3

40 6 3
                                    

De dag voor Anna 4 jaar wordt.
Chelsey pov.
Morgen wordt Anna 4, ze groeit al zo snel. HEM krijgt niet veel van Anna mee omdat HEM de laatste tijd veel weg is. Ik weet niet waar heen, dat vertelt hij er niet bij. Hij is het laatste jaar wel weer wat positiever geworden gelukkig, maar dat wil niet altijd veel goeds betekenen. Ik hoop maar dat hij er morgen wel zal zijn en dat hij ook een cadeau mee heeft genomen voor Anna. Misschien is hij haar verjaardag wel gewoon vergeten, het zou me niets verbazen.

De volgende dag
"Mama komt papa vandaag thuis?" Vraagt Anna heel blij. "Ik hoop het wel." Zeg ik maar. Ik heb net zo vrolijk als het kon voor haar bed staan zingen en ze vond het heel leuk. "Mama mag ik nu dat heel grote cadeau uitpakken?" "Ja tuurlijk mag dat!" Ik heb een poppenhuis voor haar gekocht, ik weet zeker dat ze het leuk gaat vinden! "Een poppenhuis mama! Dat is mooi!" Roept ze, en ze springt vrolijk rond in de kamer. We eten als ontbijt een lekker stukje taart en wachten dan op HEM, als hij komt.

Het is inmiddels al 12 uur 's middags en hij is er nog steeds niet.. Anna is wel al de hele morgen vrolijk aan het spelen met haar poppenhuis. Ik had niet gedacht dat ze het ZO leuk zou vinden!

1 uur. Wacht. Ik bedenk me iets. Hoe kan het dat hij telkens weg moet voor werk maar zijn miljoenen op de bank stromen niet meer binnen sinds een half jaar. Rijk genoeg zijn we nog steeds, alleen de laatste maanden krijgen we niet eens meer zijn loon. Iets klopt hier niet. We deelden het geld immers samen. Ik ga hem NU bellen, ook al zei hij dat het niet mocht.

"Met Dirk, waarom bel je."
"Omdat ik wil dat je naar huis komt."
Wow. Zijn stem is zo anders.
"Ja uhm, en waarom dat opeens. Ik heb gezegd dat je niet mocht bellen."
"WEET JE HET DAN NIET EENS DIRK?!"
"Wat? Huh? Wat moet ik weten? Is er iets erg gebeurt? Nee heh!"
Yes. Hij schrikt.
"NEE! Je eigen dochter Dirk! Welke datum is het vandaag!"
"5 juni, hoezo?"
"JA en wat is er met die datum!"
"Niks, is er iets gebeurt met Anna?!"
Hij is gek. Echt gek.
"JA ZE IS VANDAAG 4 GEWORDEN DIRK! Je bent de verjaardag vergeten van je eigen dochter!!!"
"ow"
Ow. Is dat het enige dat hij zegt.
"WAT OW?"
"Ik kom wel naar huis."
"JA, dat dacht ik ja. En neem iets mee voor haar!"
"Jaja"
En ik hang op. Geen doei. Niks. Ik wil dat hij weg gaat ver en ver weg. Ik weet dat hij iets uitspookt... Zijn stem. Hij klonk zo anders. Hij was niet zichzelf. Hoe dan ook, ik kom erachter. Het is zo gemeen dat hij telkens weg is en wij weten niet waarom. Ik vond het knap dat hij niet meteen ophing toen ik hem belde. Misschien is het wel helemaal niet veilig voor ons. Anna en ik moeten hier weg, en wel zo snel mogelijk. Scheiden, dat is wat ik ga doen. Ik ben zo KWAAD op HEM.

De hoofdstukken zijn misschien een beetje kort, maar vanaf nu worden ze nog wat langer❤️ bedankt voor het lezen

Kusjessxo Janine

Toen Anna op de wereld kwam.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu