\Moas Perspektiv/
"Moa"skrek Kate glatt och stormade in på mitt rum. Hon var helt uppe i varv och sprang omkring från vägg till vägg. "Varför tror du det finns en dörr?" Frågade jag surt och la ifrån mig min laptop och drog ur höglurarna.
"Oj sorry, men jag har någonting viktigt att berätta!" Hojtade hon fram och satt sig på min skrivbordsstol, som hon genast började att snurra på.(Kate på bilden)
"Aa?" Mumlade jag och satte tillbaka höglurarna igen.
"Mamma har bokat biljetter nu och du måste följa med mig!" Sa hon skadeglatt och höjde på ena ögonbrynet. Hon visste att jag inte tyckte om the Fooo, och givetvis var det dem hon pratade om. Vilka annars?
"Nej jag gillar inte the Fooo" svarade jag och skakade på huvudet.
"The Fooo Conspiracy" rättade hon mig.
Jag suckade och satte på musiken igen.
"Okej jag följer med om du lämnar mig ifred, och lovar att inte störta in på mitt rum hur som helst" sa jag irriterat. Hon nickade nöjt och sprang ut ur mitt rum. Jag höjde musiken och hörde vad som spelades, var det inte..joo Run with us var det. Inte helt kass, men ändå inte bra. Jag har aldrig tyckt om pojkband så mycket, eller jo 1D är väll bra antar jag men jag lyssnar ju inte på dem heller egentligen. Inte längre. Medlemmarna i The Fooo är yngre tror jag (jag orkar inte med att skriva Conspiracy efteråt)
Sedan finns det väll en grupp som heter typ 5sos. Eller? Jag är inte så insatt.
"Moa" ropade Kate hysteriskt från andra sidan övervåningen. Jag stönade högt och slet ur höglurarna igen. Jag rullade ut ur sängen och landade på golvet nedanför med en ljudlig smäll. "Vad var det?" Skrek mamma nedifrån. Jag reste mig upp och rättade till tröjan som hamnat på sniskan. "Ingenting, bara min t-shirt som föll" svarade jag medan jag gled ut igenom glipan på dörren till mitt rum. "Lät som någonting tyngre" sa mamma misstänksamt. Jag skrattade lätt. "Jag var i tröjan när den föll" svarade jag sedan. Mamma fnissade tyst och frågade om det gick bra.
"Mm" mumlade jag och gick in i Kates rum.
Hon satt vid sitt skrivbord och bläddrade igenom en tidning. Väggarna var fulla av tonårskillar som stirrade på en. Ush, jag förstår inte hur hon kan sova med dem här omkring sig. "Vem tycker du är snyggast?" Frågade hon och pekade på en bild i tidningen. Jag tog ett steg framåt och ställde mig bredvid Kates stol. Mina ögon studerade bilden. De var fyra killar. Ingen var väll ful direkt men två var snyggare än de andra. Jag läste namnen som stod under killarna och repeterade dem en gång i mitt huvud sedan svarade jag" Sandman eller Molander" med tom blick, för att visa att jag inte brydde mig. Kate drog upp blicken från tidningen och stirrade på mig. "Jaha, men om du bara får välja en då?" Frågade hon efter en stunds tystnad. Jag skulle ha passat på att smita ut innan hon fortsatte. "Felix" svarade jag utan att tänka på saken. Därefter gick jag ut ur rummet och tillbaka till mitt eget.
Jag kröp ned i sängen och slog upp skärmen på min laptop. Google var redan öppet så varför inte? Jag skrev in 'Felix Sandman' i sökfältet och väntade på träffarna. Han var ju faktiskt snygg ändå, men det tänker jag inte erkänna för Kate. Han är ett år äldre än mig, jag är född 99 och han 98. Hhm..
Nej glöm det. Vem tror jag att jag är, fy!
Ursh, Kate påverkar mig alldeles för mycket. Jag slog igen datorn och ruskade av mig tankarna på Felix. Det är bättre så intalade jag mig själv."Är det sant att du ska gå på the Fooo" frågade Lova mig dagen därpå. Jag nickade
"Hur visste du?" Sa jag sedan förvånat.
"Lisa sa att Kate skulle gå, och att du skulle gå med henne" svarade Lova och öppnade sitt skåp. "Ja tyvärr, men jag lovade Kate så jag kan ju knappast dra mig ur" fortsatte jag och tog fram kemiboken ur skåpet. Lova gav mig en medlidande blick och ryckte på axlarna.
"Det finns tusentals foooers som skulle göra vad som helst för att gå på den där konserten" sa hon sedan och drog fram sin kemibok. Vi smällde igen skåpen och satte på låsen.
"Jaa, Kate" sa jag skrattandes och började gå mot sal 35 med Lova hack i häl.
"Men du, glöm inte att även du brukade hypa över ett pojkband för något år sedan" sa Lova seriöst. Jag suckade. Jag hade varit en överdrivet
töntig directioner för 3 år sedan.
"Det var i 7 an ju"
"Ja men Kate går bara i 6 an såatt.."
Jag himlade med ögonen och gick in i klassrummet.
Lova är min bästa vän. Hon är den snygga av oss två. Hon experimenterar en hel del med hennes utseende. Under de 9 åren jag känt henne har hon varit Hipster, kawaii,Emo,preppy, Classic och grunge som hon är nu. För tillfället har hon Rosa hår dessutom. Jag skulle aldrig våga något sådant. Jag har haft samma stil så läge jag kan minnen och jag vet inte äns vad den heter. Eller om den har ett namn över huvudtaget.(Lova på bilden)
YOU ARE READING
Camp||F.S
Fanfiction{Moa} Allt hände tack vare den där jävla konserten. Hade det inte varit för Kate så hade jag inte varit där över huvudtaget. Jag kunde inte bry mig mindre om "The Fooo conspiracy" om jag ska vara helt ärlig. Kate, min 12 åriga lillasyster har affisc...