Seorang gadis 17 tahun berdiri di koridor..Angin malam yang sejuk menusuk tulang.Sedang seronok menikmati angin malam tiba2 dia terdengar pertengkaran dari tingkat bawah.
"Asal tu kak?"tnya Xi Hakita.
"Macam biasalah adik oii"kata Xi Imaizumi.
Tiba2 mata Xi Hakita berkaca.
"Jangan la macam ni,kakak kan ada,sini duduk tepi akak."kata Xi Imaizumi.
Xi Hakita hnya dapat menitiskn air matanya disamping kembar yang tercinta.
Xi Hakita P.O.V.
Kitorang jadi macam ni sebab ayh kitorang dah menduakan ibu kitorang.
Sebelum tu aku nk perkenalkan diri.
Aku Xi Hakita kembar kepada Xi Imaizumi,Imaizumi adalah kakak aku.
Aku masih lagi menangis di samping Xi Imaizumi.
"Dah la tu,penat akak pujuk kau bukan nak berhenti kau ni."kata Xi Imaizumi sambil mengesat air mata Xi Hakita.
Dia sebagai kakak tak kan nak menitiskan air mata di depan adik sendiri.
Tiba2 kmai berdua terdengar bunyi hempasan pintu. XI Hakita pula yang baru hendak berhenti menangis sambung lagi ada la...
Xi Imaizumi P.O.V
Aku Xi Imaixumi kakak kepada Xi Hakita. Aku seorang yang pendiam daripada Xi Hakita. Tetapi Xi Hakita menjadi semakin pendiam jugak kebelakangan ni sejak ibu bapa kita.
"Dah la tu,kamu tidur dulu. Akak nak masuk bilik air kejap."kata Xi Imaizumi.
"K. "Balas Xi Hakita dengan sedunya.
Kemudian Xi Imaizumi menarik selimut untuk menutup tubuh adiknya.
Xi Imaizumi melangkah kaki keluar dari bilik untuk ke dapur.Dalam perjalanannya dia terhenti sebaik sahaja terdengar perbualan ibubapanya.
"Awak ni kenapa,seminggu balik sekali ja!!"tegas Puan Xi Sakura.
"Yang awak pulak kenapa, orang baru balik dah nak marah."kata Encik Kim Seokjin.
"Awak tu dah tua tapi tak.sedar diri,tetiba minah mana tah call saya kata awak ini, itu."kata Puan Xi Sakura.
"Dah la saya penat nak dengar leteran awak tu,lebih baik saya naik atas."kata Encik Kim Seokjin lalu pergi. Tiba2 terserempak dengan Xi Imaizumi. Encik Kim Seokjin terkejut tapi dia terus berlalu dari situ.
"Sini kat omma."kata Puan Xi Sakura lembut.
"Apa yang kamu dengar tu kamu abaikan je,sekarang omma nak kkmu naik atas tidur k."kata Ommanya sambil air mata bertakung.
Xi Imaizumi terus berlari ke atas.
Kenapalah ni nasib keluarga aku. Asyik dengan kesdihan ja.Aku sendiri kesian dengan adik aku,aku tak sanggup nak menangis depan dia.. Kesian dia... Apa apapon aku kena tabah..
Bersambung....
#hi guys,ni ff author yg kedua. Ni kwn author yg bgi idea..Sorry la klau pendek. Ni apa yg pernah berlaku dekat aithor, jadi author masuk kn ja lah... Thank sapa yg baca..
YOU ARE READING
[complete]WE ARE ONE.
FanfictionOk ni dh masuk ff yg kedua.Harap korang suka. Xi Hakita n Xi Imaizumi adalah kembar.Disebabkan ibubapa mereka mempunyai satu krisis jadi ibu mereka telah menghantar mereka ke rumah nenek mereka di korea. Mereka mendapat jiran yg cukup baik...