# Teşekkür meselesi # # 4 #

117 20 7
                                    

kız şaşırmış bir şekilde bana bakıyordu arkamızdan "Baran mı?" diye bir ses duyunca anlaşmış gibi hepimiz sesin geldiği yöne baktık.
basimı "ewet " anlamında salladım ve boynunda iki el hissettim. Miray olduğunu tahmin ettiğim kişi bana bogarcasına sarılıyordu.

"siz tanışıyor musunuz" diyen şaşkınlık içindeki armağan kollarinı birleştirmiş şekilde bir açıklama bekliyordu.

Simay "evet, seyhan bizi hatırlıyorum bilmiyor mu bilmem ama biz onu hic unutmadık" dedi . miray "aynen" diyerek onu onayladı.

"evet Armağan biz tanısıyoruz " dedim ve başımı önüme eğdim ve anlatmaya devam ettim. "hani önce ben bu sokakta yasarken yani küçükken" gözlerim dolmuştu ama onlara çaktırmamaya çalışıyorum "onlar benim her şeyimdi beraber oyunlar oynardık, beraber yaramazlık yapardık taki ..!" armağan beni anlamıştı " tamam anladım ". diyerek sözümü kesti.
Armağan böyleydi iste fazla inişli çıkışlı ama çok tatlı.

Yolun ortasında durdugumuz için yoldan geçen eli poşetli teyzeler bize bakıyordu. Simay teyzelerin bakışlarını fark edip " hadi bizim eve gidelim . Herkez tip tip bize bakıyor " dedi ve gülümsedi.

miray da "bencede, zaten yolda kavga varmış gibi bi hava yarattık" dedi ve ikizinin koluna hafifce vurdu.

"tamam olur" dedim ve yolda ilerlemeye başladık. armağan da biraz geride kalıp gitdecegimiz yeri belirlediğinden motorla geleceğini söyledi.

Tam benim bildiğim evlerin önüne gelince "hâlâ buradamı oturuyorsunuz " dedim ve Gülümsedim. miray" evet hâlâ burdayız unutmamışsın " diyerek kıkırdadı. kapinın önüne gelince biraz bekleyelim armağan gelmedi dedim. motorun sesi gelmeye başlamisti zaten armağan da yolun basin da gözükmüştü.

biz armağanı beklerken yukarıdan " miray kızım napıyorsunuz orada hadi gelin yukarıya" dedi, bende " tamam geliyoruz Esma teyze " diyince hepimiz birden kahkahayı bastık. armagan gelince yukarı çiktık.
"kızlar arkadaşlariniz kim " dedi . yüzünde beni hakkında bir şeyler hatirlıyormus gibi bir ifade vardı.

Simay "annecim Seyhan'i hatirliyormusun hani önceden bizim mahallede oturuyordu hatirladinmı" diyerek içeri girdi. "haaa. evet" bu tarafa gelip karışımdaki koltuğa oturdu
"nasilsin kızım,Ailen nasıl iyilermi "dedi . "iyiyim"dedim yutkunarak "ailede iyi" ve başımı önüme egdim esma teyze hatasinı "neyse ben cay koymaya gideyim "dedi ve odadan cıktı.

Armağan "keşke gelmeseydik kızım çok değişik burasi " diye kulağıma fısildadi ona öldürücü bakışlarımı gönderince susup kaderine razı oldu .

Simay içeriden bir tepsi kekle geri geldi. ardından esma teyze çayları getirdi. çay kek derken muhabbete kaptırdık kendimizi, geçmişten gelecekten derken vakit bayağı geç olmuştu.zaten armağaninda sıkıldığınıda anlamıstım telefon numaralarını aldım vedalastıktan sonra aşağı indik.

armağan "şükür " diye mırıldandı benim duymayacagım ses tonuyla ama duymuştum ne hikmetse artık. " hadi atla gidelim seyhan, zaten buraya geliş amacımız an dışına çıktık" diye sızlandı

yanağından kocaman öperek "sen beni kızkandin mi kuzum" dedim . "ne alakasi var yaa" dedi ve kıkirdadı. ilerlemeye başladık.

"Aa bu o dur armağan" dedim ve durdurdum. " gene ne oldu" diyen armagana bakark "karşıdan gelen çocuklardan sağ taraftaki geçen gün beni kurtaran çocuk" dedim ve onları işaret ettim.

"hmm anladim hadi tesekkur ette gidelim' dedi ve soğuk armagana geri döndü bu gün bi haller vardı bu kız da .

"merhaba " dedim en tatlı gülüsümle. "merhaba ... sen geçen günki kız değil misin"
dedi yanindaki çocuk sasımışbir şekilde bana bakiyordu .

" merhaba ben seyhan" dedim elimi uzatarak

soğuk bir şekilde tavrını bozmadan " Toprak " dedi. içimden egolu şey diye geçirdim. "sanırim arkadasın bahsetmemiş geçen gün talihsiz bir olayla tanısmıstık, yani arkadaşın bir nevi hayatımı kurtardı"

Tuğra ya bakarak "aslında buraya yeniden gelme amacım sana teşekur etmekti " dedim utanmıstım sanırım.

"önemli değil, ne demek kim olsa aynı şeyi yapardı " dedi sanırım mütevazi olmaya calısiyordu.
"önemli olmaz olurmu, tekrar cok teşekürler ederim..." diyorken. armağan arkadan "hadi seyhan geç oldu" diyince bütün gözler ona çevrildi "tamam geliyorum" dedim.

"o kim" diye sordu toprak sasirmıscasına ona bakarken " o mu Armağan arkadaşım"ne oldu ki " diye sorunca bi sey yok manasinda başını salladı.
" neyse görüşürüz beyler "dedim ve armaganin yanina gidip motora atladık ikisinin arasından geçip yola devam ettik.

...

yazım yanlışları için özür dilerim, oy ve yorumlarınızı bekliyorum
şimdiden teşekürler...

SON SOKAKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin