"Alahai minah nie ade jee "
Shah cuba perli Amylia ."Hey sorry I x ckp dgn U pon U tu just PA Rayyan so jgn berlagak lah"
jeling tepat ke arah Shah .
Shah hanya buad x tahu jew ."Yg U ni dah kenapa ?" Tnye Rayyan malas .
"I nak ikot boleh x ?" Mengada sungguh Amylia nie .
"Ohhhh nonononono... Just man ok ?! Not girl..."
Kte Shah kerana dia x ingin Amylia m'ikut mereka sape x tahu perangai gedik Amylia nie --' .
"Ah ha just man . Sorry Amy."
Rayyan pon t'nyata faham dengan niat Shah tu .
"X pelah for man kan it's okay "
Amy pura² merajuk tetapi Shah terus m'ajak Rayyan pergi klo dilayan mmg smpi besoklah baru habis --'
"Rayyan, kau jgn ikotkan sgt perangai si Amy tu"
Shah cuba menasihatkan Rayyan .
"Nape ? Ko npk aku layan sgt ke dia tu tadi ? X kannn..."
Kata Rayyan smbil buka pintu keretanya."Baguslah ko x layan dia sgt takut ko bagi dia harapan kang payah hidup ko nti"
kata² Shah sebentar tadi m'buat Rayyan t'tnye² ape maksud Shah ?
Kereta dipandu oleh Shah dan Shah dh ready nak gerak just Rayyan masih belum masuk ke dlm kereta lagi.
"Woii! X nak masuk ke ?"
Suara kuat Shah m'hentikan lamunan Rayyan tadi
-------------------------------------------------------------
"Ko nak bawak aku pegi mne nie ?"
Aulia jadi keliru dimana Katrina bawak ia pergi.
"Aku nk bwk ko pegi kat cafe nie taw. Aku dengar cite semua makanan cafe tu sedapp"
kata Katrina smbil melangkah pantas menuju ke cafe yg dikatakan .
ouuuhhhh okokok,"
Aulia hanya menurut sahaja .
setelah sampai di cafe itutetiba Aulia dengan x sengaja telah melanggar seorg lelaki yg memakai topi b'wrn hitam, memakai cermin mata hitam serta sweater wrn hitam.
'Aikkk ?? Dh knp pki sweater dlm keadaan cuaca panas terik nie . gile ke ape ? ' omel hati Aulia
Tanpa disedari Aulia habis baju lelaki tu kena air kopi yg panas dan lelaki itu meraung kesakitan akibat kepanasan .
"Ya Allah... Panasnye.."
Sambil mengusap badannya yg t'kena kopi panas.
"Alamak maaf encik saya betul² mintak maaf saya x sengaja." Aulia gelabah.
Mahu sahaja lelaki itu menegking Aulia tetapi setelah dia melihat wajah Aulia yg sgt gelabah plus wajah yg comel , putih dan tembam ini x jadi dia marah malah mengukir senyuman hingga ke telinga apabila melihat wajah Aulia.
"Huh ? Encik ? Encik ok x ?"
Tnye Aulia setelah lelaki yg aneh tu diam dan senyum kambing.
"Huh ? Saya x apa² x apelah x sengaja kan ? "
lelaki itu kembali ke alam realiti. Kedengaran suara nyaring yg dtg kearah mereka b'dua.
"Lahhh ko dh kenapa bro? Smpi basah mcm nie ?"
Tnye Shah. Huh ??? Jdi lelaki yg aneh itu adalah Rayyan ???! Like srsl ?!
Tapi mcm Aulia x tahu pon yg itu adelah Rayyan.
Dan kedengaran suara Katrina pula memanggil Aulia dr dalam cafe .
"Aulia...! Marilah masuk buat ape kat luar tu?"
Katrina b'suara agak lantang sedikit. "
"Huh? Kjp²" Aulia menanda tanda skjp dekat Katrina.
"Huh..maaf saya mintak diri dulu ye dan saya btul² mintak maaf pasal kopi tu"
pipi Aulia merah kerana malu
dgn tindakannye itu lalu dia
pergi meninggalkan Rayyan dan Shah.
YOU ARE READING
wedding planner dan artis
RomanceRayyan Firdaus seorang artis yg amat popular dgn lakonannya . Aulia Adawiyah seorang wedding planner yg sangat professional dlm melakukan kerja nie . Tetapi atas desakan mummy dan daddy Rayyan Firdaus yg m'inginkan Rayyan b'nikah dgn anak kawan baik...