Last chapter...
"Klaar..." Cloé en Hannah gaan klaarstaan.
"...voor de start..."
"...AF!!!" En ze sprinten weg, op zoek naar de perfecte jurk.
2.
"Ik heb nu 4 jurkjes om te passen!" Roept Cloé van de ene kant van de winkel. Ik sta inmiddels bij de kleedhokjes. Cloé en Hannah zijn ergens in de winkel, zoekend. Inmiddels staat Hannah naast mij met een grote stapel kleren."Ha! Ik heb gewonnen, 8 jurkjes om te passen!" Ik snap niet dat Cloé en Hannah zich nergens voor schamen. De winkel is propvol mensen en alsnog schreeuwen ze door de winkel.
"Oke, gaan jullie maar passen." Zeg ik. En dan verdwijnen ze in de pashokjes.
3 uur later...
"Oke, ik neem deze." Zegt Hannah, die als eerste klaar is. Ze heeft en lichtroze jurkje aan en die staat hasr geweldig! (Boven zie je Hannah en Cloé) Hannah loopt richting de kassa als Cloé tevoorschijn komt in een blauw jurkje met een beetje kant.
"Jaaaa! Ik heb mijn perfecte jurk gevonden!" Roept ze blij. Ik glimlach en we lopen naar Hannah toe. We rekenen af en we lopen de winkek uit. Schoenen kopen ze morgen na school.
We kopen samen nog een milkshake bij de mac en gaan dan naar de scooters toe."Mello, vind je het niet jammer dat je niet gaat? Ik bedoel, gewoon, voor de gezelligheid." Zegt Hannah. Ik glimlach en stap bij Cloé achterop.
"Ik zal jullie wel voor die avond missen, maar ik haat feestjes en gala's. Dus ik ben aan de ene kant blij dat ik niet mee ga, maar aan de andere kant vindt ik het jammer om niet bij jullie te zijn." Hannah en Cloé glimlachen.
"Jij bent zo goed met woorden, wauw..." Zegt Hannah. Ze starten de scooters en rijden weg.
~~~~~~~~~~~~~~~~
"Mama, ik ben thuis!" Roep ik als ik eenmaal binnen ben. Ik hoor niks terug, misschien is ze boodschappen doen. Ik plof neer op de bank en kijk een beetje naar Animal Planet. Ik hou van de natuur, mijn lievelings dieren zijn panters, vooral de helemaal zwarte. Mijn moeder noemde mij vroeger pantertje, omdat ze in een boek gelezen had over een zwarte panter met groene ogen.
Middenin een aflevering van: 'The Lion Queen' komt mama binnen met een tas vol boodschappen. Ik zet de aflevering op pauze en ga mama helpen."Dankje sweetie, hoe was je dag?" Vraagt mama als we de boodschappen op het aanrecht zetten. Typich mama, altijd vragen naar mijn dag.
"Oh goed hoor! Niet echt veel bijzonders gedaan." Zeg ik. Ik vertel haar alles over het winkelen en ze moet lachen om het gedrag van Hannah en Cloé. Wat ik haar niet vertel, is dat het shoppen van jurken voor het wintergala is.
Mama en papa hebben elkaar voor het eerst ontmoet op het wintergala, een pijnlijk onderwerp dus."Ik ga even koken, sweetie, ik maak groentesoep klaar!" Echt waar, mijn moeders kookkunsten zijn heilig!
"Ik kijk er nunal naar uit!" Zeg ik. Ik loop naar de bank toe en ik zie dat mijn mobieltje een berichtje heeft gekregen. Onbekend nummer. Ik open snel het berichtje en lees het.
Onbekend: Ben jij Mello, anders heb ik het verkeerde nummer
Wat is dat voor een raar berichtje?
Ik: Wie ben jij?
Een paar seconde later antwoord het nummer.
Onbekend: Sil, ben jij nou ene Mello of wat?
Oh nee, hoe komt die gast nu weer aan mijn nummer?
Ik: Mijn echte naam is niet Mello
Sil: Ja ja, dat zeg je alleen maar omdat je je schaamt! Maar luister eens Mello, ik heb een plan en jij gaat mij helpen
Ik: En als ik niet wil?
Sil: Dan dwing ik je, nou het plan van mij is om Cloé of Hannah mee te nemen naar het wintergala. Jij zorgt daarvoor, of er zwaait wat. Ik vraag ze volgende week woensdag, dus you better be prepered...
Sil is offline
Ik staar naar mijn scherm. Het bange gevoel sluipt mijn lichaam door, waardoor ik superalert ben. Sil, de badboy jerk, wil dat ik hem help om een van mijn vriedinnen te versieren. Wat moet ik doen? Ik ben helemaal niet sterk, mentaal en fysiek, ik ben ongeloofelijk bang en ik durf morgen echt nket naar school.
Ik begin in de groepsapp van ons drieeën een lang bericht te typen, dat lijkt mij het beste om te doen.Ik: Hannah en Cloé, Sil heeft mij net bedreigt om er voor te zorgen dat ik een van jullie door hem mee naar het wintergala laat begeleiden. Het klinkt erg verwarrend, maar geloof me, ik ben echt bang en ik durf niet meer naar school!
Hopelijk lezen ze het op tijd.
"Sweetie, eten!" Roept mama. Ik leg mijn tekefoon neer en ga naar beneden. Mama zit al klaar en we beginnen pet eten zodra ik aan tafel zit.
~~~~~~~~~~~~~~~~
"Mama, het smaakte zoals gewoonlijk weer verukkelijk, maar er is een meiden crisis en ik moet dus helaas van tafel." Zeg ik nadat ik mijn soep heb opgeslurpt. Ik hou van mijn moeders kookkunsten.
"Ga maar Sweetie, ik ruim wel op." Zegt ze. Ik ren weer naar mijn kamer en pak mijn telefoon. Als ik naar beneden loop leesi de reacties van Hannah en Cloé.
Cloé: Wat een Jerk! Om jou zo te bedreigen, dat is dus de reden dat ik niet met hem omga!
Hannah: I know right?! Hoe oneerlijk! Geen zorgen Mello, wij gaan ervoor zorgen dat die Jerk jou niks doet!
Hannah: Hoe heeft hij trouwens jouw nummer gekregen?
Cloé: Goeie vraag
Ik beantwoord snel de vraag, in de hoop dat ze nog online zijn.
Ik: Ik weet het ook niet, maar dankje voor het beschermen van mij :)
Ik ga morgen gewoon naar school. Ik ben niet bang voor de school jerk, ik ben niet bang voor Sil.
Oke, misschien een beetje...
JE LEEST
Y-You Love Me? (Dutch Version)
RomanceMelodie is het stille meisje in haar klas. Ze is erg verlegen en heeft 2 vriendinnen; Cloé en Hannah. Melodie lijkt in geen gevallen op haar vriendinnen. Zij is het nerdy typje terwijl Hannah en Cloé 2 van de hottste meiden van het Hollens College z...