Pakar

57 1 0
                                    

Suasana Hospital Bahagia pada malam itu sepi. Penghuninya sudah lena, sama ada secara semulajadi ataupun kesan ubat pelali. Sudah pukul 2.30 pagi, Noraida, jururawat yang baru bertugas selama 2 minggu di hospital itu menjaga kubikel A2, kubikel paling tenang.

'Sarah, bangun lekas. misi dah nak mula,' suara itu datang kembali.

'Puteri pasti ke ni? Tak dosa ke?'

'Chill la, kita kan ahli syurga, Sarah. Ikut je plan aku,'

'Aku je ahli syurga. Puteri tak. Hahahaha!' Sarah ketawa menyeringai. Namun tawanya tadi mengejutkan penghuni lain.

'Tido laa, puaka. Woiii. Pukimak punya betina!!' Jerit satu suara dari dalam satu kubikel berkunci yang khas untuk pesakit berisiko.

'Jangan buat perangai. Kau nak keluar buat cara nak keluar,' Suara itu seakan memarahi Sarah.

'Macam mana Puteri? Sarah takut,'

'Ishhh, kau ikut je aku. Aku pakar la bab ni.'

Sarah mengikut arahan suara itu dalam kegelapan dan sampai di depan grill utama.

'Buka kunci tu,'

Sarah terkial-kial. Akhirnya dia berjaya membuka grill itu. Sesudahnya, matanya pantas menangkap cahaya terang terus ke muka.

'Oh, Jururawat Noraida ada sekali. ingat pesakit nak lari tadi.' tegur jaga. Lampu suluh diturunkan.

'Ya. Doktor panggil patient. ada sesi kaunseling. Minta diri dulu,'

Dan mereka berdua hilang dalam kepekatan malam.

Certot(s)Where stories live. Discover now