Peristiwa di cafe itu masih didalam ingatan Rayyan.
Rayyan asyik m'bayangkan wajah Aulia yg comel itu tanpa disedari dia tersenyum lebar apabila membayangkan wajah Aulia itu.
Senyum sampai ke telinga kauu... Hahaha.
Secara diam² daddy memerhati Rayyan yg asyik t'sengih² tu.
Dan m'ikut gaya Rayyan yg dok sibuk je pandang atas."Ape yg kamu dok tengok² kat atas tu?"
Suara daddy m'hentikan lamunan Rayyan.
"Oh! Daddy... Ehhh x de papelah..hehehe"
membetulkan kedudukannye.
"Ehm..nie daddy ade benda nk bagitahu kat kamu nie"
muka daddy tiba² jdi serius. Rayyan pula gelisah melihat raut wajah daddynya yg berubah jdi serius.
"Iye ade ape daddy?" X senang duduk Rayyan dibuatnye.
"Daddy nak cakap kat kamu pasal masa depan kamu."
Kata daddy dgn tenang.
"Huh? Masa depan Rayyan? Masa depan ape pulak? Masa depan Rayyan dh cerah dh nie dh ..."
Blum abis Rayyan b'cakap daddy potong line.
"Tu semua daddy tahu yg pasal rumah tangga kamu. Isteri kamu dan cucu daddy."
Menerangkan lebih lanjut ape yg dikatakan.
"Ouuhh pasal tu.. Nanti² lah Rayyan pikirkan" dengan pantasnye daddy telah menyekel kepala Rayyan dan terus duduk disebelah Rayyan.
"Aduhhh... Sakit daddy..." Menahan kesakitan.
"Ape yg kamu ckp? Nantilah ? Nantilah smpi bile ? Smpi daddy dan mummy dah arwah baru nak kawin?!"
Marah dan kecewa yg dpt diluahkan oleh daddy.
"Bukan mcm tu maksud Rayyan daddy.."
Tiba² idea keluar dari buah fikiran Dato Hj Yusof ini.
"Klo mcm tu t'pakselah daddy jodohkan kamu dengan anak kawan daddy anak Dato Hisammudin."
Daddy tersengih apabila m'ingat ttg sahabat karibnya itu.
-------------------------------------------------------------
"Huh?! Kawin?! Tapi dengan sape?!"
Tnye Aulia dengan t'kejut yg amat.
"Yew, kawin dengan anak kawan papa."
Mengukir senyuman manis.
"Tapi pa... Aul kan nak fokus t'hadap kerjaya Aul dulu sblum kawin" bantah Aulia.
"Kenapa kalau kawin je x dpt uruskan kerjaya dengan bagus ke?" Serius wajah papa Aulia.
"X bkn mcm tu maksud Aul but..." Ayat Aulia terus dipotong dgn ayat papa
"x ada tapi² keputusan papa muktamad!" Tegas papa.
"Tpi abg bagilah Aulia masa dulu kenal² dgn bakal suami dia tu ? " bantah mama Aulia yg dari tadi diam m'bisu.
"See papa? Mama pon bantah."
Dato Hisammudin memandang tepat kearah Aulia.
"No. Keputusan papa muktamad noktah."
Aulia x mampu nk melawan segala perintah papanye kerana Aulia selalu menuruti perintah papanya dan dia sendiri x mampu melawan papanya.
"Baiklah papa... Aul ikot jee ckp papa o(╥﹏╥)o"
Adik Aulia iaitu Iman sedang sibuk bermain dgn permainanye
"Iman syg jom tido esok Iman sekolah kan?" Aulia memujuk Iman supaya masuk tido.
"Ah ha esok sekolah, ok akak iman pon nk tido nie" kata Iman yg sgguh naif.
"Jom tido yee gue salam papa dan mama sblum tido"
Iman hanya menurut sahaja kata² Aulia dan terus dia masuk dlm bilik begitu jugak Aulia.
Papa dan mama hanya memandang kedua² anak mereka yg sedang menuju ke dalam bilik.
"Abg pasti ke dgn keputusan abg?" Tnye Datin Mila t'hdp suaminye.
"Ye, saya yakin dan pasti dengan keputusan saya" kata Dato Hisammudin
YOU ARE READING
wedding planner dan artis
RomanceRayyan Firdaus seorang artis yg amat popular dgn lakonannya . Aulia Adawiyah seorang wedding planner yg sangat professional dlm melakukan kerja nie . Tetapi atas desakan mummy dan daddy Rayyan Firdaus yg m'inginkan Rayyan b'nikah dgn anak kawan baik...