Aku bersiar-siar pergi dengannya.Terasa sangat happy.Dia mengajak aku pergi ke kedai cermin mata.Aku pun bawalah dia ke sana.
Katanya dia nak buat cermin mata,sebab yang lama dah patah akibat terpijak.Aku ye kan jelah.
"Bie,awak tunggu sayang jap ehh"kata Niel.Aku menganggukan kepala je.Dalam 10minit dia ajak aku pergi bank.
Aku membawanya ke sana."Sesaknya bank"Aku mengeluh.Dia mendengar keluhan aku dan dia berkata"Tunggulah jap,awak sayang saya kan"."Yelah sayang oii" jawab Aku.
Dah setengah jam aku tunggu."Lama siot,buat duit apa"bisik hatiku.Tiba-tiba telefon ku berbunyi.Aku terima panggilan dari ibubapaku yang mengatakan bahawa adikku kene serang dengan demam panas.
Aku cemas.Aku ingin pulang ke rumah terus tetapi aku tak nak beritahu dia takut dia pon cemas.Jadi aku hanya menghantar sms je kat dia."Sayang,aku terpaksa balik.maafkan aku sangat".Aku menghantar sms itu kepadanya dan pulang ke rumah.Aku membawa adikku ke hospital dengan segera.Dia menelefon ku tetapi aku end call sebab aku tak nak beritahunya perkara sebenar.
Dia menghantar sms kepadaku yang tertulis"maafkan aku jika aku susahkan awak,sayang pulang dengan kawan tadi.Saya faham kenapa awak terpaksa pulang.Saya maafkan awak.Thanks temankan saya"...
Aku sedih dan menangis setelah membaca SMS itu...lalu aku membalas sms itu"Terima kasih kerana faham keadaan aku.Aku minta maaf sayang, ini memang salah aku,Love you sayang"....
Aku pun pulang ke rumah..Aku terus naik ke bilik atas.Aku nak call dia tetapi kredit pulak buat hal..Arghhhhhhh..aku menangis dan terus tertido..lalu aku bermimpi dia..
YOU ARE READING
Mampukah Dia?
RandomFarhan seorang pemalu bila bersemuka dengan wanita.tetapi dia sukakan seorang gadis ini.mampukah dia mencintai gadis itu?