Part 24 ; Penjelasan

18 6 0
                                    

Media : Siwon

Psst. Before baca story haemin ni. Haemin nak bagitau sikit. Story haemin ni takde kaitan dengan yang mati apalagi dengan yang hidup. Sorry sebab dah lama tak update. Haemin nak bagitau satu secret ni pasal 2 beradik yang selalu comment story haemin. Haemin nak bagitau dua beradik tu actually tak wujud pun sebenar nya. Ada orang cuba nak kenal haemin dgn guna acc dua beradik tu. Padahal orang tu kenal mun haemin. Haemin dah lama tak update sis busy satu and lagi satu haemin nak tengok sejauh mana permainan yang guna acc acah dua beradik tu. Rahsia orang tu dah terbongkar. Itu aje haemin nak bagitau. Readers boleh sambung baca.




NO POV

Kelihatan semua orang berkumpul di ruang tamu rumah milik Mr. Kim, rae in yang baru sahaja sampai di rumah itu, hairan melihat ahli keluarga nya berkumpul seperti menunggu kedatangan seseorang.


"Eerrr ada apa ramai-ramai berkumpul dekat ruang tamu ni? Ada apa-apa yang perlu di bincang kan ke?" Soal rae in sebaik semua mata menghala ke arah nya.

"Bagus lah kalau kamu dah sampai. Duduk dulu, kita tunggu seseorang sampai dulu" kata Mr. Kim sebelum semua orang mengangguk, rae in akur. Tempat duduk sebelah krystal di duduk.


"Kita tunggu siapa ni? Macam penting aje" Soal rae in lagi.


"Kejap lagi kamu akan tahu jugak. Tunggu sekejap, tak lama lagi datang lah orang tu" balas woobin perlahan.

Tak lama selepas itu, jungha yang baru sampai menghampiri ahli keluarga nya. Berkerut dahi rae in buat seketika.


"Jungjung ke, yang appa maksud kan tadi?"

"Bukan aku, tapi orang belakang aku." Jungha bergerak ke kanan mempersila tetamu nya duduk.


"Siwon, duduk lah. Lagi cepat kau jelas kan perkara ni, lagi bagus. Takde nya orang nak fikir yang kau tu hantu" sambung jungha sebelum mempelawa siwon duduk di hadapan Mr. Kim dan Mrs. Kim.


Rae in kaku bila figura siwon yang berada di belakang jungha.

"Tolong jelaskan apa yang terjadi sebenarnya? Macam mana kamu boleh hidup? Bukan ke parents kamu bagitau kami yang kamu sudah meninggal kerana gagal dalam pembedahan di America dahulu? Kami nak kamu jelaskan kesemua nya" kata Mr. Kim setelah sekian lama mendiamkan diri.


Siwon menarik nafas nya perlahan dan di hembus nya perlahan sebelum memulakan bicara nya.


"Saya sebenarnya tak meninggal pun, parents saya terpaksa tipu rae in sekeluarga untuk kepentingan dan keselamatan semua orang. Omma tak berniat nak buat rae in terluka, menderita tapi omma terpaksa buat macam tu." Rae in yang baru hendak bersuara di pandang tajam oleh woobin menyebabkan rae in membatal kan niat nya itu.



"Ketika kami di America, pembedahan yang di jalani ke atas saya berjalan dengan lancar. Saya selamat semasa pembedahan dan secara tak langsung nya beransur pulih dari semasa ke semasa. Waktu omma nak sampai kan berita gembira tu, omma dapat surat ugutan dari seseorang. Dalam surat tu tulis, 'Kalau nak keluarga kau selamat dan keluarga tunang anak kau selamat. Ikut arahan aku. Putus kan hubungan anak kau dengan tunang dia. Kalau kau tak nak ikut. Kau termasuk ahli keluarga kau dan keluarga tunang anak kau akan mati dalam tangan aku.' Mula omma ingat surat tu salah orang yang dia cuba sampai kan. Omma cuba call rae in dan masa tu saya yang jadi mangsa nya. Nyawa saya hampir di ragut ketika itu, mujur omma sempat batal kan niat dia. Kalau tak, memang saya betul-betul dah takde sekarang ni. Saya bagitau omma, bagitau aje rae in yang omma tipu dia. Tapi omma kata tak boleh. Nyawa kita semua dalam tangan dia, lagipun masa tu saya lumpuh hampir ke seluruhan badan. Saya tanya omma, 'kenapa perlu tipu yang saya dah mati? Kenapa tak minta putus aje?' Omma cuma jawab 'dia tak nak rae in tanya dia macam-macam. Kami perlu beri alasan yang kukuh untuk rae in terima hakikat putus tunang tu. Lagipun, omma tak dapat tahan air mata dia bila terdengar supra rae in menangis. Apa lagi bila rae in tanya macam-macam alasan. Sekurang-kurang nya, kalau omma kata saya dah mati, omma tak perlu jelas kan apa-apa. Rae in akan cuba terima hakikat tu dan lupa kan saya seumur hidup dia. Saya tak dapat hidup dengan aman damai dekat sana. Hati saya sentiasa gelisah terfikirkan rae in, sampai lah saya ambik keputusan untuk belajar berjalan lagi dan kerap ikut rawatan kemoterapi. Saya dah buat keputusan yang saya akan balik ke sini balik dan cerita kan tentang keadaan sebenar. Berkat kata-kata semangat yang rae in selalu bagi pada saya dulu, saya jadi kan pemberi semangat untuk saya bangkit semula. And now saya dah boleh jalan balik seperti sedia kala. Lastly, saya harap rae in dan Mr. Kim sekeluarga dapat maafkan kami dan terima kami semula seperti sedia kala." Jelas siwon dengan tenang.



Doctor KimWhere stories live. Discover now