"DO, kenapa awak bawa saya ke sini? Sini kan mahal makanan dia. Saya tak selesa lah" kata jihyo memandang sekeliling restoran. Do tersenyum. .
"Tak pe saya belanja. Makanan kat sini sedap!……… Aaaaa" DO menyuruh jihyo membuka mulut nya. Jihyo pun membuka mulutnya dan...
"Sedap!" Ujar jihyo sambil mengunyah makanan yg disuapkan oleh d.o. Do tersenyum.
****
Suho mula mundar mandir. Jam dinding dipandang. Sudah pukul 7malam. Do tak balik balik lagi. Mana dia ni? Suho mula tidak keruan. Selagi member dia tak lengkap selagi tu dia tak senang duduk. Member yg lain mula rimas melihat suho. Kejap tengok tingkap sekejap duduk kejap berdiri kejap tengok jam. Kejap buka pintu pasti tutup pintu."Hyung boleh tak duduk diam? Peninglah tengok hyung!" Kata tao. Yg lain memandang suho.
"Mana do ni? Dari tadi tak balik balik . Risau aku tau tak! Ish! Kalau dia tak balik pukul 10-" kata kata nya terhenti apabila pintu dikuak perlahan.
"Yahhhhh! DO kau pergi mana? Call tak angkat mesej tak dibalas. Kau gimana?" Marah suho.
"Maaflah hyung kalau buat hyung risau tadi do gi makan dengan Jihyo" jujur do. Pandai do...*usap kepala do*kecil kecil lagi dah jujur.-Author
-_- aku dah besarlah author-D.O.
Ohhhh...pendek sangat... (sorry fans do)-author
Yah!!!!! *kejar author*-do.
Ok..ok..ok...kau tinggi sangat macam chanyeol *lari*-author
Dah dah dah!!!! Jom... *heret do*-suhoBack To Story~~~~
"Jap jap jap! Jihyo? Song jihyo?" Soal sehun membulat mata nya."Ye kenapa?" Soal Do.
"Woooww jihyo musuh ketat sehun?" Soal kris.
"Ye..Song Ji-Hyo musuh ketat sehun. Kenapa? Tak boleh?" D.O. menaiki tangga dan ke biliknya.
"Apa yg jihyo bagi kat dia ye?! Sampai dia jadi macam tu?" Lay mengaru kepalanya.
"Ntah!tak payah lah sibuk hal diorang. Hal diorang hal diorang lah. Tak payah masuk campur." Kata kris. Semua mengangguk.
"Ntah! Lay hyung ni sibuk jak" baekhyun menjeling lay.
Kring~kring~kring~
Hp sehun berdering terpapar nama 'Omma Ku Sayang' sehun segera
Talian...
Hello..sehun esok malam jumpa omma kat restoran kita tu- puan oh
Ermmm...okay lah. Omma..jumpa esok.-sehun
Okay annyeong-puan oh mematikan talian.
"Kenapa sehun?" Soal tao sambil memandang sehun."Omma aku nak jumpa aku kat restoran kitaorang" ujar sehun.
"Buat?!" Soal baekhyun sehun mengangkat bahunya tanda tidak tahu. Mereka semua pun ke bilik masing masing.
*****
KEESOKANNYA....
Ji Hyo bangun lalu turun sarapan. Sesudah sarapan dia pun ke sekolah menggunakan basikalnya.
DI SEKOLAH
Ji Hyo meletakkan beg nya di kerusi. Terkejut dia apa bila ramai yeoja menjerit jerit. Aik, dorang ni gila ke? Exo je kot. Jihyo sudah tahu kalau yeoja yeoja kat situ menjerit hemmm..tak lain tak bukan exo lh tu datang.
"Aish! Boleh naik gila aku kalau jihyo ni hari hari datang!" Sehun mengeluh memandang jihyo yg sedang duduk dikerusinya.
"Kenapa hah kau selalu hadir?" Sehun berdiri disebelah jihyo.
"Suka hati aku lah.! Aku nak hadir ke tak ke. Kau sibuk asal?!" Soal jihyo marah. Suka hatilah.
"Tapi kau tu kalau hadir mesti selalu kacau aku kan?!" Kata sehun. Bila masa lagi jihyo kacau kau sehun? Bukan kau ke yg selalu kacau jihyo?
"Ehhh...bila masa lagi aku kacau kau? Mulut kau jaga sikit kay. Tak de masa aku nak kacau kau"jihyo menjeling sehun.
"Hah! Kemarin rambut kau warna pink hari ni merah esok apa lagi? Coklat? Kuning? Hijau? Biru?" Soal Ji Hyo. Hari hari pulak si maknae ni tukar warna rambut.
"Suka hati aku lah. Nak rambut aku pink ke. Merah ke. Hitam ke. Hijau ke. Kalau kau jeles kau buat jelah. Kan senang!" Sehun tak nak kalah.
"Buat apa nak jeles.? Jelik kot." Kata jihyo. Sehun memandang jihyo tajam. Tiba2 suzy datang.
"Ni lagi satu!" Kata sehun perlahan.
"Oppa!" Suzy memeluk lengan sehun. Sehun hanya tersenyum kelat. Jihyo tergelak kecil. Lama kelamaan datang lah girl's day.
"Awal kau datang!" Sapa min ah.
"Takkan lambat..kot nanti kena marah lah pulak." Ujar jihyo.
"Ouhhh!" Kata min ah lalu cikgu jongkook datang dan mereka pun memulakan pelajaran.
********
RING!
Loceng berbunyi menandakan rehat telah tiba. Semua murid berpusu pusu keluar. Di Kantin Ji Hyo dan girl's day makan. Sesudah makan girl's day masuk kekelas sementara Ji Hyo berjalan kearah belakang sekolah. Dia memandang belakang belakang sekolah...cantik. taman yg indah dan tenang. Sebuah kerusi panjang diduduki nya. Dia membaca novel bertajuk 'my love is you'. Sedang dia seronok membaca tiba2 dia disapa oleh seseorang! Dia menoleh. Lalu tersenyum. D.o.
"Sorang je?" Soal D.O. jihyo mengangguk. D.o. pun duduk di dekat jihyo.
"Mana kawan awak?" Soal d.o. lagi.
"Kat kelas saya nak baca buku sebab kat dalam kelas si sehun selalu buat bising jadi saya tak fokus" kata jihyo. D.o. hanya meng'ohh' kan.
"Novel apa yg kau baca tu?" Soal d.o.
"My love is you" ujar jihyo sambil tersenyum.
"Aku pun suka kat novel tu. Best sangat kan?" Ji Hyo mengangguk. Ji Hyo kembali fokus membaca buku.
"Sorry ganggu" kata d.o. jihyo mengeleng. Jihyo membaca buku d.o. pulak menulis lirik.
"Dating ke?" Jerit sehun ahli yg lain ketawa. D.O. dan jihyo tidak memperdulikan mereka.
BERSAMBUNG
MUNGKIN ADA TYPO SORRY...N SORRY KALAU BOSAN N SORRY TAK BEST PENDEK KE SORRY SESANGAT!
YOU ARE READING
Dia Suamiku? (sehun ff)
Fiksi PenggemarMamat Rainbow Hair itu suamiku??? oh!no! aku taknak kawin dengan dia!-jihyo disebabkan pilihan omma dan appa nya jihyo terpaksa akur. dia kawin dengan mamat yg dia benci semenjak sekolah rendah lagi. banyak karenah diantara mereka semenjak mereka ka...