Ep26:see you again...
10 thn kemudian....
Siapa sangka sdh 10 thn berlalu sejak peristiwa pembubaran exo...
Sejak dri itu member exo tdk pernah bersua muka walaupun sekali...masing2 senyap tnpa berita....
Namun siapa mmpu mengusir pergi kenangan manis antara mereka...
Song ji hyo sering kali melihat kelibat suho memerhati dorm dri jauh...dan kemudian menghilang...
Dia tahu suho amat rindukan member exo dan dorm...tpi semua itu adalah kenangan manis dan pahit yg akan sentiasa berada dihty setiap member exo..
Chanyeol selepas pembubaran exo...dia menyepikan diri dri dunia hiburan walaupun chanyeol nmpk kuat dihadapan song ji hyo nmn didlm hty cahnyeol msh berharap dpt berjumpa dengan member exo...Dia mahu kesemua 12 orng membernya berada disisinya....menemani hari2nya walaupun itu mustahil....
Nmn sejak akhir2 nie chanyeol kembali bersemangat dan membuat kemunculan semula sebagai chanji rapper....knp chanji...???song ji hyo dan chanyeol(chanji)...sejak song ji hyo,jessica,taeyeondan yoona menyampaikan lagu dear you semasa konsert exolusion dulu...song ji hyo mendapat sambutan dlm dunia hiburan...Di rumah chanyeol dan ji hyo...
Chanyeol yg baru saja bangun dri tidur terpandang sampul surat berwarna hitam diatas meja solek...dipandang kesisi song ji hyo tiada mungkin didapur...
Chanyeol mencapai surat itu...
*exo reunion*
Berkerut dahi chanyeol...siapa yg buat reunion...agak2 nya suho kut...chanyeol senyum...
Didlm sampul surat itu terdapt rantai dan kalung berbentuk lambang exo berwarna hitam...Song ji hyo mengintai dari celahan pintu...
Dia tersenyum melihat reaksi chanyeol...Dlm pada yg sma kesemua member exo menerima sampul surat yg sama...dan kesemuanya tersenyum manis..seperti chanyeol....
Di majlis exo reunion...
Di pulau naksam...
Song ji hyo merapikan alas meja yg sedikit terlipat akibat tiupan angin....
Song ji hyo memandang kim sara dan kembar song yg cntik dan segak memakai gaun dan tuksedo berwarna hitam yg tertulis exo junior...
Song ji hyo tersenyum memandang deretan kereta dihadapan mesti member exo sdh sampai dia berharap sangat yg kesemua member exo datang...
Dan menjayakan majlis yg tlah dia rancang hampir setahun....
Selama setahun dia cuba menjejaki kesemua member exo....Dan selama setahun juga dia berhempas pulas untuk menyatukan lagi member exo..
Song ji hyo juga menjemput para wartawan dan diehard fan exo...dan mendapt liputan khas di stesen televisyen...2jam kemudian...
Kesemua member exo telah pun berkumpul dan kelihatan wajah mereka dan penampilan amat berlainan..song ji hyo tersenyum memandang member exo yg gembira dapat berjumpa semula...
D.o dan xiumin membawa sekali anak2 mereka.....
Badan tao juga sedikit berisi dan berotot...
Dan chen masih sama seperti dulu kurus...
setelah 10 thn menghilangkan diri...
Tao:anyeongseyo...exo-m maknae tao imnida(mengambil tempat dihujung meja panjang)
Baekhyun:anyeongseyo...exo-k baekhyun imnida...(tunduk hormat)
Xiumin:anyeongseyo...exo-m xiumin imnida...
Chen:anyeongseyo...exo-m chen imnida...
Kai:anyeongseyo...dancing machine exo-k kai imnida...
Luhan:anyeongseyo...exo-m luhan imnida...
Lay:anyeongseyo...exo-m lay imnida...
D.o:anyeongseyo...exo-k d.o imnida...
Sehun:anyeongseyo...exo-k maknae...sehun imnida...
Chanyeol:anyeongseyo...i'm the rapper of exo-k chanyeol imnida...
Kris:anyeongseyo...exo-m kris imnida...
Suho:anyeongseyo...i'm the guardian of our member and the leader of exo-k suho imnida....Setelah kesemuanya ddk ji hyo selaku mc memandang satu persatu member exo...
Ji hyo:setelah hampir 10 thn tdk bersua muka akhirnya mereka disatuka dlm satu majlis yg gilang gemilang...ini...selamat datng ke majlis exo reunion...
Member exo menepuk tgn serentak itu mereka disimbahi lensa kamera dan teriakan diehard fan exo sme seperti dulu...
Suho:(angkat tgn)...
Ji hyo:mesti penonton dirumah dan semua ingin tahukan apa agaknya bekas exo nie buat setelah pembubaran exo....jom kita tanya maknae exo- m ta imnida...
Tao:(memndang kamera)setalah saya keluar dri exo...sye melanjutkan pelajran saya di los angeles amerika...dan kembali ke china 2 thn lepas dan membuka kelas martial art yg diberi nma exomartial art...
Ji hyo:wow daebak....akhirnya tao dpt memenuhi cita2nya...untuk pengetahuan semua tao masih solo...(senyum)
Tao:yah!!noona..jgnlah ckp...
Ji hyo:ok...next maknae sehun...
Sehun:selepas pembubaran exo...saya berpindah ke malaysia dan setahun kemudian saya membuka kedai bubble tea...yg diberi nma bubble tea hunhanexo...(senyum)
Ji hyo:ok...nie sye tahu hunhan tu mesti sehun dan luhan...kan...???
Sehun:yee...bijak...
Ji hyo:d.o shi...
D.o:setelah pembubaran exo saya masih menetap di korea dan 4 thn kemudian sye berjaya membuka restoran yg diberi nme restoran exoplanet...dan beberapa cawangan diseluruh korea...selepas itu saya berkahwin dengan minah girls day...(senyum)
Ji hyo:mne minah nye...
D.o:dekat ruamh sarat mengandung...
Ji hyo:wow..daebak...tahniah....D.o...kai...
Kai:saya masih berada di dunia seni tetapi sebagai dancer di china...
Ji hyo:luhan pulak...
Luhan:selepas keluar dri exo luhan take over perniagaan papa...dan menjadi ceo...lucoperation...
Ji hyo:lay....
Lay:(termenung)
Ji hyo:yah lay shi...
Lay:owh...sorry...selepas pembubaran exo...lay balik ke china dan menjadi komposer sepenuh masa...
Ji hyo:chen pulak...
Chen:saya bergiat aktif sebagai penyanyi di china...
Ji hyo:xiumin...
Xiumin:selepas pembubaran exo...sye membuka sebuah kedai barangan exo di china...
Ji hyo:isteri...
Xiumin:sye mash solo yg tu anak angkat sye...
Ji hyo:ok...lepas nie korng semua boleh mnta borang dri sye....baekhyun...
Baekhyun:saya still menjadi penyanyi solo dan sudah pun berkahwin...
Ji hyo:x yah ckp ji hyo thu...taeyeon kan...
Baekhyun:(senyum)
Ji hyo:kris....
Kris:selepas kris keluar dri exo kris melanjutkan pelajaran di london...dan berjaya menjadi seorng pelukis...
Ji hyo:chanyeol...
Chanyeol:sye selepas pembubaran exo...sye dan ji hyo bergiat aktif sebagai rapper chanji....
Ji hyo:yg terakhir...suho...
Suho:suho baru saja membuka sebuah syarikat exotown...dan sye ingin melamar semua member exo dan ji hyo bekerja dibawah syarikat exotown...
Exo:kami setuju....
Ji hyo:(senyum)boley asalkan gaji 20 kali ganda bley...
Suho:bankrup syarikat jawabnya....
Serentak itu mereka ketawa lepas mendengar gurauan kasar song ji hyo....Selepas pertemuan semula...exo kembali disatukan tpi bezanya...bkn sebgai satu group tetapi sebagai rakan kerja....sejak penubuhan exotown...hubungan exo kembali membaik...siapa sangka impian mereka untuk hdp bersama akhirnya tercapai...kalau dulu mereka ditemukan di smtown dan menjadi group...sekarang mereka berada di exotown dan mencipta group....
Hubungan exo x kn pernah putis selagi mereka percaya dan menggam erat slogan yg mereka cipta...
We are one we are exo...saranghaja..EXO L??Baca ni!!!!
Maybe rmai org x fhm maksud lagu EXO Sing For You kan??Rmai org ingt lagu tu pasal cinta2.Takk.Lagu tu bkn psl cinta.Lagu tu untk Kris,Luhan dan Tao.Kenapa??Okay ingt x dlm mv diorang ade ikan paus??Haaa ikan paus dlm bhs inggeris Whale kan??Haa tngk sbb2 kat bwh.
W uyifan
H uangzitao
A nd luhan
L eave
E XOAipp...ade lagi.☝☝Ingt x,dlm mv tu ade yg part Chen,Xiumin ngan Lay main basketball tu?Ingt x Sehun ade kat mne??Kat galaxy.Ingt x yg part Chanyeol ngan Suho bergaduh tu?Okay ni adalah sbb2 nya.
Galaxy~Kris
Basketball~Luhan
Bertumbuk~TaoIngt x yg mse part Kai pkai towel dan lari drpd rmh tu??And then EXO dtg bwk keta nk ambik Kai.Okay Kai tu sbnrnye ibarat Kris,Luhan ngan Tao yg keluar drpd EXO.Rmh tu adalah EXO,manakala Kai adalah Kris,Luhan dan Tao.Dan bila EXO bwk keta tu,nk ambik Kai.Okay mksud scene ni ialah...Dorang(Kris Luhan Tao) nk kluar drpd EXO and EXO cuba nk halang dorang.Bila Kai lari kat keta tu,ade korang nmpk dia msuk keta?Tak kan??Tu maknenye EXO cuba halang doranh drpd keluar tapi x berjaya. Ingt x yg mse Chanyeol melutut dpn Suho tu?And then Suho hilang.Scene ni maksudnya diorang kehilangan Kris,Tao ngan Luhan.Kehilangan untk selama2nya.Ingt x yg part lasttttt skali tu?Yg mase Suho baring sblah Chanyeol dngn mata tertutup tu?Okay maksud scene ni pulakk,Chanyeol tu ibarat smua member exo yg tngh tutup mata sambil berharap yg Kris,Luhan,Tao akan kembali.Diorang berharap org sblah diorang tu ialah Kris,Luhan ngan Tao.Sbb tu Suho pon muncul tiba2.Diorang(exo) harap yg mase diorang tngh bermimpi tu,Kris,Luhan ngan Tao akan buat keputusan untk msuk balik exo walaupon dorang solo skrg.Sbb tu tajuk lagu dorang Sing For You.Dorang nk Kris,Luhan ngan Tao akan dngr lagu ni.Lagu ni sbnrnye untk dorang.Semua EXO-L kat dunia ni harapkan diorang ade lagi kan??Kan??So kita nk buat camane.Dh tu keputusan dorang.Kita xde hak nk halang2 diorang.
Mohon share untk pengetahuan smua EXO-L kat dunia ni walaupon korang xfhm.
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤The end