sinopsis

200 22 0
                                    

Cerita doktor kim ini mengisahkan tiga adik-beradik perempuan kembar yang berasal dari keluarga kim yang mempunyai sebuah hospital di seoul. Si kembar tiga(triplet) ini terdiri daripada kim hara, kim jung ha dan kim rae in yang mempunyai seorang oppa iaitu kim woo bin, seorang unnie iaitu kim taeyeon dan mempunyai dua orang unnie tiri iaitu jessica and krystal. Jessica and krystal sebenarnya anak isteri muda appa, diorang bukan anak appa kim tetapi anak tiri appa kim. Appa kim dan omma baru kim tidak mempunyai anak daripada hasil perkahwinan mereka, omma baru kim telah meninggal dunia 19 tahun yang lalu. Adik beradik kim termasuklah jessica and krystal mempunyai cita-cita yang sama iaitu ingin menjadi seorang doktor yang berhemah. Mereka bertiga melanjutkan belajar mereka bertiga di Malaysia manakala kakak mereka sudah pun bekerja iaitu sebagai doktor di hospital keluarga mereka.  Mereka bertiga juga mengambil bidang yang sama di universiti mereka iaitu bidang perubatan. Kim hara mahir dalam bidang yang berkaitan dengan bidang melahir kan bayi(pakar sakit puan) dan kim jung ha pula mahir dalam bidang bahagian jantung dan mata manakala kim rae in mahir dalam bidang bahagian buah pinggang dan merupakan doctor bius, itu merupakan keistimewaan mereka bertiga. Woobin pula adalah bhagian otak dan taeyeon, jessica and krystal bhagian mna² yg brkaitan dgn kanser and hati. Mereka bertiga akan menamatkan pelajaran mereka di Malaysia sebelum mereka bertiga akan mula berkhidmat sebagai doktor di hospital keluarga mereka. Adik-beradik kim mempunyai pasangan masing-masing dan mereka sudah pun bertunang dan akan melangsungkan perkahwinan mereka dua tahun dari sekarang hehehe... Tapi itu hanyalah mimpi hakikatnya kim hara dan kim rae in telah kehilangan pasangan mereka 5 bulan yang lalu manakala kim taeyeon dan kim jung ha masih mempunyai pasangan mereka masing-masing. Ketika di hospital keluarga mereka iaitu tempat mereka berkhidmat sebagai doktor macam-macam rintangan yang mereka hadapi. Mampu kah adik-beradik doctor kim menghadapi masalah yang akan mereka hadapi dan akan kekal kah hospital keluarga mereka? Nak tahu macam mana kim hara dan kim rae in kehilangan pasangan nya. Bacalah ye...

Vote&comments💕

Doctor KimWhere stories live. Discover now