^ Lisa's perspektiv ^
Jag vaknar av ett ryck utav att min ringsignal på mobilen börjar låta och då ser jag att mina kläder jag hade på mig sen den dagen jag kom hit ligger där. "ÄggHed!" att dom inte tog bort mobilen fattar jag inte... Oh juste mobilen, jag kollar på mobilen och då se jag att jag har 17missade samtal och 12meddelanden har kommit in.
Från: Oggis❤️❤️
7missade samtal/ 9 smsFrån: Brorsan😒❤️
6missade samtal/ 1 smsFrån: Enis😏
2missade samtal/ 1 smsFrån: Ormis😏🍭
2missade samtal/ 1smsJag läser igenom alla sms jag fick av Ogge, då fastnar jag vid 1sms som jag började gråta över.
Från: Oggis❤️❤️
Hej Lisa!
Vart är du igentligen? Felix har inte kommit ut ifrån
sovrummet sen du åkte, han tror allt är hans fel och
tar hela skulden, jag tror inte du kommer se det
här för dom brukar ju ta ens mobil...
Men aja... Den dagen då Felix hög dig i magen
och du va i koma en liten liten stund så låg jag
hos dig och de var det bäst jag någonsin
har gjort. Ända sedan vi träffades som var
när jag var 14 och du hade precis fyllt 12 och jag
kommer ihåg att jag fall för dig direkt och har
alltid gillat dig lite mer som än vän. Jag har hållit
mina känslor inne i 4 år för dig och det är
nu jag vågar säga det här... Över sms också {Face Palm}
Men allt jag vill säga är om du kommer tillbaka och
sånt om vi skulle kunna gå på en dejt..?❤️
Jag vill spendera hela mitt liv med dig!❤️Jag Älskar dig Lisa Fanny Olsson!!!❤️❤️
Det han inte vet är att jag inte gillar killar... Jag är Lesbisk och har därför bara killkompisar och inget annat. Jo då undrar nog ni varför jag låg med Max igår tror jag det var för att han tvingade mig liksom... Han fick min oskuld.. Jag har känt att Ogge har gillar mig men jag har försökt undervika det så mycket som möjligt. Jag börjat att läsa på Felix sms istället och då ser jag bara 15 ord som jag ville höra.
Från: Brorsan😒❤️
Kom hem jag saknar dig! Och du vet att jag älskar dig Lisa!❤️ Kom hem!😭❤️Här sitter jag Lisa Olsson fast hos min brors förra bästa kompis.
Till: Brorsan😒❤️
Jag ska försöka! Jag är i något hus som är ungifär 15minuter ifrån dit hus😔❤️ Skynda! + är Oscar hos er? Jag tycker jag hör han här....
LästJag hör fotsteg utanför dörren och stänger av ljudet på mobilen och lägger snabbt ner den i byxorna igen och Lossas att jag sover. Jag hör hur dörren öppnas och in kommer Max och hans gäng men han har en ny med sig och som jag trodde var det Oscar men han har ett mittal halsband runt halsen och jag ser att Kevin håller i en dosa som är kopplad till halsbandet, jag ser smärta,sorg, och glädje. "Jag har saknat dig och förlåt..." Mimar han emot mig och jag ler lite smått och Oscar ler också men han ser ledsen ut. Innan jag vet ordet om det så har alla utom Kevin och Oscar gått ut ur rummet, Kevin ger Oscar massor av konstiga blickar jag inte kan upp fatta.. Men till sist gör han det, han gör det jag aldrig trodde Oscar John Ingvar Enestad aldrig skulle göra. Han gick fram och började slå mig. Han satte sig gränslöst över mig och satte fast mina armar han var på väg o gå av mig men då ser jag i ögonvrån hur Kevin vrider på en knapp och Oscar får massor av stötar och då börjar helvetet...
^ Felix's Perspektiv ^
Jag visste exakt vart det var Lisa var. Vi hade åkt på en gång när jag fick smset och nu står vi vid källaren. Jag hör hur någon skriker och man hör tydligt hur hon kipar [stavar man så??] efter luft och sen hör jag en röst som får mitt hjärta och brista... "käften slyna!" Det är inte vilken röst som helst det är Oscar's röst och då hör jag ett skrik som till och med en döv person kan höra. Omar rusar emot dörren och sparkar upp den. Där inne ser jag Oscar sitter med en blodig näve och ett blodigt face. "Killar det är inte som det ser ut..."
----
Uppdateringarna kommer inte va så ofta framöver för skolan börjar på Måndag men jag ska försöka skriva klart ett kapitel imorgon också❤️
YOU ARE READING
Jag Kommer Tillbaka... [pausad]
Random"Rör mig inte dit äckel!" Ropar jag rakt ut på festen och alla blickar åker hit. Jag stelnar till och fattar inte vad som händer. Jag känner hur magen viker sig och allt jag stoppat i mig på festen vill komma upp. Jag reser mig upp och springer ut t...