Met een schok kom ik overeind. Nee! Het kan toch noet waar zijn?!
Ik ga weer liggen om rustig na te denken. Ja, ze is heel mooi en heel aardig. Ik denk vaak aan haar en ze is heel aardig.
Misschien was ik al die tijd al verliefd geweest!
Maar hoe kan dat? Ik ben 12 jaar en zij is 27 jaar! 15 jaar verschil!
Hoe kan ik op haar verliefd zijn?!
Na een tijdje denken besluit ik om maar af te wachten tot de volgende les van de Jong. Het kon ook gewoon verbeelding zijn.
***
Het is een week later en ik zit in de les. We hebben een Franse SO.
Gelukkig heb ik goed geleerd.
De blaadjes worden uitgedeeld. Als de Jong langs mijn tafel loopt gaat mijn hart als een razende tekeer.
Zou het dan toch?
Deze week heb ik geprobeerd om niet meer aan de Jong te denken.
Met nadruk op GEPROBEERD. Natuurlijk lukte het niet.
Ik weet nog steeds niet zeker of ik verliefd ben omdat het gewoon onmogelijk is.
Wel heb ik deze week ontdekt dat ik wel lesbisch ben. Ik heb nooit eigenlijk iets gevoeld voor jongens.
Stoppen met denken Liv! Begin nou eens met die toets! zeg ik in mijn hoofd tegen mezelf.
De eerste vraag kan ik gelukkig snel invullen. Maar de tweede vraag gaat veel minder goed. Ik snap er helemaal niets van.
Ik kijk om me heen om na te denken. Mijn oog valt op de Jong. Ze zit achter haar computer cijfere in te voeren.
Wat ziet ze er leuk uit! Ze heeft haar haar in een staart gedaan en een lichtgrijze trui aan.
Liv! Ga nou eens aan je toets! zegt de stem in mijn hoofd.
***
Ik weet het zeker; ik heb die SO echt verprutst. Bij elke vraag moest ik denken aan de Jong.
Ik loop samen met Maud weer terug naar het lokaal. Net hadden we pauze en nu hebben we mentor uur, wat dus in hetzelfde lokaal is omdat we dezelfde lerares hebben.
Als Maud en ik gaan zitten gaat net de bel. Net op tijd.
"Ik heb net in de pauze de toetsen nagekeken. Ik zal ze even uitdelen."
Terwijl de Jong de toetsen uitdeelt klinkt er overal geroezemoes.
Al snel hoor ik vreugdekreten.
"Yes! Ik heb een 9.6!"
"Een 8.2!"
"Een 5.7! Eindelijk een voldoende!"Ik zit te popelen om mijn cijfer te zien. De Jong loopt bij iedereen langs en zegt wat over bijvoorbeeld de fouten.
Eindelijk krijg ik mijn toets terug. Ik kijk op mijn blad. Een 4.3.
JE LEEST
Verliefd op mijn lerares
Ficção AdolescenteDe 12-jarige Liv komt achter een schokkende ontdekking; ze is lesbisch, en ook nog eens verliefd op haar Franse docente. Wat moet ze nu doen?