KEESOKANNYA...
Ji Hyo bangun memandangkan jam didekat katilnya berbunyi. Dia bangun dan bersiap."Hari ni aku tak de mood nak bergaduh dengan mamat bajet hensem tu." Kata hati jihyo. Dia pun turum dan bersarapan. Sesudah sarapan dia pun kesekolah dengan menaiki basikal.
Di sekolah...
"Hay, guys! Miss you" sojin memeluk jihyo."Miss you too..ni kenapa tak hadir kemarin? Tau tak terpaksa lah aku harungi semua cabaran yg dibuat oleh si sehun dengan si suzy gedik tu" jelas jihyo.
"Sorry lah...sehari je pon. Bukan nya setahun pun..look kitaorang dah ada sekarang" min ah menenangkan jihyo.
"A'ahhh...jom masuk kelas" ajak hyeri..mereka mengangguk.
DI KELAS
Jihyo dan girls day masuk.
"Ingatkan tak datang...! Rupanya datang jugak beruk dan geng nya ni" sindir sehun.
"Hai...oppa! Apa khabar?" Fei memeluk lengan chanyeol.
"Fei....oppa ajak makan malam ni?" Ajak chanyeol. Fei mengangguk. Sojin mula mengelebah...jihyo yg melihat perubahan sojin mula menegur sojin.
"Kau kenapa? Semacam je!" Jihyo memandang muka sojin. Fei tersenyum sinis.
"Oppa tau tak sojin tu suka oppa..lawak kan? Yelah...sojin musuh oppa boleh pulak dia suka kan oppa. Tak ke tu lawak?" Kata fei dalam nada berbisik.
"Ohhh...dia suka kan oppa? Lawak giler..oppa tak suka dia! Kesian dia cinta tak dibalas. Oppa cuman suka kan fei jak" chanyeol memegang dagu fei. Tiba2
"Hey. Jihyo" sapa do sambil tersenyum.
"Apa khabar?" Tanya nya lagi.
"Sihat...awak?" Soal jihyo kembali.
"Hehehe...sihat macam awak nampak!" Do tersenyum lagi.
"Ermmm...kemarin saya nampak awak masih kat lab. Pukul berapa awak pulang kemarin?" Soal do. Jihyo memandang sehun yg leka berbual dengan member exo yg lain.
"Ermm..pukul...6 petang..ya 6 petang" tipu jihyo.
"Mustahil! Saya nampak awak pada masa tu pukul 6:35 petang..." kata do lagi.
"Ermm...ermmm...ermmmm..se-" belum jihyo menghabiskan kata kata nya cikgu jongkook dengan rotan nya pun masuk.
Mereka memulakan pelajaran seperti biasa.
SKIP-REHAT
"Jom ji ke kantin" ajak yura. Yg lain hanya mengangguk."Aku taknak lah..macam aku rasa takde mood hari ni. Korang.gi jelah...nanti kalau aku rasa lapar aku makan ok?" Mereka mengangguk lalu meninggalkan jihyo. Tinggal jihyo seorang je kat kelas.
"Ingatkan alien mana lah tadi." Kata seseorang jihyo memandang orng itu. Dah agak dah. Bisik hati jihyo. Lalu menjeling sehun yg leka minum bubble tea.
"Apa jeling jeling?" Marah sehun.
"Kenapa kemarin kau lambat balik?" Caring jugak sehun ni kan?.
"Yg sibuk asal? Suka hati aku lah!" Kata jihyo sambil membaca buku buku nya.
"Tak de lah...nasib time tu aku lalu kat situ tau. Kalau tak memang dah sah hilang dara mu.!" Sehun memakan baozi. Maklum lah dia culik baozi xiumin.
"Ohhh! Jadi kau nak kata yg kau hero lah sekarang ni?" Jihyo menjeling sehun.
"Memang aku hero pun dalam cerita ni. Kau apa tau..aku harap lah sangat heroin nya bukan kau" harap sehun.
"Dah...! BTW THANKS sebab selamatkan aku kemarin.betul jugak kata kau kalau time tu kau takde mesti dio-" kata kata jihyo mati apabila ahli exo memasuki kelas. Mereka berdua buat tak tau je....
"Kenapa kau tak rehat?" Kris memecah kesunyian. Sehun memandang kris..
"Aku tanya kenapa kau tak rehat? Kau nak dating dengan jihyo ke kat kelas ni?" Soal kris. Jihyo memandang kris tajam.
"Apa? Aku tanya je. Salah ke aku tanya dia?" Kris memandang jihyo. jihyo menjeling.
"Cucuk mata kau" kata kris.
"Cucuk lah kalau berani kalau tak berani tak payah nak sibuk sibuk nak cucuk" sinis jihyo. Kris memandang jihyo.
"Apa masalah kau?" Kris mula memanas.
"Masalah aku kau kenapa tak puas? Panas?" Jihyo mula mempamerkan senyuman sinis nya.
"Eihhh! Nak je aku lempang minah ni" kata kris.
"Lempang lah...aku tak takut lah!" Balas jihyo.
"Dasar alien" kata jihyo perlahan. Tapi didengari oleh kris.
"Apa kau kata? Cuba kau ulang" ucap kris.
"Aku kata DASAR ALIEN kau pekak ke?" Ulang jihyo. Sengaja di tekankan alien.
"Alien? Kau kata aku alien?" Soal kris lagi.
"Lah kau terasa ke? ?? Kalau kau terasa mungkin kau lah tu. Yelah kau kan bukan main minat dengan galaxy lagi. Hermmm" jihyo tersenyum sinis.
"Sehun baik kau jaga kau punya wife ni kalau ikutkan hati aku dah lama aku lempang ni. Sakitnya hati aku." Kata kris.
"L.O.V.E LUV" Jihyo tidak menghiraukan kris sebaliknya dia menyanyi lagu apink-Luv.
"Memang sah budak ni gila." Kata kris. Jihyo menjeling!
"Oppa!..." min memeluk lengan kris. Jihyo hanya membuat muka meluat.
"Apahal lah pulak yeoja ni! Menyusahkan betullah!" Desis hati kris.
"Sorrylah...! Aku rasa macam nak ke tandas lah okay bye." Kris berlalu pergi. Min menghentakkan kaki nya. Jihyo dan girl's day hanya tersenyum penuh makna. Lebih lebih lagi si maknae hyeri.
"Dah dah lah tu min. Kris hyung tak suka kau! Yg kau nak mengedikx kenapa?" Marah kai. Min hanya menjeling.
"Suka hati aku lah hitam!" Kata min. Kai hanya sambil tersenyum.
"Gedik!" Balas kai.
*****
Pulang...
Ji Hyo berjalan sendiri dilorong. Pikirannya melayang. Ntah pimana sudah pikirannya.
Batu kecil jadi mangsa tendangan nya."Apa aku nak buat ni? Esok cuti bosanlah!.. ermmm macam mana ni? Girl's day pulak esok nak ke jepun ada konsert... urmmm..."kata jihyo. Tiba2
"Sorang je ke?" Jihyo menoleh. Senyuman dilemparkan mata nya berbinar binar. Namja itu menghampirinya. Ketinggian mereka hampir sama. Jihyo memandang tepat kemata namja itu.
"Sorang jeke?" Soal namja itu lagi...jihyo mengangguk.
"Jom saya belanja awak makan" namja itu menarik tangan jihyo. Jihyo hanya mengikuti namja itu.
BERSAMBUNG~
SIAPAKAH NAMJA ITU?
NAK TAHU SANGAT NIE!!!!
TUNGGU PART SETERUSNYA!OKAY????
SORRYLAH KALAU FF NI BOSAN, TAK BEST DAN MENGARUT. SORRY SEBAB LAMBAT UPDATED.
YOU ARE READING
Dia Suamiku? (sehun ff)
FanfictionMamat Rainbow Hair itu suamiku??? oh!no! aku taknak kawin dengan dia!-jihyo disebabkan pilihan omma dan appa nya jihyo terpaksa akur. dia kawin dengan mamat yg dia benci semenjak sekolah rendah lagi. banyak karenah diantara mereka semenjak mereka ka...