Inleiding

815 12 9
                                    

Amélie woont op het platteland bij haar vader en moeder in Frankrijk. Ze woont in een arm gezin en ze kunnen nauwelijks rondkomen van het inkomen dat ze krijgen. Het enige wat hen staande houdt is de wijngaard die ze hebben.

Dan kan Amélie zich opgeven als dienstmeisje bij de rijke familie Enguerre. Ze had sowieso al besloten om als diensmeisje een baan te gaan zoeken en kreeg nu de kans om als dienstmeisje bij een rijke familie aan de slag te gaan. Klinkt geweldig toch? Er is alleen één "maar": er woont een enorm knappe, maar heel arrogante zoon...

Even een paar opmerkingen vooraf:

CLICHÉALARM (nogmaals voor wie het niet in de beschrijving heeft gelezen: dit boek is voor degenen die van zoetsappige, romantische verhalen en gelukkige eindes houden.)

Ik ga dit verhaal in een andere pov proberen te schrijven dan de ik-persoon. Schrijft anders, maar vind ik persoonlijk fijner lezen. Vandaar dat ik nu zelf probeer vanuit deze pov te schrijven.

Daarnaast ben ik nu bezig dit verhaal te voltooien. Ik ben er 2 á 3 jaar geleden aan begonnen, maar heb het nooit afgemaakt. Corona geeft je echter tijd en het verhaal zat nog altijd in mijn hoofd, wat dus resulteert in het feit dat ik het verhaal nu afmaak. Het geeft ook meteen de reden dat de eerste hoofdstukken korter zijn en de schrijfstijl in de eerste hoofdstukken verschilt van latere hoofdstukken. Ik zal alles gelijk maken en aanpassen op het moment dat ik het verhaal heb voltooid, dus vrees niet, daar wordt aan gewerkt ;).

Mijn doel is om zo'n 30-35 hoofdstukken te schrijven, dan wordt het ook niet te lang ;)

Voor nu: heel veel leesplezier.

XSaar

AmélieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu