Del 6

160 9 0
                                    

\Moas perspektiv/

"Välkomna till Sveriges bästa sångläger. Alla av er har potential att lyckas inom musikbranschen om ni är villig att kämpa. Ni är här för att utveckla era förmågor och lära er hur man är en artist" utbrast en glad kvinna i 30 årsåldern.
"Ni kommer att bli indelade med en partner och ni kommer göra ALLT tillsammans med den. Detta är ni återkommande ungdomar redan medvetna om, och jag måste tyvärr meddela er att ni Inte kommer att vara med eran förra partner. Nytt läger, nya möjligheter" fortsatte kvinnan allvarligt och blickade runt på alla tonåringar i rummet. En hel del av dem suckade.
"Alla 15 år och neråt följer med Dave" sa en annan kvinna och pekade på en ung man som var påväg ut ur rummet.
Drygt hälften av ungdomarna reste på sig och följde med Dave ut.
"Ni som är kvar följer med mig" sa den första kvinnan och gick bort mot stugorna.
Hon stannade utanför en nybyggd stuga och samlade ihop oss i en ring.
"Ni 20 är de äldsta på Camp. Jag förväntar mig, särskilt ni som varit här förut, att ni sköter er. Inget alkohol eller knark och absolut inga otillåtna fester. Ni är här av en anledning glöm inte det" sa hon och tittade runt på oss.
Vi nickade och utbytte blickar med varandra.
" okej då sätter vi igång med indelandet. Och juste, vad kul att ni kunde komma i år" fortsatte hon glatt och kollade på två av killarna i ringen. Jag hade inte märkt de förens nu. Felix Sandman och Oscar Molander.
Jag fattar inte att de andra inte flippar ur. Till och med jag blir lite fangirlig och jag är inte äns en foooer.
Felix och Oscar log.
"Moa du ska dela den här stugan med Melissa"
Sa hon och gav mig ett mjukt leende.
En tjej slingrade sig ut ur ringen och släpade med sig sin väska upp till stugan.
Hon hade långt svart hår och en blommig kort klänning på sig. En jeansjacka och ett par vita Vans hade hon också.
Jag såg henne inte framifrån men antog att hon var väldigt snygg med tanke på hur alla killarna blängde på henne när hon gick upp mot stugan. Jag följde efter henne in i stugan och tog den lediga sängen närmast dörren.
Melissa packade upp sina saker och vek in sina kläder i en av de två byråerna.
"Du får låna mina kläder om du vill och jag är väldigt bra på att snacka" mumlade Melissa fram och sköt in byrålådan.
Hon satte sig ned på sin säng och drog fram sin iPhone.
"Okej tack, du kan låna mina saker också" svarade jag och slog mig ned i en fåtölj i högra hörnet av stugan.
"Vad heter du på insta?" Frågade Melissa glatt.
"Moaandersens och du?" svarade jag och öppnade Instagram.
"MelissasOl" sa hon och kliade sig på hakan.
Jag hittade hennes konto,vilket var offentligt och började följa henne. Sedan skrollade igenom hennes 875 följare. Felixsandman svischade förbi.
"Följer Felix dig?" Sa jag chockat.
"Jaa alla killarna i the Fooo gör det, Felix och Ogge...Olly..whatever, brukar alltid gå på det här lägret. Det är mitt tredje år och deras fjärde" svarade Melissa lugnt.
"Snap?" Fortsatte hon sedan och reste sig upp.
"Moooaand" sa jag och klickade mig in på snap.
En ny friendrequest kom fram på listan och jag addade tillbaka.

Camp||F.SWhere stories live. Discover now