Herkesin bir kapasitesinin bir algılama gücünün ve çalışma potansiyelinin olduğu bir gerçek.
Bizim kapasitemizi, algılama gücümüzü hangi amaçla kullandığımız ve içimizde saklı olan enerjimizi nerelere harcadığımız da çok önemli.
İnsanlar çoğu zaman kendi kapasitelerinin farkına varamayabiliyorlar.veya bir iki sınava denemeye göre kendilerine bir pay biçiyorlar.
BANA GÖRE İNSANIN EN BÜYÜK RAKİBİ KENDİSİDİR.VE İNSANI SINIRLANDIRAN ASLINDA SEN BUSUN VE SEN BU KADARSIN DİYEN DE İNSANIN KENDİSİDİR.
O HALDE HİÇBİR ŞEYİN ETKİSİ VE BASKISI ALTINDA KALMADAN YAPABİLECEĞİMİZİN EN İYİSİNİ YAPMAK İÇİN GAYRET ETMELİYİZ.
BUNU YAPABİLMEK İÇİN DE HEP BİR ADIM İLERİSİNİ DÜŞÜNEBİLMELİ MAZİYE TAKILIP TA MORALİMİZİ BOZMAMALIYIZ.
İSTERSE DEFALARCA KAYBETMİŞ OLSAK TA DEFALARCA SONUNCU OLSAK TA HİÇ BAŞARAMAMIŞ OLSAK TA YİNE DE MÜCADELEDEN ASLA VAZGEÇMEMELİYİZ.
ALLAH BİR İNSANA BAŞARMAK İSTEDİĞİ ŞEYE GÖSTERDİĞİ GAYRET ÖLÇÜSÜNDE BAŞARI NASİP EDER.
BİR BAŞARI İSTERKEN :
1-Onu gerçekten istiyor muyuz yoksa öylesine mi istiyoruz buna bir karar vermek gerekli.
Cevap:
2-Onu niçin istiyoruz.
Cevap:
3-Başarmak için gerekenleri yerine getirdik mi yoksa yarım yamalak mı bıraktık
Cevap:
4-Başaracağımıza inandık mı
Cevap:
5-Bize başarıyı nasip edecek olan Rabbimizi gerçekten ve içtenlikle dua ettik mi
Cevap:
YAPILACAK İŞLERDE FİZİKİ DUA VE SÖZLÜ DUA VARDIR.BUNLARIN İKİSİNİ DE YERİNE GETİRENİN İSTEĞİ GENELDE GERÇEKLEŞİR.
ÇOK GÜZEL BİR ÇİÇEK YETİŞTİRMEK İSTEYEN BİR KİŞİNİN ÇİÇEĞİN TOHUMUNU ALMASI ONU TOPRAĞA EKMESİ VE GEREKLİ BAKIMLARI YAPMASI (SULAMA,GÜBRELEME,YABANİ OTLARDAN ETRAFINI TEMİZLEMESİ) FİZİKİ DUADIR.
BÜTÜN BUNLARI YAPTIKTAN SONRA DA ALLAHA BU TOHUMUN GÜZEL BİR ÇİÇEK OLMASI İÇİN DUA ETMESİ DE SÖZLÜ DUADIR.
Öğrencinin başarılı olmak için kendine kaynaklar alması ve bunları bitirmesi yapamadıklarını sorarak öğrenmesi konuları iyi öğrenip zaman zaman tekrarlar yapması da fiziki bir duadır.
Sonrasında da Allaha el açıp Allahım ben elimden geleni yaptım senden de başarı diliyorum demesi sözlü duadır.
Bu dualar herhangi bir aksaklık olmadığı takdirde % 90 kabul olunur.
Çünkü gerekli olan herşey yerine getirilmiştir.Mehmet Akif der ki:
Allah'a dayan, sa'ye sarıl, hikmete râm ol...
Yol varsa budur, bilmiyorum başka çıkar yol!(Allah'a güven, çalış gayret et, takdirine rızâ göster,
Benim bildiğim yol budur, başka bir doğru yol bilmiyorum.)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SEN DE BAŞARABİLİRSİN
AcakBU KİTAP YÜKSEK MOTİVASYON İÇERMEKTEDİR.LÜTFEN OKUMAYA BAŞLAMADAN ÖNCE ÖĞRENCİYSENİZ EN SON ALDIĞINIZ PUANLARI,NETLERİ BİR KENARA TARİHİYLE BERABER NOT EDİNİZ.ÖĞRENCİ OLMAYIP HEDEFLERİ OLAN VE MOTİVASYONA İHTİYACI OLAN BİRİYSENİZ HEDEFİNİZİ BİR YERE...