*kringg kringggg*
Bunyi jam loceng, tepat pukul 0600. Seperti hari yang sebelumnya, aku akan solat, lite-jogging dan breakfast. Lepas je breakfast, dang! Hati aku terus dupdapdupdap. Sebab, hari ni aku bertugasss! Hari pertama berkhidmat di Garuda Indonesia Airlines. Sebelum aku diberi kepercayaan sepenuhnya untuk mengendali pesawat, aku sudah dipantau melalui logbook dan simulator. Hehe! Aku juga pernah berkerja di Thai Airways, selama 2 tahun dan mengendali B737-800. Dekat sini pula, aku diberi kepercayaan untuk mengendali Airbus A330-200. Multi-engine rating kan! Woophs! What a chances 😎
——————————
DI APARTMENT
——————————'Haih, mcmnilah naseb woi kalau takde bini. Buat breakfast sendiri. Semuanya sendiri. Ada kekasih, dah dikebas orang.' -- Adri sambil memasak nasi goreng.
*vibrate tone*
Sape pulak lah call ni. Hmm!
'Hello..' -- Sambil makan 😂
'Hello.. Adrian Sahrel, is that you?' -- orang yang menelefon bertanya.
'Yes, I'm speaking right now. Whatsup? Who are you.' -- Adri berhenti makan dan muka berubah menjadi serius.
'I'm your mentor, be in office at 3pm. Alright?'
Orang tu sepertinya betul-betul serius, mana tak nya. Tanya sepatah, jawab sepatah. Tanyalah tengah buat apa ke ape ke. Kan? Ish. Tak sporting langsung. Huh, jap.. Ladies doh mentor aku?! Kau rasa muda ke atau berumur? Single ke atau married? Indonesian atau orang luaq? Haaaa! Aku pun terus dupdapdupdap, bertambah anxious dibuatnya.
Okay, daripada duk fikir pasal Mentor bagai ni. Lebih baik aku keluar rumah, pergi usha awek? Hehe. Takdelah. Hmm! Pergi gym bagus ni. Nasib baik residence aku ni ade gym! Aku pun malas nak keluar dari kawasan sini. Masih noob lagi. Nanti sesat, tak pasal-pasal lambat pulak nak pergi kerja.
Sambil berjalan menuju ke Gym, wanita duk usha aku atas bawah. Oh mungkin sebab aku sado kot? Huhu. Berangan pulak.
'Bro, koq baju dan seluar kebalik ya?' -- tegur lelaki yang berada didalam gym tu.
'Burp. 😳 Masa sih? Ouh iya ni. Thanks ya' -- dengan muka bengang, Aku pun blah dari situ. Padahal, plan nak stay kat situ sampai pukul 1. HAHAHA! Tulah, bajet sangat.
Aku mengambil keputusan, daripada dipandang.. Lebih baik balik, dan berehat. Memandangkan jam dah pukul 11. Aku bukak TV, layan Netflix dan semangkuk popcorn di tangan. Lepas je popcorn habis, aku rasa mengantuk tersangat. Apa lagi? Tertidu lagi lerr jawabnya. Last-last TV yang tengok aku, bukan aku yang tengok TV. Haa!
* DING DONG / KRINGGGG *
Damnit! Aku terbangun lambat, tengok jam dah pukul 1500. Padahal, mentor mintak hadir ke office pukul 1500. Kebetulan ada orang tekan loceng, aku pun pergi bukak pintu. Oh, Zaed dah balik?!
'Loh? Belum ke office ni sob?' -- Zaed menanya sambil menarik luggages bagnya.
'Belum, nih gua telat bangun!' -- Adri pun berlari masuk ke bilik, mandi dan kemas luggages nya.
*KRINGGGG! *
'Bro? Ad yang nelfon nih!' -- Zaed sambil menunjukkan telefon tu ke arah Adri.
YOU ARE READING
Cinta bersayap [Melayu, Indonesia]
RomanceAdri seorang Pilot yang rajin bertugas samada malam mahupun siang. Pada satu hari, dia ingin membuat kejutan untuk kekasihnya -- dan menjadi saksi dimana kekasihnya itu curang. Dia mengambil keputusan untuk berpindah, dan memulakan kehidupan baru...