POV Lisa
Mijn studie... die man belde. Ik was aangenomen. Ik moest gaan nadenken. Wil ik mijn studie gaan doen die helemaal in Amerika is? Of wil ik bij Luke en mijn vrienden blijven? Is er misschien een mogelijkheid dat er een studie in Nederland is? Ik zocht dat laatste op. Het kon niet. Ik ging nadenken. De studie duurt 3 jaar.Na lang twijfelen koos ik voor de studie. Het ergste is dat ik Luke moet vertellen erover. Ik wil het vertellen. Maar ik durf het niet. Na een tijdje te twijfelen belde ik hem op. "Luke?" Vroeg ik. "Lisa, is er iets?" Vroeg hij. "Ja. Nee. Ja" zei ik. "Zal ik langskomen?" Vroeg hij. "Als je wilt" zei ik. "Ik kom eraan babe" zei hij. "Piep piep piep piep" klonk er door de telefoon.
Even later stond hij voor de deur. Hij gaf me een kusje op mijn lippen. "Gaat het?" Vroeg hij. Hij ging zitten. "Luke, ik eh moet je iets vertellen" zei ik. "Je kan alles zeggen" zei hij en pakte mijn hand. "Wees nou niet zo lief, dit maakt het zo moeilijk" zei ik. "Wat is er?" Vroeg hij lief. "Ik wil het uitmaken, Luke" zei ik. Hij keek me geschrokken aan. "Eh, oke" zei hij en zijn stem klonk trillerig. "Dag Lisa" zei hij. "Wacht nou" zei ik. "Ik heb genoeg gehoord, je houdt niet van me" zei hij. "Hoe kun je dat zeggen?" Vroeg ik verdrietig. "Het is toch zo, waarom maak je het anders uit?" Vroeg hij. Hij liep weg.
Ik belde Sanne op. "Ik ga verhuizen naar Amerika" gilde ik door de telefoon. "Wat is er? Je lijkt er totaal niet blij mee" zei Sanne. "Luke en ik, zijn uit elkaar" slikte ik. "Omdat je gaat verhuizen?" Vroeg Sanne. "Ik maakte het uit met hem, niet omdat ik niet van hem hou, maar omdat ik niet kan gaan zolang hij mijn vriendje is" zei ik. Sanne troostte me via de telefoon.
Ik keek naar Luke's whatsapp foto. Wij twee stonden er schattig op. Hij veranderde hem opeens. De foto's op insta waren weg. Stukje voor stukje verdween hij uit mijn leven. Zijn status was veranderd, ook zijn instanaam. Het was weer @lukeeh_. Ik besloot dat ik naar Ashton ging. Slecht idee. Toen ik Ashton's kamer in wilde lopen hoorde ik Luke en Ashton praten. Ik klopte. "Hai" zei ik. "Dag Ashton, ik wacht buiten wel" zei Luke en liep langs me. "Ach, kom eens bij me" zei hij. Ik dook in zijn armen. "Lisa, vertel me alles" zei hij.
"Ik ga verhuizen naar Amerika" zei ik. "Waarom?" Vroeg hij. "Mijn studie die ik wilde is in Amerika" zei ik. "Lisa, ik kan jou niet missen" zei hij. "Ik zie ertegen op" zei ik. "Wat is er met Luke?" Vroeg hij. "Ik heb het uitgemaakt" zei ik. "Omdat je naar Amerika gaat? Vroeg hij. Ik knikte. "Ik wilde het uitleggen, maar hij ging weg, en nu haat hij me" zei ik. "Luke is verdrietig, ik praat wel met hem" zei Ashton. Ik gaf hem een kusje. "Wordt snel beter, de laatste examens zijn morgen" zei ik. Ik liep de kamer uit en zag Luke op een stoel zitten met zijn telefoon.
Ik liep weg en ging snel naar huis. Sanne, Djanice en Laura zaten op de stoep. Ik barstte in tranen uit. "Hey, meisje. Het komt allemaal wel goed" zei Laura en gaf me een knuffel. "Luke haat me, Ashton praat nu met hem" zei ik snikkend. "Ik weet zeker dat Luke nog steeds van je houd. En dat altijd blijft doen" zei Djanice. "Luke geeft zoveel om je" zei Sanne. We gingen binnen zitten en herrinneringen ophalen.
De deurbel ging. Ik deed open en direct zag ik twee blauwe ogen waarin ik iedere keer weer verdronk. Hij had gehuild. "Ashton zei dat je wat moest uitleggen" zei hij en pakte mijn hand. "Ik heb het uitgemaakt omdat ik ga verhuizen. Ik ga verhuizen naar Amerika. Luke, ik hou van je, en zal dat blijven doen" zei ik en er stroomden tranen over mijn gezicht. Zijn mond viel open en ik zag een traan in zijn rechter oog hoek. "En zolang jij mijn vriendje bent, kan ik het niet" zei ik. Hij gaf me een knuffel. "Ik zal je missen, Lisa" zei hij ging weg. "Goodbye, Luke" zei ik zacht.
Sanne gaf me een knuffel. We maakten een heleboel selfie's. "Wanneer ga je?" Vroeg Sanne. "Na de diploma-uitreiking" zei ik. "Z-zo snel al, d-dan mis je ons eindbal" zei Djanice. De deur vloog open. Michael en Calum kwamen binnen. "Lisa, waarom ga je weg?" Vroeg Calum en gaf me een stevige knuffel. "Je mag niet gaan" zei Michael. "Jongens, stop, zo wil ik niet gaan" huilde ik. "Lisa, niet huilen, alsjeblieft" zei Sanne. "Ik ga afbellen" zei ik. "Niet doen, je wilt deze studie toch?" Vroeg Djanice. Ik knikte. "Dan moet je ervoor gaan. We zoeken je wel op" zei Sanne. Ik gaf ze allemaal knuffels. Ik besloot te gaan slapen.
De volgende ochtend wilde ik mijn bed niet uit. Het voelde zo leeg. Jah, Luke lag niet naast me. Ik mis hem. Ik ging douchen. Mijn make-up wilde niet vandaag. Ik liep naar beneden en maakte ontbijt. Getver, over de datum. "Goeiemorgen" riep een vrolijke stem. Ik gooide het pak crackers de lucht in. "Hoe de fuck kom jij binnen?" Vroeg ik. Michael lachte. "Mikey, wil je gamen?" Vroeg ik ineens. Hij knikte. Ik zette mijn playstation aan en speelde FiFa met hem. Hij won. "Gefeliciteerd" gilde ik. "Maar nu moet ik gaan, afgesproken met Djanice" zei hij. "Toedels" riep ik. Ik maakte een kop warme chocomelk. En met een deken ging ik op de bank zitten en een goed boek lezen.
Die middag ging ik weer naar Ashton. "Hey, ik mag gaan!" Riep hij vanuit de badkamer. Ik hielp hem met inpakken. "Ashton, ik twijfel over dat ik moet gaan" zei ik. "Je wilt deze studie toch?" Vroeg hij. Ik knikte. "Dan moet je gaan" zei hij ook al. "Ik kan Luke niet missen, ook al is het uit nu" zei ik. "Oh, en ik dan" zei Ashton beledigd. "Jou ook, lieve schat" zei ik en gaf hem een dikke knuffel.
Ashton reed naar huis. "Ik heb met Luke gepraat" zei Ashton. Ik knikte. "Ik ook" zei ik. "Wat zei hij?" Vroeg Ashton. "Dat hij me zou missen, hij zag er niet vrolijk uit" zei ik. "Hij geeft om je. Hij kan je niet loslaten. Lisa, hij heeft tegen mij gezegd dat hij later met je wilt trouwen en kinderen wilt" zei Ashton. "Ik hou van hem" snikte ik ineens. "Ik mis hem zo" zei ik. "Het komt allemaal goed, ik beloof het je" zei Ashton.
A/N
GELUKKIG NIEUWJAAR VAST LIEVERDS. DE VOLGENDE PAAR HOOFDSTUKKEN ZULLEN BEST LEUK WORDEN DENK IK. IK BEN NU AL HYPER OMDAT WE JILLZ 5% HEBBEN GEKOCHT YAAYYYY XX
JE LEEST
✔Friends Or More? L.H.✔
Fanfic⚠️Smut warning⚠️ Lisa Irwin is een meisje van 16 jaar. Samen met haar broer Ashton (17) heeft ze een grote vriendengroep. Luke (17) en Sanne (17) zijn haar beste vrienden. Djanice (16) en Laura (17) zitten er ook bij. De twee andere jongens zijn Cal...