Part 2

246 23 3
                                    

Omma kitorang mengejut kitorang dari tidur sebaik sahaja aku terjaga omma mengatakan kepadaku bahawa dia akan menghantarku ke rumah nenekku dia korea.

"Uwahhhh,adik bangun..."kata Xi Imaizumi.

"Dah bangun la ni,akak tu kalau menguap tutup la mulut."*tunjal kepala Xi Imaizumi.

"Oiii dia ni nak cari gaduh betup la pepagi niii,Dah mandi and then kemas baju kau,omma nak hantar kita pergi lapangan terbang.."kata Xi Imaizumi.

"Ha!!!,betul ke ni??"kata Xi Hakita.

"Betul la,omma nak hntr kita pergi umh atok kita."kata Xi Imaizumi..

●●●●

"Korang jaga diri tau kat sana"kata omma kitorang.

"Ok omma, omma pon jaga diri and tang paling penting omma sabar tau dengan perangai appa."kata Xi Hakita.

"Omma janji, kalau semua dah selesai omma bagi korang balik tau."kata omma lagi.

"Yang paling penting Imaizumi, jaga adik kau elok2. Kalau dia nakal bagitau je omma."kata Omma diorang sambil mengosok kepala Xi Hakita.

"Omma jangan risau, k. Kalau budak ni degil tau la apa Imaizumi nak buat kat dia."kata Xi Imaizumi sambil membust smirk ke arah adiknya.

"Jangan buat teruk2 sudah la, adik kamu tu sensitif, sikit menangis,sikit menangis.."kata omma mereka dan mereka bergelak -ketawa di lapangan terbang tersebut.

"Kitorang pergi dulu omma."kata Xi Imaizumi.

Selepas bersalaman Xi Hakita terus menaiki kapal terbang tanpa memandang ommanya.

"Jangan la menangis."kata Xi Imaizumi sebak.

"Tak nak balik korea, tak nak tinggal omma."kata Xi Hakita dengan esakannya.

"Sekejap ke,akak kan ada dengan Hakita, jgn la mcm ni"...kata Xi Imaizumi memujuk adiknya.

●●●●

Atok dan nenek diorang menjemput diorang sebaik sahaja tahu yang diorang dah sampai dekat korea.

"Jemput la masuk,rumah nenek tak lah bersih sangat.. Tak sempat nak kemas."kata nenek diorang..

"Tak pa nanti kitorang tolong nenek kemas ok."kata Xi Hakita sambil memberikan senyuman paling manis.

"Kejap nenek nak pergi dapur ,buat air untuk korang."Kata nenek diorang.

Xi Hakita mengikut neneknya dari belakang.

"Boleh Hakita tolong." Xi Hakita menghulurkan bantuan.

"Boleh je."kata neneknya.

Setelah air yang dibancuh siap kitorang ke ruang tamu.

"Amboi rancaknya akak dengan atok berborak.."kata Xi Hakita.

"Hehehe."balas Xi imaizumi.

"Lepas ni kirang ada kawan,umh yg sebelah kiri tu ada dua pasang kembar.Diorang semua perempuan.Diorang jugak tak sombong.And sebelah kanan pulak boyband EXO. Tapi sekarang diorang dah jadi senyap sikit dari dulu. Dulu diorang ada 12 ahli sekarang ada 9. Diirang dah jadi menyenyap selepas hilang 3 orang kesayangan diorang ."Panjang lebar nenek kitorang terangkan.

"Betul ke apa kitorang dengar, boyband EXO duduk tepi rumah... Perrrr!!"kata Xi Imaizumi..

"Betul."kata nenek mereka.

"EXO lagi... Akak sah teringat dekat dia punya Baek la tu... Kembar dia katakan sampai kembar sendiri pon dah lupa."kata Xi Hakita.

"Alalala,adik akak merajuk pulak,tak pa nanti akak suruh Kai pujuk."kata Xi Imaizumi.

"Cehh.."kata Xi Hakita.

"Ala,merajuk lagi ka?? Dah la tu... Alala buchuk2,syg akak.. Ok la kalau tak syg akak tak pe la,akak ni sapa orang nk sayang knn.!" Ayt yg diberikan oleh Imaizumi ditekankan.

"Okok,jgn la ckp mcm tu,adik ada akak sorang je sekarang ni tau..."kata Xi Hakita sambil menitiskan air mata.

"Dah, dah jgn bergaduh pergi naik atas korang rehat."kata nenek diorang.

"Ok nek.!"kata mereka serentak.

Aku terus memeluk Xi Imaizumi tanda aku ingat memintak maaf...

Bersambung...

#memang aku sayang pon org yg bernama Xi Imaizumi ni.... Aku syg gila... Dia BFF aku...  Aku syg dia.. Muahh.✌

[complete]WE ARE ONE.Where stories live. Discover now