"Kau okay tak ni jihyo?" Soal Yura. 3 tin cola habis diminum nya.
"Aku okay! Aku haus sangat ni dah lah berjemur kat padang yg panas. Pastu dengar lagi bebelan si beruk tu. Bagi aku lagi!" Kata Ji hyo. Air sojin dikebas nya. Minah, yura dan hyeri menyembunyikan air mereka takut di kebas oleh Jihyo yg dah macam singa kehausan tuh.
"Leganya!" Jihyo tersenyum. Akhirnya dahaga nya hilang. Dipandang nya kumpulan miss a yg sedang berjalan kearah mereka.
"Hey! Apa kau cakap kat sehun time kat padang tadi?" Soal suzy muka jelas menunjukkan dia amat marah.
"Cakap pulak ni? Mana ada aku cakap apa apa!" Ujar Ji Hyo dengan selamba nya. Malas nak layan gf future husband nya inie. Mengedik je tau.
"U ingat i tak nampak? U dan sehun berbual kat padang. Dan apa u cakap kat sehun sehingga sehun marah i?" Marah suzy.
"Dia marah kau ke? Padan muka siapa suruh kau mengedik je!" Ujar Ji Hyo. Kali ini suzy memang nak tampar jihyo. Tapi dia tahan.
"Untuk pengetahuan you, i nie bakal isteri sehun!so i nak mengedik je i rasa tu bukan urusan you!" Kata suzy. Mereka ber-5 tersenyum sinis. Perasaan bakal isteri sehun konon! Macam lah kau! Desis hati jihyo.
"Ouhh!! Tahniah buat korang! Kalau kau bakal wife die. Die takkan marah kau!" Min Ah tersenyum sinis.
"Kau jangan masuk campur" fei dengan berani nya menunding jari kearah min ah.
"Hermmm...kita tengok siapa bakal wife sehun. Sama ada U atau pun I. I rasa orang tu adalah i sebab sehun tak suka u! So tak payah lah nak bersaing dngan i u takkan jadi pilihan dia!" Kata suzy berlalu pergi. Jihyo tersenyum sinis.
"Just wait and see!" Sinis jihyo.
*******
Badan dihempas di katil. Pikiran nya memikir kata kata sehun tadi. 'Aku bosan lah kalau kau tak de'."Tak kan dia suka aku? Aniii! Dia tak suka aku dan takkan pernah suka. Aniii!!!! Jihyo jangan pikir bukan bukan. Baik aku pikirkan plan supaya kami tak jadi kawin." Jihyo memandang siling kosong. Otak nya mencari idea.
"Lari?" Dia mengelengkan kepala nya. Dia taknak cemarkan nama baik keluarganya. Tapi hanya itu cara yg berkesan supaya perkawinan mereka batal atau dia terpaksa kawin dengan mamat yg dibencinya.
"Takkan aku nak lari? Nanti omma dan appa jugak yg malu." Disebabkan terlalu banyak pikir jihyo pun terlelap.
*********
"Aku perlu idea!!!!!" Jerit sehun. Dorm exo hampir runtuh gegara jeritan nya mengalahkan chen dan baekhyun itu.
"Yahhh yahhh yahhh...maknae kau dah gile ke?" Soal d.o. tangan nya memegang sudu silver.
"Aish! Tak delah...ni hyung masak apa?" Soal Sehun. D.O. kembali ke dapur.
"Remen!!!!" Jerit d.o. dari dapur.
"Apa cerita kau tadi dengan jihyo kat padang?" Soal suho. D.o. yg mendengar soalan suho lantas ke ruang tamu untuk mendengar jawapn sehun.
"Kami kata....." sehun sengaja membuat ahli exo excited. Mereka mendekatkan wajah mereka.
"Tak de apa apa!" Jawab sehun selamba.
"Ahhh! Bwoya???? Bagi tahu lah!" Baekhyun mula membuat aegyo.
"Yelah yelah...nasib kau cute! Kalau tak jangan harap aku cerita!" Kata sehun. Baekhyun tersenyum bangga kerana diri nya dikata cute.
"Kami just borak kosong je!" Jawab sehun. Mendengar jawapan sehun d.o kembali kedapur.
"Mustahil!" Kata kris tangan nya ligat menekan papan kekunci laptop.
"Ye! Sebab korang pantang jumpa. Jumpa je terus bergaduh. Jeling lha, perang mulutlah dan banyak lagi. Tak lama aku kawin kan jugak kamu nie!" Kata kata suho membuat sehun tersedak. Luhan mengusap belakang sehun.
"Kaawin?" Soal sehun.
"Orang kata jangan terlalu benci nanti jatuh cinta!" Ujar lay.
"Eish! Hyung nie. Selalu buli maknae kite ni sian dia. Dah lah pergi mandi pastu tukar baju. Dan turun makan." Kata luhan. Sehun hanya mengangguk lalu dia pun ke bilik nya.
"Dorang memang musuh ketat!" Kata tao. Mereka mengangguk.
********
JiHyo pov
"Ahhh!!! Wae wae wae?" Soal ku kepada omma. Bulan depan kami kawin? Cepatnya. Bagi lah dulu aku tamatkan pelajaran. Desis hatiku."Jihyo ini arahan omma. Kamu tak boleh bantah!" Marah omma ku. Aku duduk disofa.
"Cepat sangatlah omma.! Ji taknak! Apakata tahun depan?" Soal ku berharap omma mengangguk tapi hampa apabila ommaku mengeleng.
"BULAN DEPAN!" Omma ku kebiliknya. Aku menghembus nafas kasar. Aku baring disofa. Remote tv aku tekan. Drama High School King Of Savvy mula ditayangkan. Ahhhh! Seo in guk...idol ku...jerit hati ku.
Jihyo pov ends.
Kring~
Telepon jihyo berbunyi menandakan ada sms masuk dengan pantas jihyo mencapai hp nya. Mesej dari D.O. KYUNGSOOAku nak ajak kau keluar-D.O.
Jinjja? Bila? Jam berapa? Kat mana?-JiHyo.
Hari ni. Ermmm...aku ambik kau kat taman park okay?-D.O.
Nae!!!!-JiHyo.Dengan pantas jihyo berlari kebiliknya. Dia mandi. Selesai mandi, baju coat berwarna merah di pakai (macam kat gambar media atas tuh!!!!)
Jeans berwarna biru tua dipakai. Mencantikkan lagi dirinya. Lipstick peace dipakai nya. Simple tapi cantik. Dia pun keluar dari rumah dan berlalu pergi. Sempat lagi dia memakai skraf.
DI TAMAN PARK...
Ji Hyo meniup tangannya kerana terlalu sejuk. Lupa pulak dia nak bawa sarung tangan. Cuaca sekarang amatlah sejuk. Tidak lama kemudian...kelibat d.o. muncul. Dia berdiri tegak."Jom!" Kata d.o. jihyo mengangguk lalu mengikuti d.o. dari belakang. Mereka pun memasuki kereta.
"Cantik awak hari ni!" Kata d.o. sambil menghidupkan enjin kereta.
"Ouhhhh, jadi selama ni saya tak cantiklah ye?" Soal Jihyo nada bergurau.
"Hahaha...hari hari awak cantik!" Ujar D.O.
"Hahaha...just kidding!" Kata jihyo sambil tersenyum.
"But I'm serious" senyuman dibibir jihyo pudar dengan kata kata D.O.
"Jinjja? Thanks!" Kata JiHyo. Tersipu malu.
Bersambung~
YOU ARE READING
Dia Suamiku? (sehun ff)
FanfictionMamat Rainbow Hair itu suamiku??? oh!no! aku taknak kawin dengan dia!-jihyo disebabkan pilihan omma dan appa nya jihyo terpaksa akur. dia kawin dengan mamat yg dia benci semenjak sekolah rendah lagi. banyak karenah diantara mereka semenjak mereka ka...