5

48 8 5
                                    

Melodie's POV

Ik kan het niet geloven. Ik moet samen met de jongen werken die mij voor schut heeft gezet! En dat wel voor bio, mijn op 1 na lievelingsvak! Hannah heeft wel geluk, die werkt samen met Mike, degene waarmee ze nu ook naar het Wintergala gaat. Ze zijn echt schattig samen.

"Nou, Melodie, zou jij ervoor kunnen zorgen dat meneer Tyrell een hoog cijfer haalt? Jij bent erg goed in biologie, en meneer Tyrell, niet zo. Dus jullie gaan samenwerken, het kwam eigenlijk dus best goed uit." Ik kan mevrouw Vlokkenmans niet geloven!

"Mevrouw, zou ik alsjeblieft met iemand anders mogen samenwerken?" Vraag ik. Mevrouw Vlokkenmans kijkt mij boos aan.

"Nee, jij gaat samen met hem werken, anders krijg je een 1, begrepen?!" Roept ze. Ik schrik van haar stemverheffing. We kregen allemaal een enveloppe met het dier dat we moeten filmen. De bel gaat en school is dus voorbij, eindelijk. Hannah komt naar mij toe.

"Balen zeg, dat jij weer met die jerk opgescheept zit. Hoe ga je dat aanpakken?" Vraagt ze terwijl ik mijn jas aantrek. Ik weet niet hoe ik dit mlet aanpakken, ik denk gewoon vragen waarneer hij eraan kan werken. Dat zeg ik tegen Hannah. Cloé komt er ook al aan.

"Hey! Waarom die sippe gezichten?" Vraagt ze terwijl ze mij aankijkt.

"Raad eens wie er met de jerk mag samenwerken voor biologie?" Zeg ik. Cloé slaat haar handen voor haar mond.

"Nee toch? Jij hebt geen geluk vandaag." Zegt ze. Je meent het, dat had ik nog niet door.

"Ik ga naar huis, en dan vraag ik hem vanaf daar hoe we dit gaan doen. Misschien kan hij al morgen of zondag afspreken voor dat stomme filmverslag." Mompel ik. Cloé en Hannah zwaaien mij uit als ik naar huis loop.

Eenmaal thuis...

Belch, er kwam een regenbui recht over mij heen, dus ik ben drijfnat. Ik draai de sleutel in het slot en loop naar binnen.

"Hoi mam!" Roep ik door het huis als ik eenmaal naar binnen loop. Geen antwoord, vreemd. Oh, er ligt een briefje op tafel. Ik pak het op en vouw het open.

Hoi Sweetie,

Ik ben er even op uit met Femke en Grace.
Ben om 21:00 thuis, dus je eet alleen, sorry meiske maar het is lang geleden dat ik met hun weg was.

X-jes mama

Oh, dat is zeker nieuw. Het was inderdaad lang geleden dat ze met doe moeders van Hannah en Cloé op stap ging. Nou, avondeten komt later wel, eerst even Sil smsen. Ik ontblokker (geen idee of je dat zo schrijft) zijn nummer en stuur een bericht.

Ik: Hi, eh, hoe gaan we dat doen met het filmverslag? Jij wil net zo min met mij werken als ik, dus, waarneer heb je tijd voor het verslag?

Zo, dat is gedaan. Nu even kijken naar het avondeten. Ik mag nu zelf beslissen wat ik ga eten, dus...

Pizza!

Ik kan zelf best goed pizza maken, en ik doe het ook graag. Dus het wordt pizza. Ik kijk in de lades of er alles is voor een pizza tutti frutti (mijn lievelings, pizza met tropisch fruit!). Mooi zo, alles is er. Ik hoef niet naar de winkel. Maar eerst even droge kleren aantrekken. Ik ren naar boven en doe een trainingsbroek aan met een t-shirt. Mijn haren laat ik gewoon door de war zitten, ik heb geen zin om ze te kammen.

Als ik de pizza in de oven doe, klinkt de bel. Ik loop naar de deur en trek die open. Mijn mond valt open. Daar, in de druipende regen, staat Sil. Zijn kletsnatte haren vallen bijna voor zijn ogen en zijn kleren zijn doorweekt.

"Blijf je mij zo aangapen of mag ik binnenkomen?" Vraagt hij chagerijnig. Ik stap opzij en hij loopt naar binnen. Hij doet zijn jas uit en hangt die aan de kapstok.

"Eh, laat mij maar, dan hang ik het op de verwarming." Zeg ik en ik pak zijn jas. We lopen naar de woonkamer en daar hang ik het op de verwarming.

"Eh, waarom ben je hier?" Vraag ik.

"Nou, ik stuurde dat ik eraan kwam, heb je dat niet gelezen?" Zegt hij verbaast. Ik schudde mijn hoofd.

"Ik was pizza aan het maken, eh, ik kan er nog een maken als je dat wilt." Zeg ik en ik begin te blozen. Sil grinnikt en hij gaat tegen de verwarming staan. Nu pas besef ik dat ik in mijn trainingsbroek en een Tom en Jerry shirt voor de jerk van de school sta. Ik begin nog meer te blozen en ik mompel iets van 'ben zo terug' en ren naar mijn kamer toe. Ik doe snel een ander shirt aan, een andere broek heb ik niet. Ik ga weer naar beneden.

"Wat was dat dan weer?" Vraagt Sil als ik weer bij hem sta.

"Ik heb snel een ander shirt aangetrokken." Zeg ik, nog steeds blozend.

"Oh, nu zie ik het." Zegt hij grinnikend. Er klinkt een 'pling!' door de keuken en ik ga snel naar de oven. Mijn pizza is klaar en de keuken ruikt heerlijk.

"Eh, zal ik anders een pizza voor je bestellen?" Vraag ik.

"Ik bestel wel voor mijzelf, het ziet er lekker uit." Zegt hij. Ik bloos, gaf hij mij nou een compliment? Ik dacht dat hij mij haatte! Deze nieuwe Sil is erg eng, vooral als je bedenkt dat gisterochtend hij mij nog probeerde te vernederen.

"Heb je misschien wat droge kleren? Ik bevries zowat." Eh, hoe moet ik hem uitleggen dat mijn vade weg is en wel een oudere broer heb, maar die woont bij mijn vader?

"Eh, ik zal even kijken." Zeg ik, ik zet de pizza neer en ren weg. Ik loop de trap op naar zolder en kijk in de kist van papa. Er ligt een wit shirt, een leren vest en een motorhelm in, maar geen broek. Ik pak het vest en de broek en kijk daarna in de kist van mijn broer. Daar liggen een paar broeken in. Yes! Dankje broer en papa! Ik ga weer naar beneden en geef de kleren aan Sil.

"D-de wc is de eerste deur in de gang." Zeg ik. Hij glimlacht en loopt naar de deur. Als hij weg is kom ik op adem. Pfiew, dit is erg beschamend. Heeft hij mij echt berichten gestuurt? Ik pak mijn mobiel en kijk.

Sil: Groot gelijk heb je, maar ik kom nu naar je toe. Dan kunnen we de beginselen alvast doornemen en kijken welk dier we hebben.

Sil: Hallo? Ben je er nog?

Sil: Als je nu niet reageert, binnen 30 seconden en nu, dan kom ik.

Oh, hij heeft werkelijk berichten gestuurt. Nou, dan gaan we straks maar eens beginnen, maar nu eerst...

Pizza...

Y-You Love Me?   (Dutch Version)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu