Part 28 ; Pertemuan Tak Di Duga

33 5 0
                                    

Media: Nichthima



NO POV


Mr. Buck dan Mrs. Buck duduk berbincang perihal jungha dengan Mr. Kim dan Mrs. Kim di pejabat Mr. Kim.


Selesai berbincang perihal jungha, mereka berempat melangkah keluar dari pejabat dan mengorak langkah ke bilik pesakit di mana jungha tempat kan.


Kelihatan adik-beradik nichkhun duduk di sisi katil jungha, jungha yang kelihatan tidur lena di pandang.


"Macam mana mae?" Soal Nachjaree.

"Kita tunggu jungjung sedar dan semua berkumpul baru kita orang bagitau" kata Mr. Buck, akur dengan kata-kata phaw mereka. Serentak kepala di angguk perlahan.

Jungha mengosok perlahan mata nya, bila terasa cahaya memancar ke arah nya. Orang yang berada di sekeliling nya di pandang.


"Jungjung dah sedar? Haus? Nak air?" Soal Mrs. Buck.

"Mae" jungha di tarik ke dalam dakapan nya.


"Kita orang ada benda nak bagitau dekat kamu. Tapi kita tunggu adik-beradik kamu dulu" ujar Mr. Buck, jungha hanya mengangguk.



Tak lama selepas itu, pintu di ketuk dari luar sebelum woobin dan yang lain masuk ke dalam.


"Ada apa, appa suruh kami berkumpul ni? Jungjung tak kenapa-kenapa kan?" Soal taeyeon dengan riak risau di wajah nya.


"Kita orang nak bagitau sesuatu" kata Mr. Kim lalu memandang ke rah Mr. Buck.


"Mr. Buck akan bagitau" sambung Mr. Kim.


Mr. Buck memandang isteri nya, Mrs. Buck tersenyum dan mengangguk kecil lalu duduk di hadapan jungha.


"Mae phaw omma appa jungjung, dah berbincang——" Mrs. Buck memandang sekilas wajah Mr. Kim dan Mrs. Kim sebelum meraih tangan jungha. "—yang mae dan phaw akan bawa jungjung balik thailand hujung minggu ni. Mae dan phaw akan jaga jungjung dekat sana. Jungjung ikut kita orang ya?" Tangan jungha di usap perlahan.

"Apa keputusan jungha?"


Jungha memandang kedua ibu bapa, nafas di tarik dan di hembus perlahan. Wajah Mrs. Buck di pandang.


Jika ini adalah keputusan yang buat aku dan semua. Aku redha. Banyak rintang yang aku perlu aku harungi. Buat masa ni biarlah aku tenangkan diri setenang-tenangnya.

"Dae, mae. Jungjung ikut mae dan yang lain balik thailand" kesemua di situ ada yang tersenyum riang, ada yang tersenyum singung, sedih, bahagian, semua ada.





-----------------------------------


Sebulan kemudian.


HARA POV



Hara yang sedikit kelam kabut dengan membawa beberapa buah fail terlanggar seseorang menyebabkan fail yang di bawa nya berselerakan. Orang yang di langgar nya membantu mengutip fail lalu di serah kan kepada hara.


"Kamsh——" senyuman hara mati ingin mengucapkan terima kasih kerana orang yang berada di hadapan nya sangat terlalu sangat di benci nya.


Doctor KimWhere stories live. Discover now