Let it go,let it go.Kedengaran suara yang menyanyi kan lagu Frozen di pagi hari di dalam rumah mewah yang dimilikki oleh Dato Alif.
"Hmm,dah bangun dah dia,eh minumlah,"kata Dato Alif kepada seorang lelaki yang agak mencurigakan.Lelaki tersebut memakai cermin mata hitam,topeng muka dan topi.
"Eh,apa basah ni,Mak Iti oh Mak Iti,apa basah basah ni,"kata Seungji sambil meneliti air yang dipijak nya tadi.
"Maaf Cik tu air Mak Iti tumpah tadi,maaf Cik,"jawab Mak Iti iaitu pembantu rumah mereka.
"Tolong lap ok,dan satu lagi jangan panggil saya Cik,panggil saya Jiji ke,R.A ke atau yang paling senang Atul,"kata Seungji sambil memeluk Mak Iti.Dia sudah menganggap Mak Iti itu sebagai mak Seungji kerana mak Seungji sudah tiada semasa dia berumur 6 tahun lagi.
Seungji berjalan menuju ke ruang tamu untuk berjumpa ayah kesayangan nya Dato Alif.
"Good morning appa,"ucap Seungji sambil memeluk appanya.
"Hmm,good morning,meh duduk sini,ni appa nak kenalkan bakal suami kamu,"kata Dato Alif.
"WHAT THE...Appa kenapa tak bincang dengan Sha(nama panggilan khas Dato Alif kepada Seungji) dulu appa,"kata Seungji dengan nada yang agak marah.
"Tak payah bincang bincang mesti kamu suka punya,"kata Dato Alif lalu memberi isyarat kepada lelaki tersebut untuk membuka cermin matanya,topeng nya dan topinya.
"What Seungri,is that you,"kata Seungji dengan agak terkejut.
"Yes i am Seungri from Big Bang,"kata Seungri.
Seungji mengeluarkan iphone 6 lalu membuka app WhatsApp5 Friends tolong berkumpul di Hashtag Cafe sekarang - Seungji.
O.K - Semua.
"Seungri,jom pergi Hashtag Cafe,"pelawa Seungji.
"O.K."
"Naik kereta saya."
"Appa,kami dua nak pergi cafe."
"Ok,"balas Dato Alif.
YOU ARE READING
Apa! Pasangan Ku Ahli K-Pop??!!
RandomPertemuan pertama bermula di MAMA. 5 Friends dan Big Bang. Pertemuan kedua dirancang oleh appa mereka. Nantikan kisah mereka yang mencuit hati dan romantik dalam buku ini. Cerita ini hanya rekaan semata mata...