Namaku Farhan.Didalam kelas aku seorang yang peramah dan periang.namun aku tak ada makwe.Hahahaaa mesti korang tak percaya kan.Aku seorang yang pemalu jika dengan perempuan,maklumlah siapa tak malu.Aku meminati seorang gadis ini,tapi aku malu untuk bersemuka dengannya.Apakah daya..By the way,gadis itu bernama....rahsia lah.Tapi ramai orang pnggil dia Niel.Entah apa famous nama tu.
Suatu hari,aku cuba mengurat dia,tapi dia macam tak suka kat aku je...Hmmmm tak apalah,tak ada rezki.Dia ni memang suka usya orang.kadang-kadang dia tenung je orang tu..Tiba-tiba,selepas rehat,dia memandang aku.Jantung ku mula berdegup laju."apakah yang terjadi padaku'bisik hatiku 'Takkanlah.. Aku jatuh cinta?'
Aku cuba menafikannya. Tapi hatiku memberontak.
Aku terus memandang ke tempat lain dan mengendahkannya.Sampai balik sekolah dia asyik menenungku sambil senyum-senyum.Aku pon balas lah senyuman dia tanpa rasa malu.Tak lontarkan senyuman nanti dia anggap aku sombong pulak.
Dah seminggu dia macam ni,aku mula tertanya kenapa dia asyik memandangku.Sehari demi sehari aku cuba melupakan dia,tetapi tak mampu.Hati ku rasa macam suka kat dia,rasa rindu dan ada rasa sayang kat dia.Tetapi aku terus menanya diriku."Adakah aku jatuh cinta padanya,tak mungkinlah dia suka.Aku bukan ramai peminat pon macam dia"..
Suatu hari,pada waktu malam,aku dikejutkan dengan pesanan whatsapp darinya.Dalam text itu dia berkata."Hai,kau buat apa.aku bosanlah"..Dalam hatiku pon berkata"yeke dia yang whatsapp aku,ke orang lain"pastu aku melihat gambar DP dia.Alamakkk!!..dia yang whatsapp aku.Hatiku berasa ingin meluahkan cintaku kepadanya.tapi aku malu untuk meluahkan rasa hatiku.
YOU ARE READING
Mampukah Dia?
RandomFarhan seorang pemalu bila bersemuka dengan wanita.tetapi dia sukakan seorang gadis ini.mampukah dia mencintai gadis itu?