"Maar hoe moet ik m'n haar nou doen? Liv!"
"Huh, ja? Uh, wat zei je?"
Maud belde me om te weten welke kleren ze aan zou doen om Brandon te versieren. Zucht..."Je weet dat ik me nu dood aan je erger hè?"
Ik glimlach. Liv altijd met haar grapjes.
"Ik zou een zijvlecht in je haar doen en dan de rest van je haar loslaten. Maar uhm, ik moet me klaarmaken voor school. Zie je straks bij de kluisjes.""Hé bedankt hè!"
"Asje, laterz!"
"Bye!"
***
"En als je als persoonlijk voornaamwoord du hebt, moet je er bij de vervoeging st achterplakken. En als je...
"Urgh Duits. Het enige vak dat ik haat. Vooral door die docent. Echt zo'n docent waar alle meiden op vallen en zelf daardoor denkt dat 'ie stoer is.
Ik kijk naar Maud die achter me zit. Ze immiteert meneer de Wind, onze Duitse docent. Ik schiet in de lach.
Maud pakt een papiertje en schrijft er wat op. Ze maakt er een prop van en gooit hem op mijn tafel. Ik vouw hem open.
Urgh Duits. Bleghhh!!
Snel schrijf ik terug.
Over 10 minuten zijn we er vanaf. Pfoe, gelukkig! :) Ben ik nou de enige die niet goed wordt van zijn gezeur??
Ik geef hem terug aan Maud. Ik zie dat ze glimlacht en weer wat terugkrabbelt.
Zometeen mentor uur. Daarna VRIJ!!!!!!!
"Wat doe je daar Liv?"
De stem van de Wind galmt door het lokaal."Niks meneer. Ik maak aantekeningen."
De Wind kijkt me doorborend aan. "En moet Maud je daar per se mee helpen?"
"Jazeker meneer." Zeg ik en ik knik uitbundig om mijn zin kracht bij te zetten.
Hij zucht. Ik kijk weer naar Liv, die helemaal rood is van haar lach inhouden. Ik lach terug en geef een knipoog.
***
We zitten bij mentor uur. We hebben het over vluchtelingen. Ik kijk naar mijn mentor. Ze is ook mijn Franse docente. Ze heeft roodbruin haar en sproetjes. Ze heet Roos de Jong.
"Liv, wat is jouw mening over vluchtelingen?"
Ik voel dat ik bloos.
"Uhh. Ik vind het vreselijk dat ze hun thuis hebben moeten verlaten. Daarom wil ik dat ze hier warm opgevangen moeten worden, en dat we vooral geen vooroordelen hebben.""Mooi uitgelegd Liv! Is iemand het hier nog mee oneens?"
Ik luister al niet meer. Ik ben zo vrolijk door haar compliment. Ik pak mijn agenda en krabbel er allemaal dingen in. Bloemen, smileys, hartjes.
------------------
Hey mensen die dit lezen. Jullie zijn geweldig! Willen jullie misschien reageren wat jullie vinden van mijn boek? Heb je tips of kritiek, laat dat ook gerust achter!!
-xxx- Marieke
JE LEEST
Verliefd op mijn lerares
Teen FictionDe 12-jarige Liv komt achter een schokkende ontdekking; ze is lesbisch, en ook nog eens verliefd op haar Franse docente. Wat moet ze nu doen?