2. BÖLÜM Spor Salonu

604 21 1
                                    

Zayıflamak için spor yapmak şart. Siz ne kadar yemenize dikkat etsenizde vücut hareket ile kilo veriyor. Yani siz dengeli beslenip gün boyu yatarsanız tabiki zayıflayamazsınız. Bende bu konuları araştırıp bir spor salonuna yazıldım.
Başlangıçta zorlanıcağımı düşündüm ama hırs yapıp herşeyi gözümde kolaylaştırdım. Nasıl olsa bu çabamın döktüğüm terlerin bir sonucu olucaktı.
Ayrıca kendime ölçekli bir su bardağı aldım. Tam olarak 2 bardağa denk geliyor. Spor hocam günde o bardaktan 4 tane içmem gerektiğini söyledi. Ben dün sadece 2 defa içebildim. Ama kendimi zorlamadan su içme alışkanlığı kazanmak zorundayım.
Bir de sabah erkenden kalktığınızda 2 bardak su içmeyi unutmayın. Bu sayede metabolizmamız daha hızlı çalışıyor ve tabiki buda kilo vermemize yardımcı oluyor.

Spor salonunda neler yapıyorum?
Sporuma başlarken yürüyüş bandıyla başlıyorum. Genellikle 5.5 hızla yürüyorum. Bu hız tempolu yürüyüş gibi oluyor.
Daha sonra su içip yoluma bisiklet ile devam ediyorum. Normal hayatta da bisiklete binmeyi sevdiğim için 20-25 dakika bisiklet çeviriyorum. Daha sonra da basenler için birkaç çalışma yapıp günü bitiriyorum. Bu egzersizlerin tamamı 1.5 saat sürüyor. Bunu hergün yaptığımızı düşünsek çok rahat kilo veririz.
Bir de en önemlisi beslenme
Size karşı dürüst olucam. Spora başlamadan önce Allah ne verdiyse yiyenlerdendim ben. Çikolata abur cubur fast food. Ama çevremdekilerde artık zayıfla dedikleri zaman yediklerime dikkat ettim. Öncelikle kesinlikle yemememiz gereken besinler
1. Çikolata (ama bitter olanından haftada 2 parça yiyebilirsiniz. Doktorlarda öneriyo)
2. 3 beyazdan uzak durun. Hemde çok uzak. (Un tuz şeker)
3. Fast food yani kısaca dışarda satılan yağlı yiyecekler. Kesinlikle uzak durun.
4. Gazlı içecekler. İnanın hepsi kilo olarak geri dönüyor. Siz için ayranı suyu. En faydalısı onlar.
5. Pirinç. Şimdi size tamamen uzak durun diyemem ama pirinç yerine bulgur tercih ederseniz daha az kalori alırsınız ve daha besleyicidir.
Eğer dengeli beslenir ve spor yaparsanız kesinlikle harika kilo verirsiniz. Birde kilo verirken kendinize bir arkadaş seçin. Ama öyle çırpı bacak bişey olmasın. 😁
Sizin gibi zayıflamaya çalışan bir arkadaşınız olsun. Hem size yardımcı olur. Hemde birlikte kilo vermeniz sizi çok mutlu eder.
Şimdi aklınızda geçiyor olabilir. Bu nerden biliyor mutlu olucağımızı?
Biliyorum çünkü bende denedim. Her sabah birlikte yürüyüşe giderdik. Hem hava alır hemde spor yapardık. Ve 1-2 kilo vermiştik. Tabi siz ben yalnız takılırım diyorsanız ona birşey diyemem. ☺
Birdahaki bölüme 1 günde yediğim besinleri yazıcam. Kahvaltı ara öğün ögle yemeği 2. Ara öğün akşam yemeği ve son ara öğün olarak tam 6 öğün. Doktorlarında önerdiği gibi

Zayıflama HikayemHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin