MK Ultra Projesi, Amerika'nın insanları çeşitli ilaçlarla kontrol altına almak, herkesin aynı düşünmesini sağlamak için geliştirdiği düşünülen bir projedir. Proje, hükumet tarafından gizlenmiş ve deneylerin 51. bölgede gerçekleştirilmeye devam edildiği sanılmaktadır. Hükumetin deneyi gizlemesinin sebebi ise, bu deney için insanlara etkileri bilinmeyen ilaçlar verilmesiydi. Bu ilaçlar çoğu insanı uyuşturucu bağımlısı yapıyor ya da psikolojik durumlarını şiddetli bir biçimde bozarak insanları intihara sürüklüyordu. Ayrıca, projenin amaçları insanlarca doğru bulunmamıştır ve hükumete büyük bir tepki gösterilmiştir.
Projenin ismi bile sırf Amerika hükumeti için değil, tüm hükumetlerin düşünce biçimini bize irdeliyor aslında. Herkesi kontrol altına alıp, hükumetin sonlanmasını engellemek. Ancak, büyük bir nokta unutuluyor burada. İnsanlar, düşünür ve insan yaşamak için düşünmelidir. Düşünme hakkı elinden alınılarak yaşamının sorumluluğu onu yönetenlere teslim edilmiş olunur ve tekrar kölelik zamanına fiili olarak geri dönülür.
Halbuki, dünya üzerindeki her düşünebilen canlının yaşama hakkı vardır, bir maymunun bile. Ünlü düşünür Descartes'in dediği "Düşünüyorum, öyleyse varım." sözü sadece insanlar için değil, yaşayan tüm canlılar için geçerlidir. Bunun için, herkes bir olmalı ama ayrı düşünmeli.Devlet, otoriteyi sağlamak için bu ilaçları düşünmüş ancak önemli bir noktayı atlamıştır. İsyan çıkaran ve devleti sona sürükleyen insanlar aslında yönetim sisteminde olan eksiklerin bir sonucudur. Çoğu devlet bu isyankarları ya da isyanları susturup, bastırarak önlemeye çalışır. Eğer önlenmeseler, şu an dünya bambaşka bir yer olabilir. Ancak iyi bir yer mi kötü bir yer mi olacak bilinemez. Çünkü bu sorunun cevabı sadece devletin davranışlarında değil aynı zamanda onları yıkan insanların davranışlarına da bağlıdır.
Önceden değinildiği gibi, insanlar açgözlü varlıklardır. Yöneten insanlar sürekli daha fazlasına sahip olmak ve normal insanlarla eşdeğer olmadığını göstermek için yeterli parası olsa bile sürekli herkesi kandırarak zaman geçtikçe daha fazla kazanmak ister. Bunun için çoğu insan haksızlığa uğrar ve isyan eder. Ancak, isyan edenler de bir günlüğüne yöneten insanların yerine geçsin, aynı şeyler yine olmaya devam edecektir. Tarih boyunca hep karıştırılır; açgözlülük yönetenlerde değil, insanoğlundadır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Biz
Historical FictionHepimizin farklı olduğu düşüncesi bize niçin aşılanır? Kitabıma bir göz atın ve normlarınızdan arınarak kendinizi değil, düşüncelerinizi farklılaştırın.