7

48 8 1
                                    

Melodie's POV

"I-ik zal een bed voor je klaarmaken." Zeg ik met een rood hoofd en ga gauw naar mijn moeders kamer, voor een extra matras. Ik sleep het mijn kamer in, want we hebben geen gasten kamer en ik wil niet dat hij in mijn moeders kamer slaapt. Ik doe er gauw een hoeslaken omheen en pak een van mijn kussens el leg die erbovenop. Snel een deken ergens vandaan getovert en leg die erbij.

Ik loop weer naar beneden, waar Sil nu de foto's op de open haard mantel staat te bekijken. Hij heeft een foto van mij vast waarop ik in mijn pikini sta. Ik wordt weer rood. Sil merkt mij op, glimlacht naar mij en zet de foto terug.

"Ik heb een bed klaar gemaakt op mijn kamer, we hebben geen gastkamer, dus..." De telefoon gaat. Snel ren ik ernaar toe en neem op.

Dit is moeder, Dit is Melodie

"Hi, met Melodie."

"Hey sweetie, hoe is het met jou? Heb je de zandzakken al voor de deur neergelegt?"

"Ja mama, dat is gebeurt. Jij blijft denk ik slapen?"

"Nou, de storm gaat pas over een week liggen, dus de scholen zijn dicht en je moet zo min mogelijk het huis uit."

Mijn mond valt open. Een week!? Een hele week met Sil in 1 huis zitten!? Sil kijkt mij verbaast aan en ik hou mijn hand omhoog dat hij even niks moet zeggen.

"Oh, oke, veel plezier en ik red mij wel."

"Ik weet dat je dat kan, een pas goed op."

Ze hangt op. Ik leg de telefoon terug op de standaard en ga zitten op de bank. "Wat is er nou?" Vraagt sil als hij in de luie stoel gaat zitten.

"De storm gaat niet over tot een week. We hoeven niet naar school en je moet zo min mogelijk het huis uit. Je zit waarschijnlijk een week hier, als het water zo hoog blijft staan." Ik kijk uit het raam. Het water zou tot mijn middel nu komen, zo hoog staat het. Gelukkig zijn alle huizen hier speciaal gebouwd zodat ze niet wegdrijven. Ik zie Sil vanuit mijn ooghoeken naar mij kijken.

"Wauw, deze dag kan echt niet beter. Eerst moet ik dat stomme project met jou doen, dan moet ik naar jouw huis komen in de zeiknatte regen, en daarna moet ik ook nog eens een week hier blijven!" Hij kijkt woest naar mij, alsof ik dit gepland heb.

"Nou, mijn dag was ook niet geweldig hoor!" Zeg ik boos. "Laten we nu alvast aan dat project beginnen." Zeg ik en ik pak de enveloppe uit mijn tas.

"Waarom ben je niet met iemand anders gegaan?" Vraagt Sil. Ik zucht, ik word echt moe van zijn vragen.

"Dat heb ik ook gedaan, alleen ze vondt het wel leuk toevallig, omdat jij slecht in bio bent en ik redelijk goed, en hou op met vragen stellen!" Sil kijkt mij boos aan. Oh no, ik heb het beest wakker gemaakt. Sil staat op en gaat recht voor mij staan, man wat is die gast groot, ik denk 1,95 ofzo.

"Jij durft mij te beledigen?" Sist hij tussen zijn tanden door. Ik slik, dit is niet goed! Hij loopt langzaam op mij af en komt zo dichtbij, dat ik naar achter moet stappen. Ik voel of ik met mijn hand tegen de muur aankom. Als ik de muur voel ren ik snel om hem heen, ik heb geen zin in die cliché 'hij klemt mij vast tegen de muur' dingen. Hij kijkt mij verbaast aan, maar maakt als snel plaats voor een grijns.

"Slim meisje, maar ik ben nog niet klaar met jou! Laten we maar aan dat filmverslag werken, aangezien we toch niks te doen hebben." Hij gaapt, wat er best cute uitziet...

Nee!

"Is goed," Ik maak de enveloppe open en ga op de bank zitten. Sil komt naast mij zitten en steunt met zijn kin op mijn schouder. Mijn wangen worden weer roze en ik kijk naar onze filmopdracht.

"Een ooievaar." Zegt Sil. We lezen wat er op het blaadje staat over de opdracht.

Beste leerling,

Dit is het dier voor jullie filmverslag, een ooievaar.
Wat er in het filmpje moet:

-Leefgebied van de ooievaar
-gedrag van de ooievaar
-paargedrag van de ooievaar
-het opvoeden van de jongen
-feitjes over de ooievaar

Veel filmplezier!

Mv. Vlokkenmans (lerares Biologie)
Mr. Gijsberg (leraar Biologie)

Ik vind ooienvaars best mooie vogels, alleen is het wel lastig om ze te filmen, aangezien ze meestal in de lente voorkomen. We hebben gelukkig in de buurt van de rivier een ooienvaars nest, waar ieder jaar dezelfde ooienvaars komen. Ooienvaars vormen een paar voor het leven.
Ja ik weet er best veel van ooienvaars, don't hit me.

"Hoe gaan we dat doen? Ooienvaars zijn er alleen maar in de lentes en soms paren zie niet. Hoe moeten we ze filmen?" Zegt Sil. Ik kijk hem verbaast aan, onze gezichten zijn enkele centimeters van elkaar verwijdert. Ik schuif een klein beetje op, weg van hem.

"Hoe komt het dat je dat weet?" Vraag ik. Hij krabt met zijn hand aan zijn nek.

"Nou, ik...weet je, zullen we morgen beginnen met dat stomme verslag? Ik heb er nu geen zin in." Zegt Sil en ik knik. Ik sta op en leg de enveloppe op de open haard mantel. I draai mij naar Sil toe, die verveelt languit op de bank ligt. Luie zak.

"Nou, wat wil je doen?" Vraag ik. Het domste wat ik ooit had kunnen vragen. Hij doet een oog open en grinnikt.

"Wat dacht je van doen, durf of de waarheid?" Vraagt hij. Serieus, hij van alle mensne wil doen, durf of de waarheid doen?

"Zo kunnen we elkaar wat beter leren kennen, ik zit ten slotte in jouw huis opgesloten tot die storm over is." Dat is waar, maar dat hoeft dan toch niet met zo'n stom spelletje?

"Het is dat, of we doen dit: ik mag 10 minuten alles met je doen, en als jij kreunt win ik." Ik kijk hem met grote ogen aan.

"Doen, durf of de waarheid aan Sil."

Y-You Love Me?   (Dutch Version)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu