Del 3

175 9 0
                                    

\Moas Perspektiv/

Från: Soulsister💞
Vad var det för överraskning din mamma gav dig?

Till: Soulsister💞
Kom över så ska jag berätta
Läst 13:54

Drygt en minut senare knackade det på dörren.
Lova bor bara några hus bort på samma gata som oss. Hon flyttade hit när vi var åtta. Hon räddade mig kan man säga, innan dess hade jag i princip ingen vän alls.
"Jag är häääär!" Ropade Lova glatt och smällde upp dörren.
"Hej Lova, Moa är på sitt rum" sa mamma lugnt och klappade henne på axeln. Hon har vant sig med det faktum att Lova stormar in hursomhelst och närsomhelst.
"Okej" sa Lova och rusade upp dör trappan.
Hon gick förbi Kates rum och stannade där ett tag för att betrakta Kates underliga dans.
'Whistle' ekade i hela huset och Kates tappra försök att sjunga med gjorde inte det hela mycket bättre.
"Sååå vad vad det för överraskning?" Frågade Lova upphetsat och kastade sig ned på min bäddade säng.
"Här, kolla" svarade jag och lade ett handskrivet kuvert på sängen framför henne.
Lova öppnade kuvertet och drog fram ett pappersark
"Woooww..." Sa Lova chockat och läste igenom lappen.
Mamma hade anmält mig till landets bästa sångläger. Hon vet att jag älskar musik. Lägret kostar en förmögenhet och jag har drömt om att åka dit ända sedan jag uppträdde för första gången. Det är en jätte bra möjlighet om man vill lyckas inom musiken.
"Moa det här är sjukt" sa Lova och studsade upp från min säng.
"Men hur faahn ska jag klara av en heeel sommar utan dig?" Fortsatte Jon sedan och började gå runt i cirklar.
"Lova.." Började jag tyst och gick fram mot henne.
"Nej, jag förstår, du brinner för musiken Moa och det här kan vara din chans att lyckas inom branschen" avbröt Lova och skakade sakta på huvudet.
"Jag kommer sakna dig Lo" mumlade jag och drog in henne i en kram.
"Jag kommer sakna dig också, lova att ringa minst tre gånger i veckan och smsa varje dag" svarade hon allvarligt och slingrade sig ut ut mitt grepp.
"Självklart" sa jag och och gick bort mot garderoben.
Jag drog fram min väska och släppte ned den på sängen.
"Hjälper du mig att packa" frågade jag och började kasta ned klädesplagg i väskan.
"Har du inte gjort den än? Du åker ju i morgon!?" Skrattade Lova förvånat och gick fram till min garderob.
"Nej jag fick ju faktiskt reda på att jag skulle åka igår?!" Svarade jag tyst och följde efter henne bort mot garderoben.
"Du behöver absolut ta med de här" sa Lova och pekade på mina högmidjade 'Gant' kjolar med ett brett leende.
Jag nickade och bläddrade igenom mina toppar som låg vikta och uppradade på en hylla bredvid kjolarna.
Jag tog fram en bunt och gick bort mot min väska samtidigt som Lova gick bort med mina kjolar. Jag packade även ned några par shorts, mjukiskläder, jeans, hoodies och en del klänningar.
Det plingade till i Lovas telefon.
Hon kollade på skärmen och suckade.
"Jag måste gå hem nu, ring mig när du kommer fram till lägret" sa hon besviket och kramade om mig.
"Det ska jag, vi ses Lo" svarade jag och kramade tillbaka.
Lovisa släppte taget om mig och gick ut ut mitt rum. Jag hörde hennes lätta steg ned för trappan och hennes lugna 'hejdå' till min mamma. Jag gick fram till fönster och såg henne springa över vägen och bort till hennes hus.

Camp||F.SWhere stories live. Discover now