Vorige hoofdstuk;
Dit onderwerp ligt ook zo gevoelig bij mij, omdat......Mijn moeder. Ze gebruikte veel en ook in het geheim. Toen mijn vader erachter kwam was hij net zo kwaad als ik nu ben, alleen hun bleven samen wonen. Mijn moeder was gestopt, zei ze, maar nee ze ging gewoon verder, in het geheim. Ze bleef maar doorgaan en uiteindelijk heeft ze zoveel gebruikt dat ze is overleden. Wij wisten eerst de reden niet, maar ze gingen onderzoek doen. We wisten hierna dus meteen wat er gebeurt was en we hadden haar nog zo gewaarschuwd. Bij de gedachte begin ik al te huilen. Ik was 14, oud genoeg dus om alles te begrijpen. Het waren verschrikkelijke tijden.
De volgende dag reed ik eerst Anna naar school en daarna naar mijn werk, het was weer eens maandag. Ik heb er echt geen zin in, niet nu op dit moment. Anna gaat voor de eerste keer naar de basisschool, ik ben benieuwd hoe het gaat.
"Moet ik mee naar binnen lopen?" Vraag ik aan haar, zoals ik gehoord had dat alle ouders de eerste keer mee liepen. "Nee, hoeft niet mama, ik zie al veel leuke kindjes waarmee ik naar binnen kan lopen." Zegt ze. Nou dat is dan ook nieuw voor mij, vroeger stond ik jankend aan het been van mijn moeder. Oh god, stop it.
Ik rijd dus door naar mijn werk, en vertel iedereen trots dat Anna voor de eerste keer naar school gaat vandaag. Ook al had ik dit misschien niet moeten doen. Iedereen vroeg wat DIRK hiervan vond, vooral de mensen die ik had vertrouwd met het verhaal dat Dirk bijna nooit meer thuis kwam. Waarom zijn mensen zo nieuwsgierig? Ik wilde hun niet vertellen dat Dirk drugs had gebruikt. Ik deed net alsof ik ze niet hoorde. Negeren, negeren, negeren dacht ik. En uiteindelijk was mijn dag op het werk voorbij en kon ik Anna op gaan halen.
"Hoe was het?" Vraag ik haar, als ik aangekomen ben op het schoolplein. "Leuk, mama! Heel leuk! Ik heb allemaal vriendjes en vriendinnetjes gemaakt! En we hebben een hele lieve juffrouw!" Verteld ze blij. "Goedzo meisje! En hoe ging het overblijven? Ben je braaf geweest?" Vraag ik haar. "Heel leuk mama! En ze hadden wafels gebakken! Heel erg lekker!"
De volgende dag was weer een beetje hetzelfde verhaal, eigenlijk de hele week wel. Behalve vrijdag.
Ik rijd naar mijn werk en Anna's school zoals gewoonlijk. Alleen dan kom ik aan en moet ik naar het kantoor van mijn baas, wat nooit veel goeds betekende....
Heeeyyxx
Het is een beetje een kort hoofdstuk, maar ik wilde dit echt uploaden. Sorry dat ik gister niet geüpload had maar ik had heel weinig tijd. Bedankt voor het lezen! Ik upload zo snel mogelijk weer, en dat wordt een redelijk lang hoofdstuk.
Vote? Comment?
Xx Janine❤️😏
JE LEEST
Toen Anna op de wereld kwam.
RandomAnna wordt geboren, wat een feest! Maar als Anna 1 jaar is wordt haar vader wat negatief, en het wordt alleen maar erger.. En dan ontdekken ze iets vreselijks. En als Anna 4 jaar is, wordt haar leven helemaal veranderd, haar ouders gaan scheiden. Ni...