13

274 28 0
                                    

Oscar Molander

"Varför kunde vi inte ses förra veckan?"
Jag möter Omars osäkra blick och väntar tålmodigt på ett svar från hans sida.
Dock verkar han vilja förbli tyst.

"Har det med dina föräldrar att göra?"
Omar skakar tveksamt på huvudet och kollar ner på sina fötter och lutar sig en aning framåt i den lilla soffan vi placerat oss i.
Min mamma är hemma då det är lördag men tror att jag endast bjöd hit en nära vän.
Men hon märker inte vad vi gör då vi sitter uppe i vårt lilla hobby rum, som
egentligen inte har någonting med 'hobbys' att göra, då det endast innehåller ett pingisbord, en TV och en liten svart soffa.

"Jag vill helst inte prata om det just nu"
Jag nickar stumt åt Omars svar och lägger en tröstande arm runt hans axlar vilket ger honom möjlighet att luta sig in mot min bröstkorg för att trött sluta sina ögon.

Filmen som rullar på TV:en får långt ifrån någon uppmärksamhet av någon av oss då vi inte gjort något annat än pratat, tills Omar bestämde sig för att sluta och istället lita på att jag låter honom sova mot min kropp.
- vilket jag inte har någonting emot -

❊❊❊❊❊❊

"Du skulle berätta om någonting var fel, visst?"
Omar nickar på huvudet innan han låter mig dra in honom en kram som ska föreställa ett hejdå.
Varför han inte låter mig köra hem honom vet jag inte då han är medveten om att jag är stolt ägare till en vit BMW och ett välförtjänt körkort.
Men han envisades om att ta bussen hem till sig.

"Jag gillar dig Omar, mycket"
Omar suckar nöjt i min famn och borrar in sitt huvud i min bröstkorg som är täckt av en blå t-shirt.
Mina händer rör sig i en lugn takt över den svarthåriga pojkens rygg samtidigt som jag drar honom närmare mig.
Jag skiter fullständigt i att det finns en stor möjlighet att min mamma står och iakttar oss bakom min rygg då jag själv har svårt att se konsekvenserna i det hela.
Att älska någon är inget negativt.

"J-jag gillar dig med O-Oscar"
Den skakiga och tvekande rösten får mig att försiktigt lyfta upp hans huvud för att sedan möta hans tårdränkta ansikte.

Jag drar sakta tummarna över Omars kinder för att få bort de nya tårarna som enviset försöker nå slutet av hans ansikte.

Omar skakar på huvudet åt min gest och tar ett steg ifrån mig för att öppna dörren bakom sig.

"Vi ses"
Och med det går han..

-----------------------------------------

Sad af tho

Rösta och kommentera <3

Tiger☽ ogmarWhere stories live. Discover now