Del 4

156 10 0
                                    

\Moas perspektiv/

"Moa! Det är dags att åka nu, bussen går om en timme" skrek mamma nedifrån köket.
Shit! Jag har inte äns kommit upp ur sängen ännu. Jag kastade mig upp och drog på mig ett par shorts som vad slängda på min skrivbordsstol. Därefter tog jag på mig en grå hoodie och satte upp håret i en slarvig hästsvans. Sminket struntade jag i, det fanns tyvärr ingen tid.
Jag tog tag i väskan och mobilen, sen gled jag förbi Kates rum och sa 'hej då'. Hon var knappt vaken men svarade ändå.
"Hej då Moa, lycka till"
Jag log för mig själv och tassade ned för trappan.
"Okej jag är redo" sa jag och gick bort till dörren.
"Frukost då gumman?" Sade mamma och kikade ut från köket.
"Jag köper något på busstationen" svarade jag och tog på mig mina slitna Converse.
"Jaha" sa mamma besviket och greppade nycklarna på väg ut från köket.
Vi hoppade in i bilen och rullade ut från uppfarten. Tio minuter senare var vi framme på busstationen.
"Hej då mamma" sa jag och gick bort mot min buss.
"Hej då älskling" svarade mamma vinkandes.
"Ring när du kommer fram" fortsatte hon sedan och gav mig en slängkyss.
Jag nickade och gick på bussen.
Det vart en lång resa och min mage hungrade efter föda hela vägen. Jag skulle köpt någonting ändå.

Camp||F.SWhere stories live. Discover now