Hoofdstuk 4

1K 26 3
                                    

Ik lig op mijn rug. M'n bed ligt heerlijk. Maar natuurlijk kan ik niet lang stilliggen. Als ik ergens een hekel aan heb, of nou ja, eigenlijk helemaal niet heb is het wel geduld!

Ik pak een papier en ga tekenen. Zonder na te denken teken ik maar wat terwijl ik naar Qmusic op de radio luister.

Als ik weer op mijn blaadje kijk zie ik dat ik een zwart witte roos heb getekend. Hij is erg mooi gelukt.

Met de gedachte dat ik later misschien wel tekenares zou willen worden stop ik hem in een map en ruim ik hem op.

***

Het is de volgende dag en ik voel me totaal niet lekker. Maar we hebben een wiskundetoets die ik echt niet wil missen, dua besluit ik om toch naar school te gaan.

Ja ik weet het, ik ben een leergierige leerling.

En ik heb gewoon geen zin om die toets later in te halen. Dat is toch alleen maar gedoe.

***

Ik zit in de Franse les en ik voel me echt niet lekker.

De wiskundetoets die ik het vorige uur had gehad had ij echt verknald. Ik kon mijn hoofd er op de een of andere manier niet bijhouden.

"Gaat het wel Liv?"

Ik kijk opzij. "Je ziet er zo wit uit." Zegt Maud bezorgd.

"Het gaat wel." zeg ik, maar ik hoor dat het niet echt overtuigend klinkt.

"Ga nu maar opdracht 56 maken van Unité 2 over de Franse getallen." De stem van mevrouw Schepema klinkt door het lokaal.

Ik ga braaf aan het werk maar ik kan mijn hoofd er niet bijhouden.

Als ik diep in de opdracht zit en alle Franse getallen door mijn hoofd spoken hoor ik opeens een stem. "Gaat het wel goed met je? Je ziet er niet zo fit uit."

Ik kijk op. Mevrouw de Jong zit gehurkt bij mijn tafel. Doordat ik zo diep in mijn som zat had ik haar niet horen aankomen.

"Ik voel me niet zo lekker." Mijn stem trilt terwijl ik dat zeg.

"Wil je naar huis? Of wil je de rest van de dag nog afmaken?"

Haar lieve stem en haar hand op mijn rug laten me stotteren.

"Ik uh, ik wil graag naar huis."

***

Ik zit weer thuis. Het is half 2 en ik lig in mijn bed. Het is vreselijk om ziek te zijn.

Ik denk weer terug aan het gesprek met Roos. Als ik eraan denk word ik warm van binnen.

Ho ho wacht! Ben ik verliefd op mijn lerares?!

Verliefd op mijn leraresWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu