Media: Kai
RAE IN POV
Rae in mencari jungha di segenap ruang rumah keluarga nichkhun.
"Ahjumma ada nampak jungjung tak?" Rae in menghampiri mae.
"Ahjumma tak nampak pun jungjung. Mungkin dia ada dalam bilik nichkhun tak? Ke jungjung tengah tenang kan fikiran dia.. Biar lah jungjung bersendirian sekejap. Lagi pula jungjung masih terasa dengan kepergian nichkhun yang mengejut tu" ujar mae.
"Dae ahjumma. Saya cuma risau kan keadaan jungjung je. Takpe lah saya pergi cari jungjung sekejap"
'Mana pulak jungjung ni, risau lah aku kalau macam ni' bisik rae in
"Rae in, mana jungjung ni?" Soal hara yang tiba-tiba muncul di belakang rae in.
"Itu lah masalah kita. Mana pergi jungjung ni. Aku takut dia buat something di luar jangkaan macam yang berlaku dengan aku dulu. Aku tak nak pisang berbuah dua kali" ujar rae in cemas.
"Dah-dah kenangan lama jangan di ungkit. Jom, kita pergi cari jungjung dekat taman belakang rumah sebab tadi aku cari dia dekat dalam bilik nichkhun takde" hara menarik tangan rae in lalu menuju ke taman belakang rumah keluarga nichkhun.
----------------------------
JUNGHA POV
Jungha yang senang termenung tersentak apabila seseorang duduk di sebelah nya.
"Mesti sedih kan kehilangan orang yang paling kita sayang, rasa kehilangan sangat. Sangat-sangat yang teramat." kata kai dengan suara yang sayu seolah-olah dia pernah mengalami perkara yang sama yang terjadi pada jungha sambil memandang ke arah kolam ikan.
Jungha mendongak memandang kai.
"Saya nak minta maaf sebab saya, awak kehilangan orang yang awak sayang. Di sebabkan kecuaian saya sendiri, awak benci dekat saya" kai memandang wajah jungha yang basah dengan air mata.
YOU ARE READING
Doctor Kim
RomanceKim hara, kim jungha dan kim rae in merupakan kembar tiga yang kehilangan tunang mereka silih berganti. Bekerja di hospital milik keluarga mereka sendiri sebagai doktor. Nak tahu apa jadi pada mereka bertiga? Baca lah sendiri yaaa. Vote&comments💕