Part 1

577 30 1
                                    


Chorong-ssi .. " panggil seorang namja yang berambut putih itu lalu mendekati chorong yang sedang berborak dengan yeoja "

Yang dipanggil pon menoleh. Dae oppa, waeyo ? " jawab chorong "

Err .. petang ni chorong free tak? " tanya luhan sambil memandang chorong "

Em .. petang ni chorong nak keluar dengan ire... Belum sempat chorong menjawab irene dah mencela kata-kata nya.

Ehh chorong aku lupa la petang ni aku kena teman omma aku pergi shopping la, lain kali la kita pergi taman kau keluar la dengan luhan " irene mencela kata-kata chorong kerana dia tahu yang luhan nak luah kan perasaan nya pada chorong. Walaupun dia mencintai luhan tapi nak buat macam mana luhan mencintai chorong. Kalau dia dan luhan ada jodoh pasti akan bersatu juga.

Ahh jinjja? Okay la kau teman la omma kau nanti marah pulak omma kau " batal niat nya ingin ke taman dengan irene kerana irene kena teman omma nya, tak akan nak halang irene teman omma nya "

Dae .. mianhae chorong-ah lain kali je la kita keluar , aku balik dulu la jumpa esok " irene meminta maaf pada chorong lalu meminta kebenaran ingin pulang ke rumah kerana tidak mahu menggangu luhan ingin bercakap dengan chorong ".

Dae .. tak apa, lain kali kita keluar. Hati-hati irene-ah " jawab chorong

Nae .. Aku balik dulu , annyeong chorong-ah luhan-ssi " irene melambai kerah chorong dan luhan selepas mengucap selamat tinggal irene pon pergi tinggalkan mereka berdua dengan hati yang berat " .

So ? " tanya luhan pada chorong "

So? " tanya chorong balik pada luhan "

So nak keluar tak petang ni " jawab luhan "

Ahh, mianhae saya lupa. Em .. boleh je " chorong tersengih malu kerana lupa yang luhan ajak nya keluar petang ini "

Petang ni pukul 5 saya ambil awak kat rumah awak " kata luhan lagi

Okay , nak pergi mana? " tanya chorong kembali "

Adalah .. " jawab luhan sambil tersenyum " .

SKIP

Chorong bersiap-siap ingin jumpa luhan sekejap lagi.

Tok .. tok .. tok ..

Chorong .. kawan kamu dah sampai tu " kata seorang yeoja yang dikenali sebagai Puan Park pada anak nya chorong "

Dae omma , kejap lagi rong turun " ucap chorong separuh menjerit pada omma nya yang ada di luar bilik nya.

Cepat sikit kesian dia tunggu kamu " pesan Puan Park pada anaknya "

Dae .. " jawab chorong kembali "

Setelah puas hati dengan penampilan nya lalu mengambil beg nya dan turun ke bawah .

Omma rong pergi dulu , annyeong " kata chorong lalu mengucup pipi Puan Park sekilas lalu keluar dari rumah dan menuju ke kereta luhan.

Hati-hati dan jangan balik lambat sangat " pesan omma chorong sedikit menjerit "

Chorong senyum lalu mengangguk dan masuk kedalam kereta luhan . Lalu kereta luhan pergi meninggalkan perkarangan rumah chorong.

SKIP

Selepas letih berjalan-jalan hari ini lalu luhan dan chorong ke taman yang selalu dipenuhi kanak-kanak pada waktu petang ..

Nahh .. " luhan menghulurkan ais krim kepada chorong lalu duduk dibangku sebelah chorong "

Gomawo " kata irene menyambut pemberian luhan dan mengucapkan terima kasih "

Luhan hanya tersenyum.

( Suho x Chorong ) Our Love (STOP)Where stories live. Discover now