Pentas

72 1 0
                                    

Audiens bangun dari kerusi dan memberikan tepukan yang gemuruh buat Ashraff. Malah ada yang menitiskan air mata dek terpukau dengan kelunakan suaranya. Lagu 'Matahari' dendangan asal Hafiz dipersembah dengan baik olehnya. Ramai memuji kualiti Akademi Fantasia musim ini dan mereka berharap agar Ashraff muncul juara. Namanya masih dilaung-laung oleh kelab peminat yang hadir.

'Ashraff, Ashraff, Ashraff, Ashraff,'

'Whoa, begitu bersemangat penonton kita bagai dirasuk-rasuk . Haha. Sabar semua, kita dengar apa kata pengkritik. Silakan Malique,' Zizan Razak selaku hos bijak menenangkan keadaan yang bingit.

'Nyanyian awak okay, suara awak sedap. Husky. Tak ramai penyanyi lelaki kat Malaysia ni ada suara macam awak. Saya suka. Nanti keluar akademi cari saya dekat ofis Qarma Musiq. Kita ngeteh sekali,'Ternyata, ulasan dari Malique menghadirkan suasana meriah dari audiens yang tidak putus-putus memberikan sokongan.

'Baiklah semua, jangan lupa mengundi dengan menaip AFUNDI ASHRAFF 3,5, atau 10 dan hantar ke 32888. Talian akan ditutup sebaik sahaja selepas iklan ini. Kita jumpa sebentar lagi,'

Ashraff melangkah keluar dari pentas itu. Hatinya puas.

*****************************************
"Ashraff, buat apa lagi backstage ni? Zizan dah umum nama kau tu, pergi cepat. Ishh, mengelamun la tu,'

Ashraff tersentak. Sedarinya, kakinya sudah melangkah menuju ke pentas itu.

Certot(s)Where stories live. Discover now