Bab 8

339 6 0
                                    

"Nak pegi mana nie?" Omel hati Aulia.

Dari tadi dia asyik tengok diluar tingkap sahajadan berasa hairan kemana arah tuju papanya ini.

"Okay kita dah sampai..."

"Okay jom keluar!"

Iman entah tiba-tiba jadi excited.

"Huh? Dah sampai. Rumah sapa pulak ni?

"Wow..besarnya rumah"

Aulia memerhati sekeliling rumah itu dan dia tertanya-tanya milik siapa rumah ini dan siapa penghuni rumah ini? Sebaik sahaja mereka melangkah masuk kedalam rumah itu tiba-tiba mereka disambut dengan meriah oleh penghuni rumah ini.

Dato Hj Yusof dan isterinya bersalaman dengan Dato Hisammudin sekeluarga.

Rayyan dari atas mendengar suara gelak tawa orang dan dia terus turun ke ruang tamu.

"So guest daddy dah sampai eh? Nak tengok lah sape guest dia"

Bisik hati Rayyan.

"Jadi ini lah anak sulung Dato? Sape nama dia?"

"Huh? Aulia Adawiyah"

"Sedap sungguh nama dia kan abang orangnya pun cantik"

Puji Datin Syarina terhadap Aulia dia tidak menyangka bahawa Aulia dua kali lebih cantik daripada apa yang dibayangkan.

"Ehhh jomlah masuk dalam buat apa sembang-sembang dekat pintu ni?"

Mereka pon gelak bersama-sama hanya Aulia sahaja mengukirkan senyuman manis kerana dia malu dipuji oleh Datin Syarina. Dato Hj Hisammudin segera mempelawa tetamunya di ruang tamu pada waktu yang sama Rayyan pon telah sampai dan siapa sangka Rayyan amat terkejut melihat Aulia berada di situ mata mereka bertentangan.

"Minah ni lagi ohh jadi dia lah guest daddy?"

"Mamat ni lagi asal muka dia je tak ada muka orang lain?!"

Mereka berdua hanya berkata-kata di dalam hati sahaja.

"Huh.. Dato Hisammudin nilah anak saya Rayyan Firdaus"

Meletakkan tangan dibahu Rayyan dan Rayyan segera salam Dato Hisammudin dan Datin Liana.

"Segak jugak anak Dato ni"

Puji papa Aulia dan Aulia meluat dengar papanya memuji Rayyan

"Macam daddy dia..."

Semua gelak kecuali Aulia dan Rayyan. Masing-masing menunjukkan muka tidak puas hati kerena kejadian hari tu.

"Lawa jugak minah nie pakai baju purple warna kegemaran aku pulak"

Tanpa Rayyan sedari dia telah memuji Aulia

"Dah kenapa mamat sememeh nie asyik pandang aku?"

wedding planner dan artisWhere stories live. Discover now