Benim çocuk cerrahı uzmanı olarak ilk günüm.hastane gümüş ve beyaz tonları baz alınarak yapılmış 12 katlı oldukça büyük bir hastaneydi duvarlarında sıra sıra tablolar vardı. Alt katlarda Görüntüleme merkezleri,Laboratuvarlar ve morg, üst katlarında ise Ameliyathaneler,Polikinlikler,Yoğun bakım odaları vardı.Hastanenin planında klinikler ayrı biçimde yapılıp bir koridor yardımıyla köprü oluşturulmuştu.
*-*
Bana doğru koşarak gelen hafif cılız, kumral, orta yaşlı kadın;
- Yeni gelen çocuk cerrahi uzmanı Derin Hanim siz olmalısınız Murat Bey sizi bekliyor benimle gelin lütfen.
Sekreter önde ben arkasında Murat Bey'in odasına ilerliyorduk. Bir kaç dakika sonra başhekimlik katına gelmiştik. Önce sekreter odaya girdi bir süre sonra çıkıp kapıyı kapattı ve bana yöneldi;
- Murat Bey sizi bekliyor. dedi
İçeri girdiğimde otuzlu yaşlarında esmerle kumral karışımı koyu kahve gözlü hafif kilolu ama yinede fit gözüken bir adam oldukça ciddi bir şekilde bana bakıyordu. Eliyle masanın önünde duran sandalyeyi işaret ederek "otur lütfen" dedi ve konuşmaya başladı
- öncelikle hastanemize hoşgeldin. Burası en başarılı üniversite hastanelerden birisidir ilk görev yerin burası olduğuna göre fakültede başarılı olmalısın aynı branştan bir doktor olarak seninle çok iyi başarılara imza atacağımıza inanıyorum. Derin istersen hastaneyi taniıtayım sana dedi.
*-*
Murat Hoca İle birlikte ilerlemeye başladık.
-Biz buraya hastanenin kalbi diyoruz burası ölüm ve yaşamdır... Murat Hoca sözlerine devam ederken acil kapısından 6-7 yaşlarında sedye ile bir çocuk getirildi o sırada Murat Hoca bana dönüp;
- Doktorluk kutsal bir meslektir bekletmeye gelmez o çocuğun sana ihtiyacı var iş başına..
Koşarak sedyede baygın yatan çocuğun yanına gittim
-durum nedir?
Sedyeyi tutan acil tıp teknisyeni bana ters bir bakış attı
-Ben yeni çocuk cerahi uzmanı Derin Atalay durum ne?
ATT ;
- mide vulvosundaki nekroza bağlı perfarasyon 3-4 gün gecikmiş bir vaka aynı zamanda kalp kapakçığı çürük, tansiyon 14 e 7,nabız 26, saturasyon düşük, yolda gelirken taşikardi gelişti.
- Tamam. Travma 3e alalım hemogram, hormon, biyokimya, tüm abdomen us, pelvik batın tomografisi istiyorum oksijen takviyesi yapalım damardan metpamid, pantpas ve bepanthen uygulayın kalp cerrahisine haber verin sonuçlar yarım saat içinde dosyada olsun hadi kıpırdayın biraz..
Dosyayı alıp 3 numaralı travma odasına girdim. Hasta hala kendine gelmemişti fakat durumu stabildi.
- Evet sonuçları oldukça kötü hemen kan takviyesi yapalım oksijene devam ameliyathaneyi hazırlayın anesteziye hab...
- Evet durum nedir?
Bu da neydi? Uzun boylu ,saçları açık kahveye çalan sarı, beyaz tenli, baktıkca derinliklerinde kaybolunan buz mavisi gözleri ve mankenleri bile kıskandıracak kadar fit vücudu olan fakat götü kalkmış bir doktor, dosyaları elimden almış ve lafımı ağzıma tıkmıştı. Ne cürretle hastamı elimden alıyordu.
- Af edersiniz ama bu ne hadsizlik elinizde tuttuğunuz dosya benim hastama ait
Saniyenin binde biri kadar bir sürede bana bakarak tüm umursamazlığını takınıp konuşmasını sürdürdü;
- Evet biri bana hastanın durumunu söylesin artık!
Bu kendini ne sanıyordu resmen beni tınlamamıştı bile, sinirlerimi bozuyordu.
- Doktor Bey size diyorum hasta benim lütfen müsaade eder misiniz artık ameliyata girmemiz gerek.
- Ya sen şekeri elinden alınmış çocuk gibi ne bağırıyorsun. Bu çocuğun kalp rahatsızlığı da var Asıl sen kim oluyosun da benim hastama karışıyorsun?!
- TerBiyesizzzz pislik!
Tam doktor ağzını açacakken bir hemşire araya girdi;
- Siz ikiniz didişmeyi bırakıp artık çocuğu ameliyata alır mısınız ameliyathane hazır sizi bekliyor.
Ne yani ben bu götü iki metre havada olan doktorla aynı ameliyata mi girecektim hem de uzman olarak ilk ameliyatıma hay şansıma sıçıyım..
Hemşire;
Hasta ventriküler fibrilasyona girdi nabız çok düşük hastayı kaybediyoruz ....Xxxxx
Arkadaşlar bu benim ilk hikayem. Bu hikaye biraz beni ,biraz hayallerimdeki kızı anlatıyor...
Yanlislrim eksiklerim olacaktır.. Bir sure kitap kapağını degitiremedim. Aslında cerrahlikla ilgili bir hikâye yazmak için işe başlamadım. Ama bu hikayeyi daha güzel yazabileceğime inanıyorum ilerleyen bölümlerde iki doktorun aşkını ve bağlılıklarını göreceksiniz yazabilmem için oylarınızı bekliyoruummm... Öpüldünüz...
(multimedya: Derin Atalay)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Reçetede Aşk
Teen FictionKırmınızı'nın en koyu rengi Sevginin tutkusunun arzusunun damarlarda hissedilişi.. nefretin,acının,vaveylanın Siyahla dans edişi.. Kin'nin tutkuya nefretin aşka intikamın şehvete dönüşü.. İki kalbin tek bedende birleşmesi.. siyah kırmızıya gölge d...