Episod 9

1.9K 86 16
                                    

Keesokannya.
Kring~

Prak!!!!
Pagi pagi lagi bunyi sesuatu pecah datang dari bilik Ji Hyo. Omma nya memasuki bilik anak dara nya.

"Pecah lagi jam! Jihyo! Ireona!!!! Bangun yahhh!!!!! SONG JI HYO!!!!" Jerit omma nya. Jihyo bangun mata nya dikecilkan.

"D.O.?" kata jihyo mamai.

"Apa kau tak kenal omma?" Soal omma nya.

"Ohhh, omma...omma macam d.o. lah!" Jihyo bangun dari baring nya.

"D.o. d.o.! Ni dah 300 kali kamu pecahkan jam tuh! Kau tau tak hmpir semua jam dikedai kau kebas! Omma tengok dekat kedai depan tu dah tak de jam dah jual semua ji dah beli!" Bebel omma nya. jihyo mengaru belakang lehernya.

"Omma! Ni pagi yg indah...tapi bila dengar bebelan omma pagi ni dah tak indah dah!kan sekarang cuti asal pulak jam tuh berbunyi dia bodoh ye?" Soal Ji Hyo.

"Kau yg bodoh! Bukan jam tu! Dah mandi turun makan pastu malam ni pastikan kamu bersiap sebelum pukul 7 malam sebab kita berjumpa dengan keluarga oh!" Kata omma nya sebelum berlalu pergi.

"Kenapa lah hidup aku huru hara? Aish! Dah kene paksa kawin dengan mamat yg giler sangat tu. Pastu aku belum lagi dapat idea untuk batalkan perkawinan tuh! Jeballll!!!!!!" Ucap nya. Lalu dia ke bilik mandi.

Ji Hyo turun makan. Memandang kan appa nya dah pergi kerja. Omma nya pulak bersiap untuk jual kuih.

"Bye omma.!" Kata Jihyo.

"Jaga rumah jangan merayau!" Nasihat omma nya sebelum berlalu pergi. Jihyo mengangguk.

JIHYO POV

aish! Bosan nya kat rumah. Apa lah aku nak buat ni? Dah lah omma tak suruh aku jalan jalan. Aku naik ke bilik. Aku memakai baju ku yesse blouse. Hari ni aku nak jalan jalan. Dah lah pepagi mesti best giler kan? Tangan ku mencapai telepon ku. Ahhh! Jinjja? 10 sms dari d.o. dari semalam? Ahhh! Aku melabuhkan punggung ku dibirai katil. Tangan ku ligat menekan papan kekunci. 'Morning sorry lambat balas' dan aku tekan send. Hp ku aku letak didalam beg. Lalu aku pun berjalan kearah pintu.

Selesai mengunci pintu, aku pun mula berjalan jalan. Segarnya! Aku menghirup udara segar pada pagi ini. Tiba2 satu mesej muncul. Dengan pantas aku membuka mesej itu. Dari d.o.? Tak! Dari sehun!

Mesej
Oi, malam ni omma nak jumpa-sehun
Lambat kau! Aku dah tahu dah-jihyo
Kau dengan d.o. kemana kelmarin?-sehun
Yg kau sibuk asal?-JiHyo
Yelah! Kau tu future wife aku. Takkan aku nak biarkan kau keluar dengan orang lain. Kalau orang tahu macam mana? Nanti dorang bilang kau ni gatal-sehun
Peduli lah apa orang cakap.! Aku ada kerja ni byeee!!!!!!!-jihyo
Mmmm....suka hati kau lah...bye-sehun

"Pepagi lagi dah rosak mood!" Ujar ku. Bencinya...! Aku berjalan kearah kedai yg menjual biskut. Aku memasuki kedai itu.

JIHYO POV END

Jihyo memasuki kedai COOKIE lalu dia mengambil satu pek biskut. Dia berjalan kearah kaunter.

"JiHyo?" Satu suara memanggilnya. Dia menoleh. Senyuman manis diberikan.

"D.O." Jihyo mengambil plastik hitam yg berisi biskut itu. Lalu keluar dari kedai itu. Di ikuti dengan d.o

"Awak buat apa kat sini?" Soal jihyo. Memandang d.o

"Beli biskut.!" Ujar d.o jihyo tersenyum.

"Mianhae!" Kata Jihyo. Do mengerutkan dahi.

"Buat apa?" Soal DO hairan pulak JiHyo tetiba minta maaf.

"Sebab semalam" kata JiHyo.

"Se-" kata kata d.o terhenti apabila mendengar jeritan seseorang.

"Hyung!!!" Jerit seseorang. DO dan JiHyo menoleh. Mereka berdua mula membuat muka menyampah.

"Apa korang buat kat sini?" Soal Sehun. Kacau daun betul lah. Desis hati Ji Hyo.

"Mana ada apa apa!" Kata DO JiHyo menjeling sehun.

"Ouh! Kenapa korang berdua?" Soal Sehun lagi. Kalau cemburu cakap jelah.

"Kita orang date!" Jawab JiHyo sambil memeluk lengan D.O. hari do mula berbunga bunga.

"Ouh, sorry ganggu. Aku blah dulu." Muka sehun masam mencuka. Dijelingnya JiHyo. Seolah olah berkata 'Kau tu bakal isteri aku'. JiHyo menjelirkan lidah.

"Jom" JiHyo dan D.O pun pergi. Sehun mula mengetap bibir.

"Jap! Aku cemburu ke? Tak! Aku tak cemburu.malahan aku gembira tak lah huru hara hidup aku nak kawin dengan dia. Tak! Aku tak jeles!" Kata Sehun. Semua memandangnya. Sah gila ni budak! Cakap sendiri. Sehun berlalu pergi.

******
Sebuah kereta BMW berwarna hitam abu abu berhenti didepan rumah JiHyo. JiHyo keluar dari perut kereta itu. Sempat lagi dia berkata.

"Thanks D.O. belanja saya!" Kata Jihyo d.o mengangguk lalu tersenyum. Dia pun memecut dari situ. JiHyo memasuki rumahnya. ..

BERSAMBUNG~

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 27, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Dia Suamiku? (sehun ff)Where stories live. Discover now