang. . Naughty tau... anak mama ..  nanti anak mama dah tengok dunia ni anak mama jangan ikut perangai baba tau. Nakal baba baby tau." Kata datul sambil mengusap perutnya yang memboyot tu. "Alolo anak baba, sorry buat baby dengan mama terkejut baba minta maaf ye. Urm.. bila la ank baba nak keluar ni? Baba sunyi la. Mama asyik marah baba je. Baby keluarla teman baba .. kita pergi main bola sepak, swimming lagi kita create new our own sport. Hihi mana tahu boleh kalahkan lee chong wei. " kata azhan sambil mengusap perut datul.. sambil tersenyum datul mengusap rambut suaminya. "abang macam mana abang kenal ayang? " soal datul pada azhan. Untuk seketika azhan terpinga tetapi senyuman mula menitir dibibirnya. "Kalau ayang nak tahu kedai buku ayanglah buat abang tertawan. Pandangan pertama masa abang nak bayar tu.. dari situ hati abang sebenarnya terpaut tanpa abang sedar.." jelas azhan sambil memberikan pandangan yang romantik pada pandangan isterinya. Datul tersipu malu diperlakukan sebegitu. "Sebenarnya kisah kita semua bermula di kedai buku ayang. Dah macam lagu najwa latiff . cinta muka buku tapi kisah kita pula cinta dikedai buku . Sweetkan..? Abang akan abadi kenangan tu sampai akhir hayat abang.." kata azhan yang penuh emosi kala itu. Datul hanya senyum tersipu malu kerana panahan mata azhan yang menijam kalbunya membuatkannya tidak berani memandang sepasang mata yang seksi. Hehe (seksi ke?)

Tiba-tiba riak wajah datul berubah.. kelat seperti tertelan ubat yang teramat pahit.. peluh mula memercik.

"Aduh! Abang.. sakit. Aduhhhh abang!!!!! Nak keluarr!!!!!!!!!! " rintih datul. Air ketuban mula pecah. Azhan zafran semakin panik.

"Abang nak buat apa ni?? Aduh ayang tarik nafas lepas, tarik lepas, tarik lepas,tari. . . " wajah azhan zafran mula pucat "abang!! Tarik lpas , tarikl lepas.beranak sini baru tahu!Tunggu apa lagi cepat la pergi hospital. Takkan nak ayang drive sendiri?" Marah datul saat melihat azhan hanya tercegat dengan wajah yang tidak berdarah.

============================

BEGITULAH PENGAKHIRAN KISAH CINTA DI KEDAI BUKU. DATUL DIKURNIAKAN SEPASANG KEMBAR LELAKI DAN PEREMPUAN. HUBUNGAN DATUL DAN MAMA SERTA AYAHNYA KEMBALI TERJALIN. SEGALANYA KEMBALI KE SEDIA KALA..

  THE END


************
Author:
Alot of thanks to all yang stay dengan CDKB .. im so sorry dengan kesalahan ejaan . Actually ain nk tulis using short form je. Hihi malas katakan. Ish3 terok ank dara ni kan. Hehe..

Again ain nk minx maaf pd sume sbb CDKB ni bkn la standard story yg best .. sebenarnya most everything dlm story ni base on true story. Nama watak, perwatakkan serta tempat everything is true. Saidatul amirah it is me actually. Khairul is true person. Azhan zafran also true... cume part kemunculan taufiq hidayat tu yang merepek. Sbb khairul mmg da gone missing.  Xdpt dikesan so I lost my idea .

Wtak isteri khairul itu btol ttp nme dan kematian tu x btol. Pnh one of evil me wanna her to die coz take him from me. But in reality I realized he doesn't belong to me..  jahatkan saya.. ?? Hurmmm :((..

Well in reality the ending of my love story is really pathetic.. but I dont like sad ending so I create like this one hope uolls enjoy.

Again from me thank you and sorry... yang baik itu dari Allah dan yang sebaliknya saya mohon maaf.. keep voment...
Nantikan next story... xde title lg.. mybe "kalau dah jodoh" akn jd title nye... hihi okk byeeeeee :))))

cinta di kedai bukuWhere stories live. Discover now