Evet kızlar diğer bölümüde okuduysanız anlamışsınızdırki durmak yok ! Pes etmek kesinlikle yok ! Bu bölümde zayıflamamıza yardımcı olacak küçük püf noktaları söyleyeceğim. Kendimde denediğim için işe yaraması garantilidir 😉😉
(yazdıklarımın hepsi bana aittir. Alıntı yapılmamıştır.)1. Öncelikle hedefinizi belirleyin. Yani en çok ne istediğinizi belirleyin.
(Mesela ben en çok 60 kiloya düşüp hafif bir karın kası yapmak istiyorum.)
Bunun içinde gün içinde evinizde sürekli gördüğünüz bir yere küçük notlar yapıştırın. Notlara şunları yazabilirsiniz;"Kesinlikle zayıflayacağım"
"36 beden olacağım"
"Bana kilolu diyen herkesi şaşırtacağım"
"İçine bir türlü giremediğim elbiseyi alacağım"
Gibi gibi. Böyle motive edici sözler size hırs verecektir.
2. Kendinize bir günlük hazırlayın. O günlüğe gün içinde neler yaptığınızı zayıflama hakkındaki düşüncelerinizi yazın. Bazı sayfaları resimlendirin.
(Aylar önce çekilmiş kilolu resimleriniz olabilir)
Defterin son sayfasınıda zayıflamış halinizin fotografı için ayırın.
O sayfaya ulaşmak için daha çok hırslanırsınız.
Ayrıca günlüğünüze şaşırtmak istediğiniz insanların isimlerini listeleyin. Eğer o isimlerden "zayıfladın" cümlesini duyarsanız o ismin üstünü çizin. Böylece kalan kişilerin size "zayıfladın" demeleri için daha çok hırs yaparsınız.3. Sıradaki püf noktasıda benim en çok kullandığım.
Kendinize yememeniz gereken besinleri belirleyin.
(Hatta not defterinize o besinlerin resimlerini bile ekleyebilirsiniz.)Bu besinleri sanki sizin düşmanlarınız gibi düşünün. Mesela ben nescafeyi öyle düşünüyorum. Sanki yüzümde sivilceler çıkartan bir canavar gibi 😂
Biliyorum çok saçma gibi geliyor ama gerçekten işe yarıyor.
Zaten bir şeyi alışkanlık haline getirebilmeniz için 21 gün boyunca aksatmadan yapmanız gerekiyor. Bende nescafeyi ve diger gazlı içecekleri hiç içmiyorum.
Buda kilo vermeme yardımcı oluyor.4. STRES YAPMAYIN ! Kesinlikle en önemli etmen. Zayıflama süreciniz boyunca asla stres yapmayın. Yani
"acaba zayıflayacakmıyım"
"Kendime güvenmiyorum"
Gibi cümleler kurmayın. Eğer bu evredeyseniz kendinize uğraşacak işler bulun. Mesela;
* Örgü örün*Yeni kitaplar alın ve okuyun
*Boş zamanlarınızı evde pineklemek yerine arkadaşlarınızla buluşun.
*Sokak hayvanlarıyla ilgilenin.
(Özellikle kedilerle. Onlara bakmak sevmek beslemek bile stres attırıyor.)*Resim çizin.
Bunun gibi aktivitelerle hem stresten uzak durursunuz hemde kafanızdaki karmaşık düşüncelerden kurtulursunuz.
5. Son olarakta kendinize bir idol seçin. Kendi vücudunuzu görmek istediginiz bir ünlüyü seçin. Telefonunuza o ünlünün resmini kaydedin. Yada size söylediğim günlüğe resmini koyun. Hırsınız onun gibi görünmek olsun. Hatta kilonuzdan elbise giyemiyorsanız onun elbiseli bir fotoğrafına bakın.
Bu sayede daha fazla hırs yaparsınız. Bana sorucak olursanız benim idolüm tabikide kuzenim. Illaki ünlü bir insan olmak zorunda değil tabiki.
Benim yapamadığım herşeyi rahatlıkla yapabildiği için hep onu örnek almışımdır.Belkide bu sayede verdim bu kiloları 😉
Evett kızlarr bu bölümde böyleydi. Umarım benim işime yaradığı gibi sizinde işinize yarar. Hepinize kocaman öpücüklerr. ❤❤