Kapitel 1

74 6 0
                                    

Jag vaknar upp och ser mig om. Jag är i ett rum men det är inte mitt rum? Jag känner Fyra armar runt min midja och jag får panik! Jag skriker och av ren reflex slår jag till dom två personerna som är vid min sida. Då märker jag också att jag har bara underkläder på mig. Personerna bredvid mig sätter sig upp och smeker sin kind där jag slog dom. "Oscar vad var det där bra för??" "Vadå? Du slog till mig i ansiktet Felix!" Ilskan bubblar inom mig och jag hoppar på Felix och börjar slå honom i ansiktet. Jag känner att min mage börjar göra ont på ett ställe men de bryr jag mig inte om. Jag känner 2 armar om min mage som rycker bort mig och ser att Oscar och sen en annan kille som har lite mörkarehy  tar tag i Felix så han inte kan hoppa på mig. "VAD GÖR JAG HÄR?!" Den killen som håller i mig drar mig ut ur rummet och då märker jag att han är väldigt snygg så jag försöker se så fin ut. Han ställer sig framför mig och då ser jag att han stirrar på min mage. Jag kollar ner och ser ett jätte stort knivsår... "Vem...?" Sludrar jag fram för jag börjar bli yr och ramlar i killens armar. "Ogge är hon lugn?" Hör jag någon ropa inifrån rummet. "Hälsa Felix att han kommer inte slippa mig än!" Är det sista jag får ur mig innan allt svartnar och jag hör någon skrika.

^ Ogge's perspektiv ^

"Hälsa Felix att han kommer inte slippa mig än!" Är det sista hon säger innan hon blir helt döende och jag börjar skrika av panik och ilska. Oscar kommer ut ur rummet som en raket och efter han kommer Omar och Felix, Oscar börjar pyssla om Lisa för vi ska inte bli mördare till en 16årig flicka! Jag hoppar på Felix och sätter mig över hans mage och pressar ner hans händer mot baken och spottar han i ansiktet. "VAFAN skärde du henne för?! Nu när hon vaknar kommer hon säga till Polisen och då kommer de inte sluta bra för oss Felix! Det vet du!" Jag börjar gråta och lägger mig ner på Felix bröstkorg och Felix viskar tyst till mig att han kommer fixa det här. Han försöker trösta mig.

* 1 timme senare *

Jag har bara legat bredvid Lisa i sängen i snart 1 timme... Jag har en hemlighet ingen kommer få veta för då kommer de bara bli ett stort liv om det. Jag hör hur dörren öppnas och jag ser i ögonvrån att det är Felix. "Gå!" Fräser jag mot honom. "Ogge snälla bara 5minuter!" Jag ger upp och suckar, han sätter sig i sängen medan jag går ut ur rummet.

^ Felix's perspektiv ^

"Förlåt Lisa! Jag lovade att aldrig skada dig när vi va små... Men jag gjorde det ändå.. Jag är en hemsk storebror!" Tårarna rinner och jag låter dom göra det nu, jag orkar inte vara stark längre... "D-du är-r d-den-n bä-äs-sta B-bror-rs-san-n" Hon ler mot mig och jag tvingar fram ett leende.

Jag Kommer Tillbaka... [pausad]Where stories live. Discover now