Episod 1

2.1K 105 0
                                    

Yura: Miss blank asal kau lambat?
Jihyo; ye………aku bangun lambat.
Hyeri: tulah kau asyik asyik bangun lambat.
Jihyo: ada ke si rainbow hair tu?
Sojin: sehun?
Jihyo: *mengangguk*
Min Ah: ade..
Jihyo mendengus nafas kasar.
Jihyo dan girls day pun memasuki kelas.

Di kelas kelihatan kelas riuh rendah.
Sehun: ingat kan dah tak datang dah.
Jihyo: kau boleh ke diam?  Mood aku punya lah tak baik hari nie. Jangan kacau aku.
Sehun: kelas ikut apa hun cakap. Wwuuuu~ takut nya...
Kelas: wuuu~ takut nya..
Jihyo memandang satu kelas maut. Semua diam dorang bukan tak tau yg jihyo punya perangai tu macam singa.

Jihyo: sebelum aku telan kau baik kau diam.
Sehun: kalau aku tak nak diam kenapa? Kau nak buat apa?
Jihyo: aish nyampah betullah aku tengok si rainbow hair nie. Dah tak de warna lain ke kau nak warnakan rambut kau tu?
Sehun: kau kisah apa? Asal kau sakit hati bila rambut aku pelangi? Kalau kau jeles gi tau je lah. Kelas ada orang jeles lah.
Jihyo: jeles? Hahahahaha lawak lah kau ni sehun aku nak jeles? Buat apa? Buang masa lah.
Suzy: hey, u sapa nak marah marah bf i?
Jihyo: eiiuwwww.... u tu asal gedik sangat? Dah tak de lelaki lain ke selain dari si rainbow hair ni? Ke u nak jadi gf dia sebab poket dia tebal macam buku buku kat lab tu?
Sehun: suka hati dia lah nak suka siapa? Kau jeles ke?
Jihyo; nak jeles buat apa?
Tiba2 cikgu yonghwa memberhentikan peperangan mulut diantara mereka.

Cikgu Yong Hwa: Saya nak kamu hantar keje yg cikgu baik kamu hantar sebelum cikgu denda kamu.
Jihyo dan yg lain menghantar buku kecuali suzy.
Cikgu yonghwa: suzy mana buku awak?
Suzy: hilang lah cikgu...
Jihyo; mengada ngada je tu cikgu sebenarnya tak siap.!
Cikgu: keluar sekarang.!
Suzy pun keluar...

#skip
Rehat...
Jihyo: u dah kenapa gedik sangat sampai tak siapkan assignment kau tu?
Suzy; u diam lah...!
Cikgu: Suzy kalau esok kau tak bawa buku kau siap kau. Arrasooo...
Suzy: nae!

Dikantin. ...
Jihyo dan Girls day menikmati makanan yg dibeli. Tiba2 satu tumpahan air dibadan jihyo. Jihyo memandang orang yg menyiramnya air. Dah lah air milo kotor lah baju jihyo.

Jihyo: kau nak apa hah suzy?
Suzy: oppsss. Nak Siram bunga. Guna air milo...cantik nya baju u... tak sengaja.
Suzy berlalu pergi. Dengan marah nya jihyo mengambil air milo yg dipesan oleh Hyeri dan berjalan kearah suzy dan menepuk bahu suzy. Suzy menoleh. Sebaik sahaja menoleh Ji Hyo menyiram muka suzy dengan kasar..
Jihyo: uppsss..saya tak sengaja.
Jihyo tersenyum sinis dan berlalu pergi. Semua memandang suzy ketawa mereka disimpan kerana takut jadi singa.
Sehun: u kenapa baju u macam baju di pungut kat sampah ni?
Suzy: u nie...
Sehun; siapa buat u macam ni?
Suzy: Miss Sewel.
Sehun: Jihyo? Memang padan pun muka kau. Siapa suruh kacau si singa tu? Kau tau tak hanya aku je boleh kacau dia.
Suzy: u ni..kan!!!

Pulang…
Sedang Ji Hyo menunggu Girl's Day di hadapan pagar. Tiba² sehun merentap tangan Jihyo.
Jihyo: yahhhhh!!!!! Apa ni? Kau nak apa? Tangan aku sakit tau!
Sehun: kau buat apa dengan gf aku?
Jihyo: gf kau mana satu ye? Setau aku gf kau keliling pinggang.
sehuN:suzy!
Jihyo: ohhhh suzy...! Aku dah kata yg aku tak sengaja buat. So tak sengaja lah. Dah lah aku nak balik. Malas nak layan kau ni. Bye...jaga suzy baik baik tau.
Sehun: gile punya yeoja! Hari nie hari kau esok hari aku dan suzy lagi. Hehehe..

#skip
Di rumah Ji Hyo...
Ji Hyo adalah orang miskin omma dan appa nya sedang kerja. Omma nya kerja jual kuih muih dan appa nya kerja sebagai driver. Dia pulak anak tunggal dia seorang yg berdikari apa bila dia nak sesuatu dia tak minta dengan omma dan appa nya kerana dia tahu yg omma dan appa nya tidak mampu. Jadi setiap hari jika dia diberi duit belanja dia akan tabung.
Dia merebahkan badan nya di katil. Kelihatan katil nya agak lusuh. Dia memikirkan macam mana nak bayar yuran sekolah. Disebabkan terlalu stresss dia pun menghidupkan tv. Kelihatan exo sedang membuat konsert di musik bank. Overdose. (Betul ke ejaan nya?)

Jihyo: asyik asyik tengok muka dia menyampah aku! *mematikan tv*
Baik aku tidur esok kene bangun awal lagi.
Jihyo terlelap.

Bersambung..~
Pendek kan?
Dah lah pendek tak best lagi tu...mianhae
Semua kalau ff ni bosan.

Dia Suamiku? (sehun ff)Where stories live. Discover now