Jag kommer aldrig glömma den dagen jag och mamma gick in i skolan, jag som en ny elev från en annan ort. Satte mig ensam under det stora trädet och blottades av en vacker varelse som blev min bästa vän, jag hade dock inte vetat just då när jag satt under trädet att just den fina varelsen skulle bli mer än bara min bästa vän. Vi började umgås, var med varandra varje dag i skolan, varje dag efter skolan, sov över, hade film kvällar, vi gjort allt tillsammans. Det var så jag lärde känna tre av de andra killarna, eller ja, ska berätta hur allt började.
Luke har aldrig varit speciellt populär inom skolan och han hängde bara med mig när jag kom dit. Jag och Luke hade tyvärr inte samma musik lektioner, Luke hade en gudomlig röst, dock fick ingen av oss byta.
Musiken höll på i två olika terminer med ena terminen när man jobbade i par och andra terminen vet jag faktist inte.
Vi blev indelade två och två, jag blev med en kille vid namn Calum, väldigt trevlig och väldigt musikalisk. Efter att ha jobbat led Calum i några månader började vi hänga, och han presenterade mig för Michael, en kille i Lukes musik grupp. Michael och Calum var bästa vänner och hade inte jätte respekt från folk men dem hade inte respekt åt andra så förklarar saken. Luke var bortrest den veckan jag började hänga med Calum och Michael, så passande läge att dem hängde med mig.
Jag saknade Luke hela veckan, det var liksom inte samma sak utan min puff.
Efter att en vecka gått gick jag och Luke till skolan tillsammans som vi brukade, Luke berättade att han såg en av de vackraste tjejer han någonsin sätt där och att han fick hennes nummer och då passade jag på att berätta om mina nya vänner som gjort mig sällskap hela veckan medan Luke vart borta.
Luke sa inte ett ord mer till mig den dagen, vad var felet? Jag var nedstämd efter att Luke bara började dissa mig så jag satte mig vid Calum och Michael vid lunchen.
Jag och Calum hade samma lektion idag, musik. Vi hade spelat in en låt och Calum hade faktist en bra röst. När vi va klara med den så var alla borta, och vi hade 45 min kvar på lektionen. Utanför var det vrål och skrik, och alla ropade slags mål, slags mål.
"Jävla slags mål på denna skolan hur orkar.."
Luke. Luke han låg på marken med en Michael över sig som svingade knytnäven rakt i ansiktet på honom.
" SLUTA " min röst ekade och alla stannade upp.Vi satt nu hos rektorn och rektorn tvingande mig hålla ihop dem, för man kan inte bråka på hennes skola. Det var svårt men efter ett tag lyckades jag få alla tre samlade, dock utan att dem visste om allt. Killarna bara satt och var tysta. Jag satte på en låt Miss you med Blink-182
Jag började sjunga med så snart fattade Calum vinkeln och började sjunga med mig och det sluta med att alla sjöng låten ihop." Fan killar ni har talanger! Fatta hur bra ni låter ihop eller? "
Det var typ då killarna bildade bandet 5 Seconds of Summer, nu tänker ni säkert men Ashton då? Haha jo han kommer.
Killarna började lägga ut videor på youtube, spelade lite överallt i hem orten, men ingen trummis och såklart kan inte lilla jag. Så killarna sökte runt efter trummisar men ingen nappade, först. En kille ringde mig och sa han kunde va trummis, bara killarna skötte sig, han var inte direkt förtjust i killarna och deras videos, men boys will be boys, right? Och så bar första träningen alla fyra i bandet, killarna lät jätte bra ihop och Ashton, som killen hette fick spela trummor, dem kom bättre överens än vad jag hade föreställt mig.Jag minns den värsta dagen för mig under den tiden.. Tjejen Luke snackade om, Aleisha McDonald. Det dröjde dock inte länge innan dem var ett officiellt par. Luke spenderade för den mesta tiden med henne. Jag däremot, jag hängde med resten av killarna i bandet, åren gick, Aleisha och Luke spelade massa solo låtar ihop medan Luke samtidigt spelade i bandet, Luke och Aleisha var tillsammans rätt länge, tillslut gjorde dem slut, det funkade liksom inte när Luke blev känd, hihi.
One Direction eller rättare sagt Louis hittade killarna på youtube och fick dem att spela som förband!Efter alla konserter, intervjuer, allt dem gått igenom, så valde han mig. Han valde att ta min hand, ge mig min första kyss, det var han som satte ringen på mitt finger, han som är fadern till mitt barn, min framtida man, alla äventyr vi fått igenom, bra som dåliga, så är han fortfarande kvar hos mig. Och varje gång jag ser Luke, tänker jag alltid på den dagen jag som ny elev på skolan satt under trädet och blottades av skuggan av världens vackraste själ. Kärleken till den mannen är obeskrivlig. Redan från dag ett har vi kämpat med varandra, bråk till tårar, från tårar till kärlek. Hur kan man älska en person så grovt jävla mycket? Du hade valet, du kunde välja vilken tjej i hela universum, över allt, men du valde mig, du väljer fortfarande alltid mig, min älskade Luke.
Snart är du min, min för alltid, snart är jag din, din för alltid. Mr and Mrs Hemmings och Hemmings Junior. Tänk att du och jag Luke Hemmings ska få ett barn, ett nytt liv i en liten varelse som kommer se efter oss i framtiden. Livet har ändrats sen tiden jag träffa killarna, nu finns det bara tre av dem kvar på jorden och en i himlen, min ängel
✞ Michael Gordon Clifford ✞
I love you Mikey!
C.A.L.MMin stora runga mage, min mans armar runt om magen, the family ja safe, for a while.
ESTÁS LEYENDO
Long Way Home | Luke Hemmings bok 3
De TodoFortsättning på It's Never Too late och We Reunited Again.