First Date

137 3 3
                                    

Diriku sungguh gementar bila menunggunya dia KFC.Walaupun Aku duduk dibawah aircond tetapi aku berpeluh menunjukkan yang aku gementar menunggunya.'Fuhhhh..takut siot"bisik hatiku.Aku memandang keluar tingkap dan mula berangan.Tiba-tiba aku bahu aku disapa oleh seseorang dan aku menoleh.Ya Allah,dia yang sapa aku sambil senyum-senyum."Malu nya,apa aku nak cakap ye"bisik hatiku.Aku menjemputnya duduk sambil dia tersenyum-senyum kepada ku.Aku membalas senyumannya.Dia pun membuka bicara."Makwe mane?".'Apa makwe,saya single.Sapalah nak saya"..Dia senyum dan ketawa.Aku pon tersengih dan tertanya-tanya kenapa dia asyik senyun je kat aku.Kami pon berbual-bual.

Tiba-tiba mulut aku ni terkeluar satu satu ayat"Saya suka kat awak,kita couple boleh?".Dia memandang aku dengan serious.Aku mula gementar dan tak tentu hala.Dia pun berkata"Awak sanggup terima kekurangan saya?"..Saya pun membalas"Ye saya terima kekurangan awak dengan hati yang terbuka".."Serious ke awak suka kat saya,bukan apa,saya pun ada hati kat awak"jawab Niel.Aku senyum dan menganggukkan kepala.

Sejak haritu,hubungan aku dan dia menjadi semakin rapat.Malah semakin sweet.Kadang-kadang sampai nak menangis gelak dengan dia masa tengah chat,dengan dia punya jenaka.Gelak habis aku.Hahahahahahaaaa..selepas habis date dengan dia,dia mengajak aku menemankan dia pergi ke kedai cermin mata.katanya nak buat cermin mata.Yang lama dah patah katanya.Aku pun temankan jelah dia.

Mampukah Dia?Where stories live. Discover now