storm

282 10 0
                                    

Amelie trekt haar muts en sjaal aan. Van onder de mouwen van haar nieuwe jas trekt ze de handschoenen aan die ze van haar tante Benedicte kreeg. Ze zijn eigelijk afschuwelijk! Er zit een roze strikje op met daaronder een wit poesje,

mooi...voor een meisje van acht ja! Tante was even vergeten hoe oud ik was. 'Ben je al zo oud?': zei ze toen.

'Dag mam' Dag pap' en toen trok ze de deur achter zich dicht.

Mevrouw Winke is weer goed gezind...Mevrouw Winke is altijd 'goed' gezind.

We hebben het vandaag over de storm in Californië.

Maar Amelie kan zich niet concentreren op de les, waar blijft Olive nu?

Olive is haar vriendin sinds vorig jaar. Toen kwam ze naar deze school.

Zij en haar familie waren naar hier verhuist en na een rondlijding op school klikte het al goed, sindsdien zijn ze onafscheidelijk!

Mevrouw Winke praat ongestoort verder over de storm...

'Amelie!' roept Mevrouw Winke, haar kaken staan strak en haar wenkbrauwen gefronst.

Amelie kleurt rood. ' Wil je de laatste zin herhalen?' vraagt Mevrouw Winke uitdagend.

'Wel euh....' aarzelt Amelie.

'Wil je de laatste zin herhalen?' nu is het amelie's beurt om te grijnzen.

'Ga je er mee lachen?' tiert Mevrouw Winke

'Nee Mevrouw want dan krijg ik dubbel straf, ik heb nu al straf nu ik te laat ben.'antwoord Olive die nu tussen de deuropening is komen staan.

'Olive!' roept mevrouw winke

'ten eerste had ik het tegen Amelie en ten tweede waarom ben jij weer te laat?'

'wel ,Mevrouw, dat is een lang verhaal...'

' ga zitten Olive en werk goed mee deze les.'

dramagirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu